کد خبر: ۴۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این جدال مکرر در جریان پروژه‌های صنعت برق ادامه داشت و در سال ۸۱ شرکت متن پس از کنار گذاشتن پروژه‌های انرژی‌های نو، سه پروژه اصلی و کلیدی صنعت برق را پیشنهاد و کلید زد و بلند پروازی متن وارد فاز جدیدی شد.. علیمحمد رنجبر مصوبه تشکیل پژوهشگاه نیرو را در مجلس تصویب نمود و چیت چیان دو شرکت خصوصی سانا و سابا را دولتی و ردیف بودجه برای آن‌ها تخصیص داد. دو شرکتی که نه بر اساس استراتژی مرسوم در جهان؛ بلکه بر اساس رقابت و لجاجت و احساس شکل گرفته، تاکنون نشیبش بسیار بیشتر از فرازش بوده است. متن در دوران قائم مقامی چیت چیان با دخالت رئیس جمهور وقت منحل شد و مقرر گردید پژوهشگاه نیرو نیز در دانشگاه شهید عباسپور و متعاقبا در دانشگاه شهید بهشتی ادغام شود. برای اینکه سرنوشت شوم متن دچار ساتبا نشود نباید رقابت دو مقام ارشد وزارت دوباره شکل گیرد و ساتکین میتواند سازمان را در آستانه بیست سالگی متحول، منقلب و ارتقا دهد.
ساتبا و درس گرفتن از ماجرای مرکز تحقیقات نیرو (متن)
سرویس انرژی های تجدیدپذیر برق نیوز: اگر با نگاهی متفاوت و عمیق شکل گیری ساتبا را بررسی کنیم میبینیم که چرا این دستگاه اینقدر فراز و نشیب دارد. پروژه پتانسیل سنجی انرژی‌های نو ابتدا در دهه شصت و در مرکز تحقیقات نیرو (متن) در ساختمانی واقع در خیابان فاطمی روبروی سازمان آب طبقه بالای چلوکبابی استارت شد.
 
ابتدا ژئوترمال منطقه دماوند و بعد اجرای پایلوت خورشیدی یزد و بتدریج بحث‌های تئوریکال در حوزه پتانسیل سنجی باد شکل گرفت. پس از جابجایی متن به ساختمان جدید شهرک غرب از آنجا که تامین اعتبار ساخت بزرگترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه از محل اعتبارات سایر منابع توانیر و سازمان توسعه برق ایران (برق حرارتی فعلی) تامین گردیده بود، در لایه حاکمیتی وزارت نیرو کسی از این حجم ترن اور مالی برای ساخت این پروژه عظیم مطلع نبود.
 
در اسفند سال ۱۳۷۵ در جلسه شورای علمی پژوهشی کشور با حضور آقایان محمد ملاکی، سید محمد طباطبایی، علیمحمد رنجبر و حمید چیت چیان و به ریاست دکتر فتح اله مضطرزاده در محل طبقه همکف دفتر مرکزی پژوهشگاه مواد و انرژی (شورای آموزش عالی فعلی) تشکیل شد، آقای چیت چیان گزارشی از حجم عملیات ساختمانی پروژه طرح آزمایشگاه‌های مرکزی توانیر به حضار داد که باعث تعجب همه شد. نه از این حیث که این حجم عظیم بودجه چگونه" نه "در قالب طرح عمرانی بلکه از محل سایر منابع تامین اعتبار شده؛ بلکه از اینکه برند بی رقیب متن که اکنون در دنیا کاملا شناخته شده یک مدعی سرسخت و صاحب عنوان پارلمانی و نظامی بنام حمید چیت چیان دارد.
 
پس از این زمان متن هر کجا و هر زمان پروژه‌ای در دست داشت با رقابت آشکار آقای چیت چیان مواجه میشد. از جمله انرژی‌های نو. مرکز مطالعات انرژی بموازات فعالیت متن و در رقابتی سرسختانه با متن بود. علیمحمد رنجبر نیز آشکارا با آقای چیت چیان تقابل کرد و اجازه حضور و سپس فعالیت ایشان را در محوطه مرکز تحقیقات نیرو نداد. چرا که آقای چیت چیان وسط مرکز تحقیقات نیرو یک ساختمان برای معاونت انرژی تملک کرده بود. تابلوی معاونت انرژی پایین آورده شد و کانکس‌های پروژه جف از محوطه بیرون برده شد.

این جدال مکرر در جریان پروژه‌های صنعت برق ادامه داشت. در سال ۱۳۸۱ متن پس از کنار گذاشتن پروژه‌های انرژی‌های نو بدلیل رقابت‌های شدید، سه پروژه اصلی و کلیدی صنعت برق را پیشنهاد و کلید زد. این پروژه‌ها قبلا نیز به شکلی پایلوت مانند در متن استارت خورده بود و بلند پروازی متن اکنون وارد فاز جدیدی شده بود. بزرگترین آزمایشگاه فشار قوی جهان و بزرگترین قفس فارادی با سطح ولتاژ آرک حدود ۵ مگا ولت، بزرگترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه و تملک کنتور سازی ایران برای تغییر ساختار دستگاه‌های اندازه گیری برق کشور؛ دیگر متن را اقنا نمی کرد.

تجدید ساختار صنعت برق، تشکیل بازار برق ایران و مانیتورینگ انرژی کشور (گاز و برق-دیسپاچینگ) وکاهش تلفات توزیع (که متن معتقد بود با تصحیح ۷۰درصدی تلفات توزیع نیازی به تجملات انرژی‌های نو نیست و اینهم میشد تقابل با سانا و سابا) برای تلفات توزیع اول شروع به تعریف پروژه‌های تخیلی مثل HVDC کرد، ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که این پروژه کپی شده در فواصل طولانی ایالت‌های آمریکا توجیه فنی و اقتصادی دارد؛ لذا با مشارکت شرکت national gride بریتانیا الگوی شبکه یکپارچه و لوکال را ترسیم و نرم افزار بازار برق را نوشت. سپس شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران را ایجاد کرد و همزمان دیسپاچینگ شبکه گاز را استارت و اجرایی نمود.

از سوی دیگر آقای چیت چیان هم که جانشین دکتر علیمحمد رنجبر در پست معاونت انرژی وزیر شده بود، اقدام گسترده‌ای را برای تشکیل دو شرکت در زمینه انرژی‌های نو و بهره وری انرژی انجام داد. از طرفی دکتر علیمحمد رنجبر مصوبه تشکیل پژوهشگاه نیرو را در مجلس تصویب نمود و از طرف دیگر آقای چیت چیان دو شرکت خصوصی سانا و سابا را دولتی و ردیف بودجه برای آن‌ها تخصیص داد. دو شرکتی که نه بر اساس استراتژی مرسوم در جهان و ماموریت و چشم اندازی ترسیم شده؛ بلکه بر اساس رقابت و لجاجت و احساس شکل گرفته، تاکنون نشیبش بسیار بسیار بیشتر از فرازش بوده. متن در دوران قائم مقامی آقای چیت چیان علیرغم رای دیوان عدالت مبنی بر مالکیت برند پژوهشگاه نیرو با دخالت مستقیم رئیس جمهور وقت منحل شد و بلافاصله مقرر شد با رای شورای عالی اداری پژوهشگاه نیرو نیز در دانشگاه شهید عباسپور و متعاقبا در دانشگاه شهید بهشتی ادغام شود.

برای اینکه سرنوشت شوم متن دچار سانا و سابا و ساتبا نشود انتخاب آقای ساتکین میتواند افق‌های روشنی برای تجدیدساختار این سازمان مجسم کند. مولفه بارز ساتکین تدبر و تعقل است و بنظر میرسد این پتانسیل قوی؛ سازمان را در آستانه بیست سالگی متحول، منقلب و ارتقا دهد. فقط باید فرصت بدهیم.

در خاتمه باید گفت که رقابت دو مقام ارشد وزارت نیرو هم افزایی نداشت بلکه سبب استهلاک سرمایه‌های مالی و انسانی شد بطوریکه پاسخ به مقاله منتشره در نشریه شورای پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور با مضمون سرمایه انسانی، روزنامه کیهان در سرمقاله خود انتقادی آشکار از فرار مغز‌ها در مرکز تحقیقات نیرو منتشر کرده بود و اینکه خیل بهترین نخبگان کشور اکنون از این مرکز عازم ازوپا و آمریکا هستند.
 
اگر تمایل داشتید لیستی از دوستان و همکاران عزیزی که در مرکز تحقیقات نیرو شاغل بوده و اکنون در اروپا و آمریکا هستند قابل انتشار است. شرط استخدام رسمی در متن فارق التحصیلی از دانشگاه‌های دولتی معتبر و معدل بالای ۱۸ بود و بخاطر دارم که مسئول آی تی متن سرکار خانم دکتر شراره تقی پور بزرگوار و گرامی (فرزند هنرمند گرامی آتش تقی پور) که اکنون در دانشگاه ونکوور استاد تمام است، مدرک کارشناسی ارشدشان بدلیل دانشگاه آزاد بودن در کمیته ارتقاء متن قبول نشد. طی ۴ سال در تصدی مدیریت بازرگانی متن و مسئولیت تدارک بازار برق و شرکت مدیریت شبکه برق ایران؛ بصورت پیمانکاری با متن همکاری داشتم. چون تفکر مدیریتی متن بر این بود که در ارزیابی کیفی مهندسین مشاور"متن نخبه‌ترین بدنه کارشناسی "را دارد.
 
رشتچی- همکار قبلی ساتبا و مرکز تحقیقات نیرو (متن)
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
Netherlands
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
0
نویسنده مقاله با تخیل خودشان، مجموعه گسترده ای از اقداماتی که هر کدام به نادرستی یا به درستی در زمان خودشان شکل گرفته اند را بهم دیگر ربط داده و پیش بینی کرده اند که عاقبت شومی در اثر رقابت مقامات در انتظار ساتبا است. هم ارتباطاتی که در اتفاقات گذشته ایشان به هم ربط داده اند آنچنان که ایشان ریشه یابی کرده اند تخیلی است و هم نتیجه گیری که ایشان بر مبنای آن فرض گرفته اند نادرست.
ارتش قوی فرمانده بزرگ میخواهد
|
United States of America
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
شاید انتصاب کسی که فاقد سابقه مدیریت کلان بوده صرف اینکه حرف گوش کن و مجری اوامر و سیاس و حذف کن خوبی است برای روسا خوب باشد ولی ضربه بزرگی به سازمانی که باید علاوه بر اسم و محل چارت از نظر هویتی هم بزرگ شود هست
وقتی سابقه و دلیل رشد کسی نه به داشتن دکترین فکری و سابقه مدیریت قوی بلکه در زدن زیراب مدیر قبلی خودش و نشت او را خالی کردن در خراب کردن همه شبهه ها و اتهامات مالی روی وی و نیز حذف و عدم ورود نیروهای توانمد به حوزه دفتری از ترس رقیب شدن و پرزنت کارها به اسم خود است قطعا معاونان و مدیران انتصابی وی از ترس این که رییس احساس ترس و رقیب نکند و انها را بزند بیشتر بجای تلاش و فعالیت دنبال خوش خدمتی خواهند بود و سازمان متضرر میشود
مدیرهای کلان اولین ویژگیشان جامعیت و پذیرش است و ارتشی که فرمانده اش ضعیف و کوچک باشد دچار درگیریهای داخلی میشود و نقشه دشمنان در نابودی آن براحتی محقق میشود

این متن عمومی در مورد همه سازمانها صدق میکند و ربطی خاصی ه ساتبا ندارد
همکاران متن
|
France
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
3
دوست خوبمون همکار گرامی رشتچی خوشحالیم که سلامتید . حقیقتا از زمانیکه سالن همایش های پژوهشگاه نیرو را نصب و راه اندازی کردید،اولین ویدئوکنفرانس کشور را اجرا کردید،در شش دوره کمیته اجرایی کنفرانس برق تحول ایجاد کردید،نمایشگاه کنفرانس برق را متحول کردید،در طرح آزمایشگاه های توانیر بخصوص دفتر فنی و کنترل پروژه تاثیر اساسی داشتید ،در پروژه های مختلف متن مشارکت محوری داشتید و بابت تدارک بازار برق و مدیریت شبکه برق از مرحوم شادروان دکتر احمدیان تقدیر شدید همکاران متن از همکاری با شما خاطرات خوبی دارند. کارنامه مثبت شما طی این سالها مملو از صداقت و تعصب در بیت المال و حقوق کارکنان بوده. هرگز ذره ای مسئولیتهای محوله مسامحه نکردید و میدانیم زندگی بسیار ساده و فقیرانه ای دارید.برای این سرمایه ارزشمند صنعت برق آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم عارضه قلبی ایجاد شده هر چه سریعتر برطرف گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
0
اطلاعات ارایه شده بسیار فضایی، نادرست و گاها تخیلی است که حکایات همانند آن را میتوان در مجموعه کتابهای تاریخی قرون گذشته یافت، که وجه مشترکشان ، ارایه تاریخ گذشتگان و اطلاعات آنها ، بدون ذکر منبع و کاملا یکسویه بودن آنهاست و معمولا برای جلب نظر سلاطین و حکام و در زمان حال مدیران تازه به میز رسیده نوشته میشود. از عبارت "فارق التحصیلی" نیز میتوان به عمق علمی بودن تحلیل پی برد! عجیب است چنین تحلیلهایی در قرن بیست یکم همچنان ارایه شده و احتمالا خریداری دارد که بصورت آشکارا ، ایشان از تعقل و تدبر، خریدار مطلب، سخن گفته است.
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
بنظر میرسه آقای رشتچی بجای روابط عمومی ساتبا برای نامه دکتر اورعی و تحولات ساتبا جوابیه صادر کرده!!!
چقدم خوب ساتکینو ساپورت کرده و حرفه ای حجمه های علیه اونو دمپ کرده.حالا دیگه ساتکین میتونه همه جا معضلات ساتبا رو دایورت کنه رو مسائل حاکمیتی. دمش گرم
تکمیلی
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
مطالب بالا کاملا درستو برمبنای حقیقت بود و جدال دو معاون وزیر رو تقریبا همه همکارا یادشونه. اما یه چیزایی روباید تکمیلی نوشت
اولن سرنوشت پروژههای زمین گرمایی و خورشیدی شیراز و هیدروژن پیل سوختی چی شد . یعنی هیچ نهار نظارتی وجود نداره که بگه چرا اونهمه حفاری تو مشکیندشت شد و عشایر بیچاره رو اسکان دادن کاری که رًا شاهم نتونست بکنه. چرا اونهمه آینه و پایپینگ و سبستم کنترل البته با اونهمه مسافرت آمریکا و بریزبپاش تو شیراز تحلیل نمیشه. یه پیپر بدرو بخور از هیدروژن و پیل سوختی هم منتشر نشد چه برسه به اینکه خروجی داشته باشه. اونهمه مسافرت شش ماهه روسیه و ایسلند و... چه نتیجه ای برای مملکت داشت؟بهتون میگم که اینا فقط یه سری بازی و سناریو بود برلی اینکه الان با خیال راحت نیروگاهی که از دم قسط خریدن و مفت براشون تموم شده و ماهی هشتاد میلیون حقوق ازش بگیرن. دیگه حیاط خلوت چی بهتر از این.سوزوکی صفر زیر پاشو و بازنشستگی شیرین. حالا این ۲۵۰ نفر بدبخت بزنن توسر هم. تعجبیم نداره که سه میلیون تاج گل بفرستن برلی رییس جدید ساتبا. همه تیمن جمعن. ذیحساب و مدیر فنیو مدیدخورشیدی و مدیر هیدروژن و البته مدیر عامل. دیگه از این خوشگلتر و جم و جورترم داریم؟!!!!!!
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
این آقا را نمیشناسیم.
ولی یک چیزایی را اشتباه عنوان نمودند البته حق داشته اند چون در تیمهای مدیریتی نبوده و از تصمیمات و علل بی اطلاع.
متن سال 77 با انتقال به پژوهشگاه تعطیل شد.
پس درمیابیم که ازلاعات نادرست بوده پس نمیتوان بر تحلیل انجام شده باور داشت.
از برق نیوز هم گلایه میشود که هر خبری را نباید انتشار بدهند.
جمع بندی در خصوص ساتبا را هم چیزی ندیدیم.
رشتچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
متاسفم مطلع عزیز که عرض کنم مرکز تحقیقات نیرو در سال ۸۴ از مجموعه پژوهشگاه نیرو با زور یگان ویژه منتقل و به طبقه همکف شرکت مهندسین مشاور منا جابجا شد. سپس دو سال یعنی در سال ۸۶ به توزیع برق آیت الله کاشانی منتقل شد و آقای دکتر محمود مقدم مدیر عامل آن شد. جهت اطلاع شما میگویم که اعضای هیات مدیره متن در سال ۱۳۷۹ آقایان دکتر سید محمد طباطبایی،دکتر علیمحمد رنجبر،مهندس یوسف حجت،مهندس بهمن مسعودی و نماینده آستان قدس بودند که این موضوع را غیر مغرضانه همین الان در سایت روزنامه رسمی کشور مشاهده کنید.
همین ادعاهای بی حساب و ترورهای شخصیتی سبب شد تا دکتر صادقزاده از ماموریت های اصلی خود بازبماند. البته از شخصیت هایی که فاقد اصالت های اجتماعی باشند چنین انتظاری دور از ذهن نیست. بهتر نیست بجای دغدغه های حاشیه ای و اتهام زنی با انکار خورشید بصورت آشکار و دغدغه سفرهای خارجی و ... بصورت پنهان اندکی فقط اندکی بفکر منافع دستگاه باشیم.
لاهیجان
|
Spain
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
1
اگه این آقا رو نمیشناسیم چون اون موقع داشتیم شالیکاری میکردیم. بعدش تو خط فاز ۴ با تاکسی پدر خانممون مسافرکشی میکردیم. ولی الان با شاهم فالوده نمیخوریم . چون تومهرشهر آپارتمانامون شده متری ۲۵ میلیون.بیشتر از محمدجوادظریفم جهانگردی کردیم.نازه اینقدر بزرگ شدیم که از ضمیر جمع متکلم وحده شاهونه استفاده میکنیم
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
0
آقای رشتچی فقط ظواهر رو نقل کردن و از علل و سیاستهای دولت اطلاعی نداشتند فقط یه چیزهایی رو واقعی غیر واقعی بهم بافته وبیشتر در جهت تعریف و تمجید از سانکین بر آمده اند تانظر ایشان رو جلب نمایند به این امید که دوباره برگردند ساتبا ولی برای برگشت راههای بهتری هم هست مثلا همان کاریکه برای شاغل کردن همسرتون کردین فقط یه چیز در مورد ایشان خیلی نظر هارو جلب میکنه و کرده وان اینه که رشتچی رو چه سوارش کنی چه سوارش بشی یکیه
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
نویسنده گزارش شروع فعالیت انرژی های تجدیدپذیر در کشور را در مجموعه وزارت نیرو عرض کرده اند در صورتیکه اولین بار بطور رسمی تحت عنوان مرکز تحقیقات و کاربرد انرژی های نو که بعدا" به مرکز توسعه انرژی های نو تغییر اسم داد در سازمان انرژی اتمی شکل گرفت و مراکز مشابهی ذر وزارت نیرو بعد از چند سال شروع به فعالیت کردند که اولین هسته آن درخیابان فلسطین ساختمان قدیمی وزارت نیرو تشکیل شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
والا ایکاش سانا در انرژی اتمی ادغام شده بود . شاید آخر وعاقبت صنعت تجدیدپذیر بهتر از اینها می شد !
عدالت
|
Italy
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
بابا این بنده خدا که کسی رو متهم نکرده. به کسی انگ نزده . شرم آوره که موضوع غیر مربوط اشتغال همسرش یا اشتباه تایپی و ارتباطش به غیر علمی بودن کل مطلب یا آدرس فیک برای مغلطه خواننده و اینکه متن کی منحل شد و چه کسی چراغ اول انرژیهای نو رو روشن کرد یا اینکه این بنده خدا داره دست و پا میزنه برگرده ساتبا و داره مجیز ساتکینو میگه؛همش فرار از حقیقته. این بنده خدا اگه میخواست برگرده که حکم دادگاه داشت.زده تو کار تصوف و عرفان.منم این مطالب و راستی آزمایی کردم و دوستان میتونن از آقای مهندس داریوش آزرم تو پژوهشگاه نیرو صحت و صقمشو بپرسید.بالاخره مقالهISIننوشته که دنبال داوری هستید . دیده های خودشو از وقایع صنعتبرق با مدرک و اسم دقیق افراد گفته .بد نیست برق نیوز یه مصاحبه ای با دکتر علیمحمد رنجبر هم در این خصوص داشته باشه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1
0
آقای رشتچی شما یک کارمندی یا یک مدعی نحات و منتقد و تحلیلگر بیرون از سازمان
قطعا هیچ مدیری هیچ جا نمیتواند با شما کار کند چون خارج از شرح وظایف سازملنی کار میکنید مطالبی که شما میگویید بیشتر سلیقه ای هست و فساد خاصی اثبات نشده حالا دو تا سفر فلانی که مدیره میره بالاخره یکی باید بره و همه جا همینطوره
باز میگم مدیر نمیتونه به کارمندی که در سطح وظایف مدیریت فکر میکنه و فکر میکنه فکرش کاملا درسته و باید اجرا بشه استفاده کنه شما یا باید مدیرعامل یا کزیر باشی با این طرز فکر و عملت یا بری خبرنگار برق بشی که کارش نقد ازاده

به دوستان کازمند ساده توصیه میکنم وارد این بازیها نشوید سیستم دولتی همه جا همینه ساتکین نیاد یکی دیگه بیاد باز همینه مگه قبلنم نبود زندگی کنید بخدا خیلیها ارزوی همین حقوق ثابت و مطمین کارمندی دارن پس از زندگی لذت ببرین این سی سال تموم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1
0
کسی را متهم نکرده! کلی داستان گفته که فلانی با فلانک اختلاف داشته و صغرا کبرا چیده. وزارت نیرو اگر سر و سامان درستی داشت، بخش حقوقیش پرونده از این بهتر و مستند از این همه داستان بافی بهتر ،چی میخواست تا ایشان را دادگاهی کنه؟ که کلی به وزیر و معاون وزیرها اتهام زده و اصلا هم‌نمیتونه اثبات کنه و کسی دنبال این حرفهای ... نیست؟ سرتا پای مطلبش اتهام زنی است که کاملا غیر اخلاقیست! شما چرا از این روش اشتباه حمایت میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
1
برق نیوز محترم جهت آگاهی:
۱-ذخایر گاز ایران حداقل برای ۵۰ سال اینده میتواند هم صادر گردد و هم برای مصارف داخلی تامین گردد بنابراین حداقل برای ۲۰ سال اینده هیچ منبع تولید انرژی نمی تواند با گاز رقابت نماید بر اساس منطق اقتصادی دولت باید نسبت به برداشت گاز از میادین مشترک مخصوصا پارس جنوبی تلاش نماید و انرژی های تجدید پذیر را به اینده موکول نماید و وزارت نیرو هم باید ساتبا را منحل نماید و نیروهای ان را با حفظ احترام به شرکت های توانیر و نیروگاهها منتقل نماید.
۲-دومین قدم در تغییر ساختار با در نظر گرفتن چابک سازی و شفافیت و ارتقا بهره وری انحلال شرکت پژوهشگاه نیرو و شرکت های وابسته است. اگر اب و برق پروژه تحقیقاتی داسته باشند باید به بازار دانش داخلی و خارجی مراجعه نماید.
۳- احیای سیستم آموزش کاربردی صنعت اب و برق با هدف تربیت نیروهای بهره بردار در تمام سطوح و اگر قصد استخدام نیرو با مدرک بالاتر از کاردانی داشته باشد الزاما این نیروها باید تا سطح کاردانی را در مراکز اموزشی کاربردی صنعت اب و برق اموزش ببینند و سپس وارو دروس نظری و ازمایشگاهی شوند.چون در سالهای اخیر نیروهای استخدامی فاقد مهارت های فنی،مالی و اداری هستند.
برای هر یک از بند های فوق میتوان تحلیل های علمی ارایه داد. متاسفانه وزارت خانه ها و شرکتهای مادر در ایران بیش
از اندازه سنگین هستند لازم است شرکت ها سبک کرد تا راحت حرکت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1
0
این کامنت آخری خیلی باحاله. اومده از اشتباه تایپی طرف دفاع کنه، بعد خودش نوشته " صحت و صقمشو" !!! کی از کی دفاع میکنه!؟ مملکت به کجا رسیده واقعا
عدالت
|
Spain
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
اول :اشتباهی تایپی بهتره یا بی سوادی سازمانی "شرکت پژوهشگاه نیرو"!
دوم: ناشناس آشنا چقدر با عجله ۴ تا جواب درج کرد یکی با پروکسی ۳ تا بدون پروکسی . داداش کسی دنبالتون نکرده
سوم: دانش چطور باید تولید بشه که وارد چرخه بازار بشه؟! در حقیقت ناشناس نمیدونه اولین مولفه اقتصاد عرضه و تقاضاست. بزرگوار صاحب کرامات ،اومدید شرکت پژوهشگاه نیرو رو که ترکوندید و مشعشعانه نظر دادید نیازی به حلقه تولید ریسرچ نیست ؛حالا بازار رو از کجا آوردید؟!
چهارم:شرکت مادر یعنی شرکت مامان یا احیانا همان شرکت مادر تخصصیست. چون تو هیچ ادبیات محاوره ای هم اینجوری تخلص نمیکنن
پنجم:یه جوری از سفر خارجی صحبت شده که انگار نذریه .که اگه این نره یکی دیگه میره یا باید بره.بعدش خروجی اینهمه سفر چی بوده خدا میدونه
ششم:به دوستان کا"ز"مند ساده توصیه های حکیمانه ای از جانب این مدیر یا معاون ناشناس شده. بعدشم گفته چون پارس جنوبی داریم ساتبا باید منحل بشه.خوب اخوی این کارمند ساده تو سازمان منحل شده از کدوم معجزه اقتصادی ارتزاق کنه؟تازه شرکت پژوهشگاه نیرو و شرکت های تابعه اونم منحل کردی بزرگوار. قطعا فرمولت برای مدیرا خوبه . چون میرن جای دیگه . ولی دوستان کارمند ساده چیکار کنن؟یه بارم دو سه هفته پیش گفته بودید نیروهای رسمی و پیمانی رو میفرستید دستگاه های دیگه. چقدر خوبه الان جای مجلس و شورای نگهبان و کمیسیون انرژی و وزارت نیرو کار تقنینی و اجرایی میکنید. خدا خیرتون بده. اگه اجازه بدید بدلیل وجود ذیجود جنابعالی و البته پارس جنوبی عزیز ،بگیم این بزرگوارا هم برن تو دستگاه های دیگه!
عزیزم ببخشید
|
Spain
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
دوستان بازرسی وزارت نیرو بیزحمت تشریف بیارید به اتفاق مدیرای ارشد وزارت نیرو یه تقدیر و تشکر بکنید از زحمات دوستانی که با دستبند به زندان اوین تشریف نبردن،اصلن یه پرونده کوچولوی اخلاقی نداشتن،شرکت مهندس مشاور نداشتن و برای پروژه های سانا اونجا زحمت نمیکشیدن،خوب اقلام بهداشتیو توزیع کردنو تو تنخواه دس نبردن،
اینم میشه جزو پویش الف ب
کارمند پژوهشگاه
|
Spain
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
ببخشید حکیم ناشناس ملا لغتی
شرکت پژوهشگاه مگه شرکت تابعه داره که ما بیخبریم . اگه منظورتون شرکتای رشده که مال مرکز توسعست و ربطی به ساختار پژوهشگاه نداره. محض اطلاع پژوهشگاه نیرو زیر مجموعه وزارت علومه و اگر برای ساتبای خودتون تعصب ندارین لطفا برای پژوهشگاه نسخه عالمانه نپیچین.
پژوهشگاهی
|
Spain
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
حضرت آقای ناشناس. چقدره راحت روی روزی مردم تصمیم میگیری. مگه تو کی هستی که اینقدر راحت نظریه انحلال یه دستگاه به این عریض و طویلی میدی. پژوهشگاه بنیانگذار مجموعست و برق حرارتیم پول ساختشو داده. ساتبا کجای ماجراست؟؟!! این نوشته درست وقایع تاریخی مجموعهرو گفته که باعث عبرت بشه نه ژست مدعیانه . رفتارتو درست کن. و باعث تنش بین کارمندای پژوهشگاهو ساتبا نباش. نویسنده هم از نظر همه کارمندای پژوهشگاه محترم و قابل تقدیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
عزیزان! وسط کرونا و زلزله و تحریم وبی پولی دولت و شرکتها، سر گذشته دور سیستم و پست و مقامهای گذشته که جارو جنجال نمیکنند. یک بنده خدایی ، خاطرات خودش را درست یا اشتباه نوشته، دیگر به پژوهشگاه و غیره چرا ربطش میدید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
بخواهیم یا نخواهیم، واقعیتهای شاید تلخ، در چند سال آینده تحمیل خواهند شد. بسیاری از دانشگاهها ادغام میشوند، چون دانشجو کم است و اینهمه هیات علمی زیاد. خیلی از مراکز هم به بخش خصوصی واگذار میشوند و بعد حاکمیتی کار میماند و بس! دولت تا حد ممکن کوچک خواهد شد و بسیاری از شرکتهای دولنی به بخش خصوصی و با در بورس واگذار میشوند.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
ایراد بزرگ ساتبا انتصاب صادق زاده بعنوان اولین رییس این سازمان بود و ایراد بزرگترش سپردن کار به ادم ... بنام ساتکین است. دوران زودگذری برای ایشان پیش بینی شده و فقط بخاطر کنار گذاشتن صادق زاده انتخاب شد. ‌بعد از رفتن اقای حائری شاید امید به اصلاح شرکت های برقی وساتبا زنده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
خدا ازت نگذره چیت چیان . که متن نیرو رو منحل کردی و ما رو هم بیکار کردی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
سلام برادر رشتچی
در پاسخ به آقای ناشناس بگویم اگر مدیر انسان سالمی باشد با ده تا رشتچی می تواند کار کند یکی سهله
ایکاش همه در انجام وظایف مان اول به وجدانمان رجوع می کردیم.
خدا حافظ و نگهدارتان باشد آقای رشتچی
ناشناس آشنا
|
United States of America
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
به آقای داکتر ساتکین بفرمایید روسیه یادت نره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
0
متن نيرو رو فتاح منحل کرد نه مهندس چيت چيان نمي دونستيد بدونيد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار