کد خبر: ۴۱۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت:بر اساس برنامه، نیروگاه‌هایی که راندمان پایین و در حد ۲۰ و ۲۱ درصد دارند برچیده خواهند شد که فعلا دو نیروگاه طرشت و ری در دستور کار است.
به گزارش برق نیوز، پیش‌بینی می‌شود در پیک تابستان امسال مانند سال گذشته رشد مصرف برق کنترل شود و از یک تا یک و نیم درصد فراتر نرود.

محسن طرزطلب، با اعلام اینکه خاموشی برنامه‌ریزی شده در دستور کار ما نیست، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در پیک تابستان امسال مانند سال گذشته رشد مصرف برق کنترل شود و از یک تا یک و نیم درصد فراتر نرود و اگر این اتفاق بیفتد در حوزه تولید مشکلی برای تامین برق نداریم.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ۱۸۰۰ مگاوت نیروگاه جدید به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود، افزود: ۱۰۰۰ مگاوت نیروگاه بخار و گازی تا خرداد و ۸۰۰ مگاوت تا شهریور به سیکل ترکیبی می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی درباره تاثیر شیوع کرونا بر تولید و اورهال نیروگاه‌ها تصریح کرد: شیوع کرونا تا حدی باعث شد فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها کند شود، اما با تلاش انجام شده صددرصد تعمیرات تا نیمه خرداد به اتمام می‌رسد.

وی درباره وضعیت نیروگاه‌های بازنشسته نیز گفت: با توجه به اینکه در زمان پیک مصرف به تولید بیشتر برق نیاز داریم، برنامه این بود که یک نیروگاه جدید در کنار نیروگاهی که قرار است از مدار خارج شود، احداث شود و بتدریج نیروگاه فرسوده از مدار خارج شود.

طرزطلب خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه، نیروگاه‌هایی که راندمان پایین و در حد ۲۰ و ۲۱ درصد دارند برچیده خواهند شد که فعلا دو نیروگاه طرشت و ری در دستور کار است.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
چرا نیروگاه گازی بولوار مدرس شیراز را بازنشسته نمی کنند...نیروگاهی کم بازده،مستهلک در میان هزاران مجتمع مسکونی...با صدای سرسام اور...که امان مردم را بریده است...
میثم کاویانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
ضمن عرض سلام

با نگاه مثبت به قدیمی ترین نیروگاه کشور در سال جهش تولید(1399) میتوانیم گنجینه نیروگاه طرشت را همچنان در مسیر تولید سالیان سال حفظ نماییم....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار