کد خبر: ۴۲۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
ولتاژ خروجی یک دستگاه دیزل ژنراتور در استارت اولیه معمولا اندکی بالاتر از ولتاژ خروجی آن در حالت گرم شده و آماده بارگیری میباشد. این بدان مفهوم است که ولتاژ دستگاه با گرم شدن آن مقدار حدودا ۱% کاهش می‌یابد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، ولتاژ خروجی یک دستگاه دیزل ژنراتور در استارت اولیه معمولا اندکی بالاتر از ولتاژ خروجی آن در حالت گرم شده و آماده بارگیری میباشد. این بدان مفهوم است که ولتاژ دستگاه با گرم شدن آن مقدار حدودا ۱% کاهش می‌یابد. این کاهش در مدت زمان ۳۰ دقیقه و یا تا رسیدن حرارت دستگاه به ۱۰۰ درجه سانتیگراد طول می‌کشد و بدلیل تغییرات مقاومتی در سیم پیچ‌های ژنراتور اتفاق می‌افتد.

با تنظیم صحیح ولتاژ اولیه میتوان تغییرات ولتاژ در اثر تغییرات مقاومتی که به نوبه خود از تغییرات حرارتی سیم پیچ‌ها و یا در اثر تغییرات دور در اثر بار‌های متغیر ناشی میشود را به حداقل کاهش داد.

تاثیر این تغییرات زمانی نمود پیدا میکند که دو دستگاه دیزل ژنراتور را که تنظیمات اولیه ولتاژی یکسانی دارند در حالی با هم پارالل کنید که دستگاه اول به مدت یک ساعت کار کرده و دستگاه دوم در استارت اولیه با آن پارالل میشود.

در چنین حالتی جریان برگشتی ما بین دو دستگاه بدلیل اختلاف ولتاژ مشاهده خواهد شد که بتدریج و با گرم شدن دستگاه دوم مقدار این جریان کاهش می‌یابد؛ بنابراین ولتاژ اولیه اینچنین دستگاه‌هایی که با هم پارالل میشوند را باید در حالت گرم آن‌ها تنظیم کرد تا از هرگونه خطایی در پارالل آن‌ها با هم پرهیز شود.

البته این مشکل در سیستم‌های پارالل که از بورد‌های کنترل مانند DSE ۸۶۱۰ استفاده میشود برطرف گردیده، زیرا این بورد با نظارت بر میزان ولتاژ فرامین لازم جهت تصحیح ولتاژ را به ولتاژ رگولاتور‌ها صادر می‌کند.
 
حرارت بر ولتاژ خروجی ژنراتور چه تاثیری دارد؟
 
منبع:I.M.M
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار