کد خبر: ۴۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خودرو‌های الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سال‌های اخیر از استقبال بی نظیری از سوی شهروندان و مشتریان بازار‌های جهانی خودرو برخوردار شده اند.
به گزارش برق نیوز، شهروندان زیادی در جهان تمایل دارند که از خودرو‌های برقی و دوستدار محیط زیست استفاده کند، اما به دلایل متعددی هنوز به سمت و سوی خریدار این وسایل نقلیه جذب شده‌اند.

در سال‌های اخیر بسیاری از کشور‌های جهان با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و همچنین حفظ بیشتر محیط زیست و با انتشار برنامه‌های کوتاه و بلند مدت خود اعلام کرده اند که قصد دارند به حمایت از تولید انبوه خودرو‌های الکتریکی هیبریدی و پلاگین هیبریدی بپردازند.

در همین راستا دولت کشور‌های مختلف با ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی ویژه سعی کرده اند مشتریان بازار‌های خرید و فروش خودرو را به سمت و سوی وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست ترغیب و تشویق کنند.

شرکت‌های خودروسازی بزرگ نیز با تغییر رویکرد خود به طراحی تولید و عرضه خودرو‌های الکتریکی و پاک روی آوردند تا بتوانند علاوه بر ایفای نقش در حفظ محیط زیست سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

در سال‌های اخیر که بسیاری از مشتریان به سمت و سوی خریداری و استفاده از خودرو‌های برقی و هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند، نگاهی به دلایل آن‌ها برای روی آوردن به این وسایل نقلیه خالی از لطف نیست:

هزینه سوخت کمتر
هزینه نگهداری و تعمیر کمتر
عدم نیاز به پمپ بنزین و شارژ خودرو از خانه
حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا
کاهش پدیده مخرب گرمایش زمین
نبود آلودگی صوتی
بهره مندی از فناوری‌های نوین، مدرن و پیشرفته
زیبایی و جذابیت بصری
کمک به حفظ سلامت بشر و حیوانات
کمک به اقتصاد غیر نفتی
رضایت از رانندگی

البته در این میان یکی از بزرگترین موانعی که بر سر توسعه خودرو‌های برقی هیبریدی و پلاگین هیبریدی وجود دارد، قیمت بسیار بالای آن‌ها نسبت به رقبای بنزینی و دیزلی خود است که علت آن نیز به خاطر فناوری‌های به کار رفته در آن‌ها همچون باتری‌های مخصوص خودرو‌های الکتریکی و فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، در صورتی که این وسایل نقلیه از قیمت پایین تری برخوردار بودند، سهم آن‌ها به سرعت رشد کرده و نیمی از بازار‌های جهانی را تحت تسلط خود در می‌آوردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار