کد خبر: ۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان اظهار داشت: واردات ۲۵۰ مگاوات برق از این کشور از امروز آغاز می‌شود و احتمالا واردات به صورت تهاتر با کالا خواهد بود.

به گزارش برق نیوز؛ رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان اظهار داشت: واردات ۲۵۰ مگاوات برق از این کشور از امروز آغاز می‌شود و احتمالا واردات به صورت تهاتر با کالا خواهد بود.

مجید محمدنژاد، درباره آخرین وضعیت تجارت بازرگانی بین ایران و ترکمنستان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا از ۴ ماه گذشته مرز مشترک ایران و ترکمنستان از سه معبر سرخس، لطف‌آباد و اینچه‌برون بسته شده است. راه ارتباطی ما به اوراسیا و آسیای میانه هم از همین طریق است و همچنین ترانزیت و مبادله کالا از همین مسیر است.

وی افزود: انسداد مرز‌ها منجر به این شده که تجارت دو کشور محدود و یا کلا متوقف شود و این موضوع تا حدی اثرات منفی برای تجارت خارجی ما داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: حجم تجارت با ترکمنستان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: تاریخ بازگشایی مرز‌ها چند بار اعلام و باز هم ملغی شد، زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

محمدنژاد با اعلام اینکه واردات ۲۵۰ مگاوات برق از این کشور از امروز آغاز می‌شود، افزود: احتمالا واردات برق به صورت تهاتر با کالا خواهد بود.

وی درباره واردات گاز از ترکمنستان نیز بیان کرد: بعد از موضوع اختلافی که بین دو کشور بر سر قیمت پیش آمد واردات از این کشور فعلا متوقف است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان بیشترین حجم مبادلات دو کشور را در حوزه کالا‌های غیرنفتی، راه‌آهن و واگن عنوان کرد.

وی یادآور شد: مبادلات تجاری با ترکمنستان نسبت به ۵ سال قبل به ۱۰ درصد رسیده که دلیل آن کاهش درآمد‌های نفتی ترکمنستان، عدم اجرایی شدن پروژه‌های بلندپروازانه به دلیل کاهش قیمت نفت، تعریف تامین‌کنندگان جدید بوده، ضمن اینکه تحریم‌های ایران نیز بی‌تاثیر نبوده است.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
خاک بر سر اقای ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار