کد خبر: ۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مهندسان موفق به ساخت سیستمی شدند که می‌تواند برق را به شکل وایرلس به هدف متحرک برساند.
به گزارش برق نیوز، شارژ برق وایرلس پدیده نام آشنایی است که بسیاری برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. با این حال دانشمندان به دنبال ارتقای این فناوری هستند تا بتوانند انرژی را در مسافت‌های بیشتر و به اجسام در حال حرکت (مانند خودرو) برسانند.

تصور کنید در حال حرکت در یک جاده هستید و همزمان خودروی برقی شما شارژ می‌شود یا روباتی که در حال کار کردن، شارژ می‌شود. سیستم جدیدی که دانشمندان دانشگاه استنفورد در حال توسعه آن هستند، پتانسیل این را دارد که این رویا‌ها را به حقیقت تبدیل کند. این سیستم نخستین بار در سال ۲۰۱۷ ساخته شد و نمونه فعلی آن کارامدتر، قوی‌تر و کاربردی‌تر است. دانشمندان امیدوارند این سیستم در آینده نزدیک از فاز آزمایشگاهی خارج شود.

این فناوری گامی به سوی توسعه سیستم‌های کاربردی و موثر برای شارژ وایرلس روبات‌ها و خودرو‌های در حال حرکت به شمار می‌رود. به گفته گروه تحقیقاتی، برای شارژ کردن یک خودروی در حال حرکت، مقیاس این سیستم باید قوی‌تر شود، اما مانع جدی به شمار نمی‌رود. این سیستم در حال حاضر می‌تواند به راحتی روبات‌های در حال حرکت را شارژ کند.

انتقال برق وایرلس از طریق تولید میدان‌های مغناطیسی نوسان‌دار انجام می‌شود. میدان مغناطیسی نوسان‌دار می‌تواند الکترون‌های موجود در یک جسم رسانا را مجبور به نوسان در فرکانس مشخصی کند. البته اگر جسم در حال حرکت باشد، این فرکانس برهم می‌خورد. به همین دلیل برای شارژ کردن گوشی همراه به شکل وایرلس باید آن را روی صفحه شارژ بگذارید. سیستمی که دانشمندان استنفورد در سال ۲۰۱۷ طراحی کرده بودند مجهز به یک تقویت‌کننده و حلقه مقاومت بود که می‌توانست تنها ۱۰ درصد از انرژی را به جسم در حال حرکت برساند. به گفته گروه تحقیقاتی، سیستم جدید می‌تواند ۹۲ درصد از انرژی را به جسم در حال حرکت برساند.
 
منبع: خبر گزاری آنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار