کد خبر: ۴۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
در یک ماشین تراش از دو موتور اصلی M۱ و M۲ استفاده می‌شود. موتور M۱ یک موتور سه فاز برای پمپ روغن به قدرت ۱ کیلووات و جریان ۳ آمپر و موتور (M۲) یک موتور سه فاز به قدرت ۷ کیلووات و جریان ۱۲ آمپر است. طرز کار این ماشین به طریق است که موتور اصلی تراش (موتور M۲) بدون پمپ نباید کار کند، اما پمپ روغن می‌تواند به تنهایی فعال باشد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در یک ماشین تراش از دو موتور اصلی M۱ و M۲ استفاده می‌شود. موتور M۱ یک موتور سه فاز برای پمپ روغن به قدرت ۱ کیلووات و جریان ۳ آمپر و موتور (M۲) یک موتور سه فاز به قدرت ۷ کیلووات و جریان ۱۲ آمپر است. طرز کار این ماشین به طریق است که موتور اصلی تراش (موتور M۲) بدون پمپ نباید کار کند، اما پمپ روغن می‌تواند به تنهایی فعال باشد.

راه اندازی یک دستگاه تراش با استفاده از plc
یعنی شرط روشن شدن موتور تراش (موتور اصلی M۲) روشن شدن موتور پمپ روغن (موتور M۱) است. ولی برای روشن شدن موتور پمپ روغن شرطی وجود ندارد؛ و پمپ روغن میتواند به تنهایی روشن و خاموش شود.

پس برنامه این دستگاه را به صورت زیر می‌نویسیم:


راه اندازی یک دستگاه تراش با استفاده از plc
 

شرح پروژه: با فشار دادن شستی X۴ پمپ روغن این دستگاه روشن می‌شود و با زدن شستی X۶ یعنی شستی (STOP) پمپ روغن خاموش می‌شود. حال اگر پمپ روغن خاموش باشد نمی‌توانیم موتور تراش را روشن کنیم (یعنی Y۱).

اگر شستی X۴ را فشار دهیم ابتدا پمپ روغن روشن می‌شود بعد از اون شستی X۵ رافشار میدهیم موتور تراش فعال می‌شود و وقتی شستی X۶ را فشار دهیم هم موتور تراش و هم پمپ روغن خاموش می‌شود.

منبع: plcmen
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار