کد خبر: ۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بی تخصصی افراد در سرویس‌های کولر‌های آبی موجب برق گرفتگی و یا مرگ شهروندان سهل انگار می‌شود.
به گزارش برق نیوز، مدیر دفتر مدیر دفتر نظارت بر ایمنی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولر‌های آبی را بدانند و رعایت کنند.

خلیل عباسپور افزود: شاید راه‌اندازی کولر‌ها کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع با جان افراد در ارتباط است.

وی به شهروندان توصیه کرد: نصب و راه‌اندازی کولر را باید سرویس کار مجاز انجام دهد و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

مدیر دفتر نظارت بر ایمنی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: سهل انگاری باعث می‌شود هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولر‌های آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می‌شوند.

عباسپور با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی مجدد کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولر‌ها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.

مدیر دفتر نظارت بر ایمنی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی کولر‌ها از افراد متخصص بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولر‌ها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود و همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.

وی افزود: در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و متاسفانه دچار برق گرفتگی می‌شوند و لازم است هنگام سرویس کولر حتما برق قطع شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
من پشتم گیر کید توی موتور کولر آبی و الان بستری هستم بیمارستان شهید شوریده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار