کد خبر: ۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اجرای سیستم ارتینگ دیزل ژنراتور به دو صورت انجام میگیرد که در نوع اول به وسیله یک کابل قدرت نقطه خنثی را به الکترود زمین اتصال می‌دهیم و و در نوع دوم شیلد کابل‌های کنترلی به الکترود زمین متصل می‌شود که این کار باعث انتقال نویز و اغتشاشات احتمالی در سیستم به الکترود زمین می‌شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،اتصال به زمین تجهیزات مورد استفاده در یک سیستم الکتریکی امری مهم و حیاتی می‌باشد. منظور از اتصال به زمین تجهیزات الکتریکی اتصال بدنه و نقاط خاص این تجهیزات به الکترود زمین می‌باشد. این امر در مورد دیزل ژنراتور هم به عنوان یک تجهیز الکتریکی باید رعایت شود تا از وارد شدن صدمه به دستگاه و بهره بردار جلوگیری شود. اجرای سیستم ارتینگ به دو صورت انجام میگیرد که در نوع اول به وسیله یک کابل قدرت نقطه خنثی را به الکترود زمین اتصال می‌دهیم و در نوع دوم شیلد کابل‌های کنترلی به الکترود زمین متصل می‌شود که این کار باعث انتقال نویز و اغتشاشات احتمالی در سیستم به الکترود زمین می‌شود. در نظر گرفتن دو نکته در مورد اتصال زمین دیزل ژنراتور ضروری می‌باشد، اول اینکه قبل از استارت دستگاه باید از اتصال تمام بدنه مجموعه دیزل ژنراتور به الکترود زمین اطمینان حاصل گردد و نکته دومی که باید درنظر گرفت بررسی مقاومت اهمی سیم اتصال به زمین و بدنه دستگاه می‌باشد که نباید بیشتر از ۱ اهم باشد.
نکات اتصال زمین دیزل ژنراتور
در پایان باید گفت که رعایت تمامی نکاتی که در استاندارد اتصال زمین وجود دارد باید در مورد اتصال به زمین دیزل ژنراتور رعایت شود.
 
منبع: فن آوران جابان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار