کد خبر: ۴۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چنانچه منزل شما قدیمی باشد، ممکن است در سیم کشی برق آن از سیم آلومینیومی نیز استفاده شده باشد. اگر معلوم شد که در منزل شما از سیم آلومینیومی استفاده شده، بدانید که در این حالت احتمال آتش سوزی وجود دارد. البته در خود این سیم کشی برق مشکلی وجود ندارد، چرا که آلومینیوم رسانای ایمنی برای انتقال برق است. مشکل در نقاط اتصال است. مشکل اکسیداسیون در سطح سیم آلومینیومی سبب ضعیف شدن اتصال می‌شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، چنانچه منزل شما قدیمی باشد، ممکن است در سیم کشی برق آن از سیم آلومینیومی نیز استفاده شده باشد. اگر معلوم شد که در منزل شما از سیم آلومینیومی استفاده شده، بدانید که در این حالت احتمال آتش سوزی وجود دارد. 

البته در خود این سیم کشی برق مشکلی وجود ندارد، چرا که آلومینیوم رسانای ایمنی برای انتقال برق است. مشکل در نقاط اتصال است. مشکل اکسیداسیون در سطح سیم آلومینیومی سبب ضعیف شدن اتصال می‌شود.

همچنین آلومینیوم و مس دو فلز غیر مشابه اند و در حضور یک الکترولیت، محل اتصال آن‌ها دچار خوردگی گالوانیک شده و این گونه اتصالات به مرور زمان ناپایدار می‌شوند. کمیسیون امنیت کالای مصرفی ایالات متحده (CPSC) در گزارشی اعلام کرده است که خانه‌های با سیم کشی آلومینیومی ۵۵ برابر بیشتر از خانه‌های با سیم کشی مسی ممکن است دچار خطر آتش سوزی الکتریکی شوند!
چگونه خطر آتش سوزی در سیم کشی آلومینومی را کم کنیم؟
اما راه حل در صورت وجود این مدل سیم کشی برق چیست؟

در بسیاری از مواقع تعویض کامل سیم کشی منزل نمی‌تواند راه حلی عملی باشد. انجام این کار یعنی شکافتن دیوار‌ها و سقف ها. اما یک استاد برق کار می‌تواند با اضافه نمودن یک قطعه کوتاه سیم مسی به سر تمامی سیم‌های آلومینیومی، نقاط اتصال شبکه سیم کشی برق را ایمن کند. با انجام این کار بجای آلومینیوم این سیم مسی است که به هر یک از کلیدها، پریز‌ها و یا سایر وسایل مرتبطه وصل می‌شود.

کانکتور‌های متنوعی برای این کار تولید شده است که به عنوان نمونه، کانکتور آلومیکن (AlumiConn) مورد تایید CPSC و همچنین شرکت‌های بیمه ایالات متحده می‌باشد. این کانکتور یک اتصال ایمن مکانیکی بین سیم‌ها ایجاد می‌کند. ورودی‌های مجزا از در هم شدن سیم‌ها جلوگیری می‌کند.

وجود یک مانع سیلیکونی نارسانا، خوردگی اتصال را کاهش می‌دهد. قسمت فلزی این کانکتور گالوانیزه بوده و پیچ‌های آن نیز نیکل اندود شده است. کاربرد آن نیز در اتصال سیم‌های آلومینیوم به آلومینیوم، آلومینیوم به مس و همچنین مس به مس می‌باشد. در ضمن در دو مدل دو پورت و سه پورت ارائه می‌شود. فقط اینکه به دلیل حجیم بودن این کانکتورها، ممکن است مجبور به تعویض و بزرگ‌تر نمودن جعبه عای تقسیم شوید.
 
چگونه خطر آتش سوزی در سیم کشی آلومینومی را کم کنیم؟
 
منبع: نیک تک
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار