کد خبر: ۴۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای کسب درآمد و پیدا کردن شغلی مناسب با حقوق بالا باید مهارت‌ها و آموزش خودتون را حداقل در یک برند اثبات کنید، یعنی باید در یک برند حرفی برای گفتن داشته باشید. دوستان باید با آموزش‌های عملی و تئوری سطح معلومات خود را افزایش بدهید، چون اگر خودتان را به جای یک کارفرما قرار بدهید، کسی که معلومات بالاتری دارد را انتخاب میکنید.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز. خیلی از دوستان در مورد کسب درآمد PLC و پیدا کردن شغل در زمینه PLC از اینجانب سوال میپرسند. البته بنده نیز خودم را یک باتجربه نمی‌دانم. ولی به عنوان کسی که ۵ سال در این زمینه کار می‌کنم قصد داشتم به یک مورد در زمینه شروع فعالیت به دوستان تازه وارد، اشاره کنم. برای کسب درآمد و پیدا کردن شغلی مناسب با حقوق بالا باید مهارت‌ها و آموزش خودتون را حداقل در یک برند اثبات کنید، یعنی باید در یک برند حرفی برای گفتن داشته باشید. دوستان باید با آموزش‌های عملی و تئوری سطح معلومات خود را افزایش بدهید، چون اگر خودتان را به جای یک کارفرما قرار بدهید، کسی که معلومات بالاتری دارد را انتخاب میکنید.



اکثر دوستان و کسانی که در زمینه کار PLC و کسب درآمد PLC پرس و جو میکنند، فکر میکنند که با یادگیری یک برند آن هم در سطح مقدماتی میتوانند یه شغل خوب با درآمد میلیونی داشته باشند، که اکثرا اشتباه فکر میکنند. این دوستان با خواندن چند PDF و تهیه چند کتاب و کسب مقدماتی در مورد PLC (مثلا چند پروژه متوسط را فقط در حد شبیه سازی انجام داده اند) به دنبال کار میگردند در صورتی که هیچ کارفرمایی به این افراد اعتماد نمیکند. بطور خلاصه باید بگویم تا موقعی که خود دستگاه PLC و اتصالات آن را در تابلوی ندیده باشید و بطور یدی (دستی) با وسایل اتوماسیون صنعتی کار نکرده باشید نمیتوانید بگویید که یک PLCman واقعی هستید. مثلا در فیلم‌های آموزشی  همیشه دستگاه را در تمامی دستورات نشان داده ایم و تمامی دستورات از بزرگ و کوچک با ارائه پروژه بر روی دستگاه آموزش داده شده است. این نوع آموزش خیلی از موانعی که در آموزش‌های که فقط بصورت تئوری در کتب و PDF‌های که در زمینه درآمد PLC وجود دارد را کم کرده است. پس با خواندن یک یا چند کتاب و PDF نمیتوان توقع درآمدی از پروژه نویسی و برنامه نویسی PLC داشت. پس شما باید برای یادگیری و بالا بردن سطح معلومات خودتان باید به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

مزایا و معایب این دو روش:

از مزایای روش اول میتوان به آشنا شدن با محیط کار، دیدن وسایل و تجهیزات که برای یک پروژه استفاده میشود و مهمتر از همه ایجاد ارتباط و استفاده از تجربیات یک استادکار، که سال‌ها در زمینه PLC کار کرده است. این روش مانند تمامی روش‌ها معایبی هم دارد، بزرگترین عیبی که این روش دارد پیدا کردن یک استاد کار کامل برای یادگیری و معرفی خود به او میباشد. دومی عیبی که این روش دارد دسترسی تمام وقت به استاد و رفع اشکالات برنامه نویسی میباشد، چون اکثر استادکار‌ها تمامی وقت خود را برای برنامه نویسی و آموزش شما نمیگذارند، پس زیاد دلخوش به آموزش تمام وقت نباشید. حتی کلاس‌های که خیلی مدرک گرا هست و فقط به مدرکی که میدهند اعتبار دارند. هم بعد از کلاس به سوالات پاسخ نمیدهند، و سردرگم باقی میمانید. این عیب در پکیج‌های آموزشی وجود ندارد، چون همیشه دردسترس است



حال به بحث شیرین کسب درآمد در زمینه PLC میپردازیم. میتواند گفت یک PLCman واقعی درآمد ثابتی برای سطح دانش و توانایی‌ها آن نمیتوان گذاشت. این درآمد در کشور‌های مختلف فرق میکند، مثلا در کشور مثل آمریکا، کانادا و کشور‌های صنعتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است. بله درسته این رقم به پول حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در ماه رو برای یک مهندس PLCman واقعی در بردارد. هرچقدر کشور صنعتی‌تر باشد این درآمد بیشتر است برای کشور مثل ایران که در چند سال اخیر با رکود صنعت مواجه شده تقریبا ۲۰ درصد از درآمدی است که یک نفر در کشور‌های صنعتی کار میکند یعنی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومن متغیره. البته ماهی از سال هم بوده که درآمد آن ماه زیر صفر بوده، ولی وقتی کل سال را جمع بزنیم و در ۱۲ تقسیم کنیم میتوانیم درآمدی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومنی را عاید PLCman میکند.


پس حداقل در یک برند معلومات خودتان را بالا ببرید و آموزش‌هایی را در این زمینه ببنید. بنده خودم ۵ سال پیش با یک برند پیش پا افتاده در دانشگاه شروع به یادگیری کردم و الان بیش از ۱۰ برند را یاد گرفتم و به حدی این برند‌ها آسان شده که در یکی دو سال اخیر به آموزش دادن این برند‌ها و تهیه و تنظیم فیلم‌های آموزشی در زمینه تمامی برند‌های که یادگرفته ام، هم روی آوردم.

شما باید خودتان را جای یک کارفرما قرار بدید تا ببنید آیا واقعا مزیت دریافت شغل را دارید یا نه. حتی خیلی از مدیر عامل‌ها با هم قرار داد‌هایی می‌بندند که نیرو‌های یکدیگر را استخدام نکنند. وقتی شما به عنوان پیمانکار وارد یک کارخانه می‌شوید مطمئن باشید که در مورد شما از کارخانه‌های هم صنف سوال می‌شود. برای همین سعی کنید در ابتدا به یک حد قابل قبولی از اطلاعات برسید و بعد شروع به انجام پروژه‌های صنعتی در یک کارخانه شوید.
 
منبع:plcmen.ir
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار