کد خبر: ۴۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا از تغییر و تحولات شرکت برق حرارتی خبر نمی‌زنید؟ آن‌ها در سکوت کامل خبری هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و شما هم اصلا آن‌ها را اطلاع رسانی نمیکنید. همانطور که شرکت توانیر و اخبارش را هر روز منتشر می‌کنید اخبار بخش نیروگاه‌ها را هم منتشر کنید این طور باعث می‌شود تا چیزی از نظر کارکنان این بخش پنهان نماند ما بفهمیم که چه اتفاقاتی دارد می‌افتد اطلاع رسانی و شفاف سازی جلوی خیلی از فساد‌ها و رانت‌ها را می‌گیرد.
ارتباط با بینندگان برق نیوز: سلام چرا از تغییر و تحولات شرکت برق حرارتی خبر نمی‌زنید؟ آن‌ها در سکوت کامل خبری هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و شما هم اصلا آن‌ها را اطلاع رسانی نمیکنید. بخش تولید را ول کرده اید که هر کاری بخواهند انجام دهند ما کارمندان بخش تولید از اخبار و مسائل و مشکلات این شرکت بی اطلاع ایم و این باعث شده است که هر کسی هم که در این خصوص سوال کند یا پیگیر شود یا مورد مواخذه قرار گیرد. همانطور که شرکت توانیر و اخبارش را هر روز منتشر می‌کنید اخبار بخش نیروگاه‌ها را هم منتشر کنید این طور باعث می‌شود تا چیزی از نظر کارکنان این بخش پنهان نماند ما بفهمیم که چه اتفاقاتی دارد می‌افتد اطلاع رسانی و شفاف سازی جلوی خیلی از فساد‌ها و رانت ها را می‌گیرد که متاسفانه در بخش نیروگاهی سکوت کامل خبری حاکم شده و کسی از برنامه ها و جابجایی ها اطلاع دقیقی ندارد...
 
توضیحات برق نیوز:
در دو سال گذشته پیام‌های متعددی در این خصوص به برق نیوز ارسال و از ما خواسته شده است تا به بخش تولید و نیروگاه‌های کشور بپردازیم. در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:
۱- بخش قابل توجهی از این موضوع به روابط عمومی‌ها و مدیران ارشد این حوزه برمی گردد. در برق حرارتی اراده‌ای برای عدم اطلاع رسانی کامل و پوشش همه رویداد‌ها وجود داشته و تلاش می‌شود خیلی از مناسبات و مشکلات این نهاد رسانه‌ای نشود که البته همین موضوع هم موجب شده تا حاشیه‌های این سازمان کمتر گردد، اما فرصت برای اصلاح و نقد مجموعه از دست برود.
۲- در بخش‌های توزیع، انتقال و توانیر تعامل بیشتری بین مخاطبان با برق نیوز وجود دارد و خیلی از مطالب و تحلیل‌ها را افراد فعال در این حوزه برای برق نیوز ارسال کرده که برق نیوز نیز آن‌ها را منتشر و مورد بررسی قرار می‌دهد.
۳- برق نیوز قبلا با خیلی از نیروگاه‌ها بصورت مستقیم در ارتباط خبری بود و اخبار ارسالی آن‌ها را که صرفا تبلیغاتی بود را منتشر می‌کرد، اما با انتشار یک نقد و یا نظر انتقادی، رفتاری غیرحرفه‌ای صورت می‌گرفت و شدیدا اعتراض می کردند که گاها به تهدید و شکایت هم کشیده شده است. نیروگاه‌های خصوصی، مپنا و ...، چون خود را خصوصی می‌دانند اجازه راحت نقد‌ها را نداده و سیاست محرمانگی عجیبی در این شرکت‌ها حاکم است. 

بخش تولید برق ایران نیازمند پرداختن به مسائل و مشکلات متعدد آن است و ما هم بعنوان یک رسانه تخصصی باید بصورت حرفه‌ای به نقد صحیح سیستم مدیریتی و اجرایی حاکم بر آن بپردازیم. در بخش دولتی هم چنین رویه‌ای وجود داشته و کمتر خبری اجازه درز به بیرون پیدا می‌کند مگر اخباری که مدیران دوست دارند منتشر شود.

دعوت به همکاری خبری:
در همین جا از فعالان بخش تولید و نیروگاهی ایران دعوت می‌شود تا با ارسال نقد‌ها و مطالب تحلیلی خود به ما در پرداختن به مسائل بخش تولید کمک کنند. برق نیوز آماده همکاری با افراد توانمند در این حوزه به صورت دورکاری و با پرداخت حق الزحمه تولید مطالب و محتوای قابل انتشار در این حوزه می‌باشد. در صورت تمایل با barghnews.ir@gmail.com مکاتبه کرده و یا به تلگرام پشتیبانی ما با آیدی modirbargh@ پیام دهید. نقد یک سیستم نیازمند شناخت درست و پرداختن به مشکلات و مسائل اساسی آن است. اینکه صرفا بگوییم در مادرتخصصی برق حرارتی تصمیمات اشتباه، آمار نادرست، فساد و... وجود دارد نقد نیست بلکه باید شاخصه‌ها و مصادیق این موارد برشمرده شده و به موضوعاتی که منافع جمعی را هدف قرار می‌دهد پرداخته شود. نقد باید منطقی و به دور از احساسات بوده و تلاش شود در عین حال پیشنهاد‌ها و راهکار‌های قابل اجرا نیز ارائه گردد.
 
قسمت "با بینندگان" برای ارتباط نزدیکتر و انعکاس سوالات و درخواست‌های کاربران برق نیوز راه اندازی شده و سعی در ایجاد ارتباط نزدیک تری بین مدیران و مسئولان با مخاطبان و کاربران دارد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
بخش نیروگاهی سالهای قبل هم چنین بود ارام و ساکت کار خودشان را انجام می دهند و کمتر به حوزه های قدرت سیاسی وارد می شوند و ماهیت کار به گونه ای است که حوزه های قدرت سیاسی هم با انها کاری ندارند ولی بخش انتقال و توزیع بخاطر ارتباط با مردم و مصرف کننده ها و قدرت های اقتصادی بستر مناسبی برای بازی های سیاسی و منطقه ای است از نمایندگان مجلس تا استانداران و ...
در بخش تولید جابجایی و تغییر مدیر ذینفعی ومود ندارد و به همین خاطر کارها راحت انجام میشود ولی تغییر یک مدیر حتا مدیر یک ناحیه در بخش انتقال و توزیع باید ابتدا اجازه های استانی و نمایندگان مجلس گرفته شود که این پروسه روزها و هفته ها طول می کشد ضمن اینکه مدیران بخش های انتقال و توزیع حقوق را از توانیر و فرامین را از مقامات استانی می گیرند و در عمل انها عاملان نمایندگان و مقامات استان در انتقال و توزیه هستند. بنابر این داستان این گونه است.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
با سلام خدمت دوستان
در شرکت برق حرارتی نقاط ضعف و قوت بسیار زیادی وجود دارد. در بخش طرح ها مجریان طرح نسبت به زمان سازمان توسعه برق بسیار ضعیف تر شدن و این موضوع به مرور زمان در کنار نبود منابع مالی پروژه های حداقل دولتی رو به تعطیلی کشونده. شرکت برق حرارتی بهای عدم اشراف فنی مدیر عامل خود را هم در طرح های توسعه و هم در حوزه بهرهبرداری با سپردن کلیه اختیارات نیروگاه ها بدست مافیای تولید در طی سه چهار سال اخیر ،پرداخت کرده و تاوان این موضوعات رو داده و لذا مدیر عامل این مجموعه که الحق باهوش و مدیر هستش با اشرافی که طی چند سال بدست آورده در حال اصلاح انتسابات ضعیف گذشته خود و جبران ضرر های ناشی از اعتماد بیش از حد به مافیای تولید میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
چقدر تابلو!
کامنت اول چقدر آب زیرکاه و سوسکی داره "همه چی آرومه" میخونه!
برق حرارتی به قدرت کاری نداره و قدرت هم به اونها کار نداره!!!!!! مدیر ذی نفعی وجود نداره!!!!!!!
نه بابا! بلا!!!!
تو گفتی و همه هم باور کردن
سوسک کی بودی تو!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
جای تاسف بسیار است از نوع ادبیات نگارشی بعضی از همکاران مخصوصا پیام "چقدر تابلو" . برای اصلاح و پیشرفت سازمان و هر نهاد دیگر قدم اول آموزش و یادگیری تحمل نقادی و شهامت پاسخگویی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
متاسفانه تصورمدیریت ارشد این است ،اگر مدیران فعلی تولید که همگی به یک زنجیره وصل هستند و فکر می کنند بخش تولید مایملک شخصی وارث پدری شان هست و نیزمجالی به حضور و نشو ونمای سایر اشخاص ذی صلاح را در مجموعه نمی دهن،برکنار شوند صنعت برق می خوابد. هرگز این چنین نیست زیرا با رفتن افراد فسیل از برق حرارتی ونیروگاههای دولتی قطعا خون تازه ای در رگهای صنعت برق وارد شده و صنعت برق می تواند نفس بگیرد وشرایط آن چه از نظر بهره وری ، پایداری تولید وکاهش هزینه ها،... بمراتب بهتر از قبل خواهد شد واین باند بازی وپارتی بازی نیز جمع خواهد شد.امیدوارم که وزیر نیرو وسایر افراد صاحب اختیار این کامنتها را که اشخاص دلسوز می گذارند مطالعه کرده ، به آن توجه واقدام شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار