کد خبر: ۴۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با ابراز گلایه‌مندی از وزارت نیرو در خصوص نادیده گرفتن توان بخش خصوصی در مشارکت برای حضور در صنعت برق عراق گفت: باید قبول کنیم که بخش خصوصی برق در کشورمان بسیار فعال وبا دانش علمی بالایی در عرصه تولید برق فعالیت می‌کنند که می‌توانند بازوی قدرتمند وزارت نیرو در گفتمان‌های اقتصادی و صنعتی با سران عراقی باشند. از این رو بخش خصوصی توقع دارد که این توانمندی از سوی وزارت نیرو بکار برده شود.

به گزارش برق نیوز، عضو هیات مدیره سندیکا گفت: درحالی با آمدن فصل تابستان، نیاز عراق به برق ایران افزایش خواهد یافت که هنوز بخشی ازمبلغ برق صادراتی ایران به عراق وصول نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در پاسخ سوال  در خصوص هدف سفر اخیر وزیر نیرو به عراق پاسخ داد: تاکنون بخش اعظم نیاز کشور عراق به برق از سوی ایران تامین شده است، این در حالی است که باتوجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا که سیستم مالی کشورمان را هدف قرار گرفته، بازگرداندن پول برق صادراتی از سوی عراق بعضا با مشکل مواجه می‌شود.

حمیدرضا صالحی در ادامه افزود: از این رو ضروری است که وزیر نیرو برای رایزنی‌ها در خصوص نحوه بازگرداندن پول برق صادراتی به عراق به این کشور سفر داشته باشد که احتمالا این سفر نیز در راستای هدف دستیابی به تسهیل پرداخت پول از سوی عراق است.

وی همچنین با اشاره به شرایط پس از جنگ عراق و نیاز این کشور به بازسازی زیرساخت‌ها گفت: همانطور که می‌دانید بخش اعظمی از شبکه انتقال و توزیع برق عراق در سال‌های گذشته ودر خلال جنگ آسب دیده که همین موضوع نیز سبب تلفات شدید برق می‌شود. ازاین رو به نظر می‌رسد در حال حاضر عراق بستر بسیار مناسبی برای حضور ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنعت برق است چراکه مادر حال حاضر از صفر تا صد دانش این صنعت را در کشور داریم و می‌توانیم مستشار مناسبی در این حوزه برای عراق باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از وزارت نیرو در خصوص نادیده گرفتن توان بخش خصوصی در مشارکت برای حضور در صنعت برق عراق گفت: باید قبول کنیم که بخش خصوصی برق در کشورمان بسیار فعال وبا دانش علمی بالایی در عرصه تولید برق فعالیت می‌کنند که می‌توانند بازوی قدرتمند وزارت نیرو در گفتمان‌های اقتصادی و صنعتی با سران عراقی باشند. از این رو بخش خصوصی توقع دارد که این توانمندی از سوی وزارت نیرو بکار برده شود.

وی در پایان با ارئه پیشنهادی در خصوص حضور همه جانبه در عراق گفت: در حال حاضر عراق علاوه بر داشتن ضعف در حوزه منهدسی و صنعتی، در زمینه سرمایه‌گذاری نیز با مشکل مواجه است. از سوی دیگر باتوجه به بلوکه شدن بخشی از پول صادراتی ایران در این کشور به دلیل تحریم‌ها، پیشنهاد می‌شود از این پول که هم اکنون در نزد بانک مرکزی عراق قرار دارد، بعنوان فاینانس پروژه‌های صنعتی ایران در عراق استفاد شود تا پس از بهبود شرایط انتقال پول، اصل مبلغ به همراه سود حاصل از سرمایه‌گذاری به کشور بازگردد.
 
منبع: اقتصاد آنلاین
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
با سلام : از اين كه سياست گذاري كلان صنعت برق دولتي است ترديدي وجود ندارد و با توجه به پيچيدگي قوانين و نگرانيهايي كه در دولت از ناحيه حاكميت تفكر دولتي و از طرفي انچه اساسا اقتصاد صنعت بر ق محور. تصميمات ان دولت ميباشد ترديدي وجود ندارد و بنظر ميرسد. با توجه به علم به تمام موضوعات و انحصار بخش خصوصي در راستاي خلق تفكر خصوصي خود بايد راهكارهاي ورود به اين صنعت را ويا حداقل چگونگي ورود خود را راسا برنامه ريزي نمايد والا اگر انتظارات استفاده از ظرفيت خصوصي را تا ساليان ناموفق ديده اند با شرايط حاضر نااميدي گذشته بيشتر. ميباشد و كنسرسيوم بخش دولتي خود راهكارهاي ورود حتي بصورت موازي وسايه ساختار دولتي را كه به اثبات و بصورت رقيب بلامنازع گردد را در چشم انداز مربوط ترسيم نمايد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار