کد خبر: ۴۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: در سال جاری همانند سال گذشته میزان تعرفه آب و برق، ۷ درصد افزایش می‌یابد و مشترکانی که نسبت به رعایت اصلاح الگوی مصرف اقدام کنند، پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته به صنایعی که با حوزه برق به واسطه قطع خاموشی‌ها، تعامل و همکاری داشتند، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش خانگی نیز ۱۰۶ میلیارد تومان، پاداش پرداخت کرد.

وی افزود:در سال جاری همانند سال گذشته میزان تعرفه آب و برق، ۷ درصد افزایش می‌یابد و مشترکانی که نسبت به رعایت اصلاح الگوی مصرف اقدام می‌کنند، پاداش دریافت می‌کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: مشترکانی که میزان مصرفشان بیش از الگوی مصرف است باید با ۱۶ درصد افزایش تعرفه پرداخت کنند و این افزایش تعرفه به معنای تامین درآمد نیست و هدف صرفا، هدایت مشترکان به سمت خوش مصرفی است.

اردکانیان تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از مشترکان میزان مصرفشان زیر الگوی مصرف است و حذف قبض کاغذی، هیچگونه افزایش تعرفه را اعمال نمی‌کند.

وی با اشاره به میزان افزایش بارندگی‌ها طی دو سال اخیر در سطح کشور گفت: بارش رحمت الهی سبب شد، ۵۱ میلیارد مترمکعب ذخیره سازی منابع آبی شود و اکنون ۷۶ درصد حجم ذخایر پر است و مابقی ظرفیت خالی مخازن به صورت عمدی، به منظور احتمال سیلاب‌های ناگهانی است

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ تالاب کشور، از جمله تالاب بین المللی هامون سیراب شده و دارای وضعیت بسیار مناسبی است.

اردکانیان اظهار داشت: میزان بارش‌ها تاکنون ۳۰۰ میلی متر بوده است که در مقایسه با بارش‌های ۵۰ سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که میزان بارش‌ها نسبت به مشابه سال گذشته، با کاهش ۷ درصدی مواجه بوده است.

در شرکت توزیع برق باختر از رله‌های مالتی فاکنشن ساخت داخل با حضور وزیر نیرو و استاندار مرکزی رونمایی شد.

این رله‌ها که در امنیت شبکه انتقال وفوق توزیع برق کاربرد دارد پیش از این از شرکت‌های اروپایی وارد می‌شده که با دست یابی به دانش فنی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی در کشور تولید می‌شود.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
تالاب گاوخوني چرا احيا نميشود؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
1
افزايش ها بخصوص در سطح جامعه از ابتداي سال شروع و با احتساب تورم جهت تامين منابع ضروري است اما عموما اينكه چرا خود شركتهاي دولتي گوي سبقت در اين اقزايش ها دارند در حاليكه افزايش خقوق در همان ابتدا انجام نميشود مبحثي است كه بايد مورد توجه باشد و مهمتر اينكه اساسا چرا بايد افزايش قيمت داشته باشيم هم مهمترين سوال است چرا نبايد اين تجربه گذشته بكار گرفته شود كه هم حقوق ودستمزد را ثابت نگه داريم وهم بهاي ارايه تمام خدمات و كالاهها را ثابت واقعا اقزايش ها بهيچ وجه تناسب با يكديگر ندارند تنها در يك مورد هزينه اموزش وتحصيل در مدارس ونرخ افزايشات انرا فارغ از اينكه همه اساسا پذيرفته اند بهيچ وجه در مشور طي اين چند ساله الحمدلله هيچ نهاد سازمان ومسول برخورد كنتده وپيگيري كننده قاطع وجود ندارد ودر اقزايشات ازادي كامل براي هر گونه رفتار وجود دارد وصرفا پيگيري در حد تصويري در شبكه هاي خبري ومطبوعات در بيان صرفا حضور است تا جاييكه در برخي كالاهها حتي به انحصار ويا شبكه مافيا و دلال صراحتا اشاره ميشود ولي گويي انقدر متاسفانه قدرت يافته اند كه توان مقابله با ان از اساس بهيچ وجه وجود ندارد در مورد قيمت برق واب هم قطعا بجهت توسعه وزير ساخت وتامين منابع شايد ضروريست وليكن قبلا واقع نياز است مولفه هاي مرثر بر قيمت نهايي و بخصوص تلفات و هزينه تكرار حوادث ويا حتي سو مديريتها در قيمت ويا بهره وري سازمان و ومشاركت ها دقيق استخراج شود وهزينه هاي سازمان ووزارت هم صرفا در جهت ماموريت هاي ان صورت گيرد واگر قرا ر باشد كمك اجتماعي صورت گيرد اگر چه واقعا جز محالات است كه از كانال اصلي ان در نهادها وسازمانهاي مربوط انجام بواسطه انچه اصلي پذيرفته در كشور متاسفانه ميباشد كه اگر صورت نگيرد واقعا اهرمهاي متعدد فشار بتناسب بر مقامات و ...وارد نيشود ليكن همه موارد بايد بدفعات بررسي وتحليل دقيق تا كمترين ويا اساسا فشاري بر جامعه انشالله وارد نشود
ناشناس
|
Ireland
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
طبق ماده ۸ دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی قانون ۵ ساله ششم توسعه وزارت نیرو مجاز بود ما به التفاوت نرخ خرید تضمینی برق را از طریق اصلاح تعرفه ی فروش برق تامین نماید نه تنها وزارت نیرو اینکار را نکرد بلکه سال به سال نرخ برق را ارزان تر کرد که این روند به خرید برق از نیروگاهها ضرر می زند و موجب دیر تر پرداخت شدن مطالبات نیروگاهها می شود و موجب بهانه برای بانکها برای عدم پرداخت تسهیلات نشود.لذا وزارت نیرو می بایست ترتیبی اتخاذ نماید که افزایش تعرفه ی برق متناسب و بیشتر از نرخ افزایش خرید برق از نیروگاهها باشد. تا منابع لازم جهت توسعه و کاهش مصرف زدگی بابت ارزانتر شدن قیمت فروش برق به مشترکین شود‌. و خاموشی های امسال و سالهای آینده کمتر شود.
Samir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
باسلام بنده در تاریخ ۹۹/۳/۲۵ کولر گازی روشن کردم که تا تاریخ ۹۹/۴/۱۹ قبض برق اومده ۳۶۱ هزار تومان یعنی تو بیست و چند روز ایقد هزینه میاد و این بستگی به کولر داره یا صاحب خونه داره بازی در میاره من به تازگی ساکن مشهد شدم
فراهانی
|
Spain
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
1
درود. این ۷ درصد و ۱۶ درصد در مبحث ریاضی تعریف نی شوند یا علوم غریبه؟ بنده پر مصرف هستم. ولی مبلغی که برای بنده در قبض لحاظ شده با وجود کمتر بودن مصرف نسبت به اسفند ۹۸، نزدیک دوبرابر قبض اسفند است. بگذریم که همین قبض نسبت به سیکل قبلی، با تفاوت ۷ کیلووات بیشتر، ۵۰ هزارتومان بیشتر آمده. به کجا باید رجوع کنم؟شاد باشید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار