کد خبر: ۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
در طراحی و نظارت نقشه های تاسیسات برقی برای سیستم اعلام حریق بسیار دیده شده است در راه پله مخصوصا دتکتور دود و گاها شستی اعلام حریق فراموش و نهایتا کار ناقصی از بعضی برقکاران حرفه دیده شده است .به این بهانه که در راه پله چیزی برای سوختن وجود ندارد. و مورد اضافی است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،در طراحی و نظارت نقشه‌های تاسیسات برقی برای سیستم اعلام حریق بسیار دیده شده است در راه پله مخصوصا دتکتور دود و گا‌ها شستی اعلام حریق فراموش و نهایتا کار ناقصی از بعضی برقکاران حرفه دیده شده است.

به این بهانه که در راه پله چیزی برای سوختن وجود ندارد؛ و مورد اضافی است.

 راه پله عموما تنها راه فرار اضطراری و نجات در ساختمان است. اگر به هر دلیلی از دود انباشته شود. ساکنین ساختمان امکان بهره برداری از راه پله پر از دود خفه کن (به علت عدم امکان تنفس و عدم امکان دید مسیر) را نخواهد داشت و در اثر خفگی تلفات داده خواهد شد.

 پس الزام است در راه پله عموما یک عدد دتکتور دود در فاصله حداکثر ۱/۵ متری از درب اسانسور منظور و نصب شود تا راه پله قبل از انباشته شدن دود قابلیت بهره برداری را داشته باشد.

- توصیه میشود. با توجه به مصرف متعارف و معمولی حدود نیم امپر و بلکه کمتر هر کدام از این تجهیزات، کلید مینیاتوری ۶ امپری نوع B و سیم ۱.۵ *۳ در نظر گرفته شود.

در طراحی و نظارت نقشه‌های تاسیسات برقی برای سیستم اعلام حریق بسیار دیده شده است در راه پله مخصوصا دتکتور دود و گا‌ها شستی اعلام حریق فراموش و نهایتا کار ناقصی از بعضی برقکاران حرفه دیده شده است.
به این بهانه که در راه پله چیزی برای سوختن وجود ندارد؛ و مورد اضافی است.

- راه پله عموما تنها راه فرار اضطراری و نجات در ساختمان است. اگر به هر دلیلی از دود انباشته شود. ساکنین ساختمان امکان بهره برداری از راه پله پر از دود خفه کن (به علت عدم امکان تنفس و عدم امکان دید مسیر) را نخواهد داشت و در اثر خفگی تلفات داده خواهد شد.

- پس الزام است در راه پله عموما یک عدد دتکتور دود در فاصله حداکثر ۱/۵ متری از درب اسانسور منظور و نصب شود تا راه پله قبل از انباشته شدن دود قابلیت بهره برداری را داشته باشد.
 
اشتباهات رایج مهندسان ناظر و طراح تاسیسات برقی-بخش اول
اشتباهات رایج مهندسان ناظر و طراح تاسیسات برقی-بخش اول
منبع: کانال نظام مهندسی برق
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
این جور مطالب خوبه، ولی انقدر بد نوشته شده که آدم رقبت نمی‌کنه بخونه.
شما در متن همین صفحه عبارت «به این بهانه که در راه پله چیزی برای سوختن وجود ندارد» را جستجو کنید. سه بار تکرار شده!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار