کد خبر: ۴۱۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
توانیر اعلام کرد:با همکاری مشترکان در سال گذشته، معادل ۵ نیروگاه هزار مگاواتی در مصرف برق صرفه جویی شد.

به گزارش  برق نیوز. توانیر اعلام کرد: در قالب برنامه‌های مدیریت بار که به منظور عبور از پیک تابستان سال ۹۸ در نظر گرفته شده بود، با ۱۳۵ هزار مشترک صنعتی کشاورزی و ... تفاهم نامه همکاری امضا شد.

با همکاری این تعداد از مشترکان که در گروه‌های صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف بودند، در نهایت منجر به صرفه جویی و کاهش پیک به میزان ۳۸۷۶ مگاوات شد، : تامین این میزان برق صرفه جویی شده، نیازمند احداث ۵ نیروگاه هزار مگاواتی بود.

 این درحالی است که بابت اجرای طرح‌های مدیریت بار در سال گذشته، ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان همکاری کننده در این طرح‌ها پرداخت شد که این رقم حدود یک بیستم هزینه‌های خرید تضمینی برق از نیروگاه‌هایی است که باید احداث می‌شد.

خوشبختانه با حمایت‌های استانداران سراسر کشور و مشوق‌های تعریف شده در طرح‌های مدیریت بار، تاکنون ۹۰ هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان امضا شده است، اما با توجه به درخواست‌های دریافت شده، پیش بینی می‌شود این تعداد حتی به دوبرابر میزان سال گذشته نیز افزایش یابد.

 صنعت برق مشوق‌های خوبی را برای مشترکان همکار در طرح‌های مدیریت بار در نظر گرفته و همین باعث افزایش جذابیت و میزان استقبال مشترکان شده است.

 با مشارکت و همکاری مشترکان به ویژه در گروه‌های صنعتی و کشاورزی، امکان مدیریت مصرف به میزانی بیشتر از سال گذشته فراهم و مشترکان همکار نیز از پاداش‌های در نظر گرفته شده بیش از گذشته منتفع شوند.

برپایه این گزارش، برنامه‌های مدیریت پیک بار صنعت برق که امسال با عنوان برنامه‌های مدیریت سمت تقاضا اجرا می‌شود، از اوایل خرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های صنعت برق در برنامه‌های مدیریت مصرف تشویق محور بوده و مشارکت کنندگان نیز از پاداش‌هایی که در تفاهم نامه‌های همکاری با شرکت‌های برق منعقد می‌کنند، بهره‌مند خواهند شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
توانیر و ادعای بی پاسخ
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار