کد خبر: ۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
مردم شهرستان گنبدکاووس در روزهای گرم تابستان به دلیل مصرف بالای برق و برخی مشکلات دیگر زیرساختی با قطعی و نوسان برق رو به رو شده‌اند.

به گزارش برق نیوز، شهرستان گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان استان گلستان و شامل دو بخش مرکزی و داشلی برون با دارا بودن حدود ۱۵۰ روستا و بیش از ۳۰ مرکز جمعیتی فاقد کد روستایی با پراکندگی بسیار زیاد و دارای جغرافیای وسیع با اقلیم‌های متفاوتی است که در کنار فرصت‌های بسیار بکر و مهیا برای توسعه بعضا این شهرستان را با مشکلاتی نیز رو به رو کرده است.

نوسان و قطعی برق در این شهرستان به دلایل مختلفی از جمله مصرف بسیار بالای مردم این شهرستان که به گواه آمار با مصرف برق در کل استان خراسان شمالی در زمان پیک مصرف برابری می‌کند، فرسودگی و طولانی بودن شبکه برق‌رسانی، کمبود پست‌های توزیع نسبت به وسعت و پراکندگی و سرقت کابل به ویژه در فصل تابستان مردم این شهرستان را با مشکلات متعددی رو به رو کرده که به نظر می‌رسد بک بار برای همیشه باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

* آسیب جدی به لوازم خانی برقی گنبدی‌ها/ فقط مرکز و بالای شهر را نبینید

یکی از شهروندان گنبدی  با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها نوسان و قطعی برق را تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: درست است که عمده این مساله به دلیل عدم صرفه‌جویی و مصرف درست توسط مردم شکل گرفته، اما نقش مدیران مربوطه در شرکت توزیع برق چیست؟

حسن‌پور با بیان اینکه تقویت شبکه برق‌رسانی در مناطق مختلف شهر و نه صرفا مناطق تجاری و یا اصطلاحا مرکز و بالای شهر باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد، افزود: متاسفانه در هفته قبل یخچال ما با وجود دارا بودن محافظ الکتریکی دچار آسیب جدی شد که هزینه‌های سنگینی را بر دوش ما حمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه درست در ساعاتی که در اوج گرما هستیم نوسان برق و قطعی آن موجب سلب آسایش مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: ما به سهم خود قبول داریم که باید صرفه‌جویی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم، اما آیا مسوولان برای بهبود و اصلاح شبکه و تقویت جریان برق اقدامی کرده‌اند؟

* درجه کولر در ادارات تنظیم شود/ تغییر ساعات کاری در دستور کار باشد

یکی دیگر از شهروندان گنبدی  با اشاره به اینکه ما چند هفته‌ای است با قطعی برق و نوسان آن در منزل مواجه هستیم، ادامه داد: این در حالی است که در برخی از ادارات سطح شهر کولر در درجه انتهایی و بالای خود در حال کار کردن است.

سعیدی با بیان اینکه حتی بنده با حضور در فرمانداری شاهد کار کردن کولر‌ها و اسپیلت‌ها با درجه بسیار سرد بودم، تصریح کرد: البته دور از انصاف است که نگویم برخی از کارکنان نیز درجه پائین و یا حتی با بازکردن درب و پنجره در برخی از ساعات به صرفه‌جویی روی آورده بودند که تعدادشان بسیار کم بود.

وی بر لزوم نظارت مدیران ارشد گنبدکاووس بر مصرف برق ادارات و نهاد‌ها تاکید کرد و گفت: تغییر ساعت کار ادارات و تهیه یک دستورالعمل ویژه برای استفاده از لوازم سرمایشی و حتی سیستم‌های الکتریکی از جمله رایانه لازم و ضروری است.

* ضعف ولتاژ در روستا‌های بخش مرکزی گنبدکاووس

یکی از ساکنان روستا‌های بخش مرکزی گنبدکاووس با اشاره به اینکه ضعف ولتاژ در روستا‌های گنبدکاووس کاملا مشهود و همواره آزاردهنده است، اضافه کرد: هر چند در هفته‌های اخیر در یکی دو روستا که از حمایت مسوولان از جمله نماینده برخوردار بودند تقویت شبکه صورت گرفته، ولی بسیاری از روستا‌ها همچنان دچار مشکل هستند.

سلاق با بیان اینکه متاسفانه بخشی از روستا‌های گنبدکاووس در ساعات اوج مصرف و اوج گرما فاقد پوشش درست برق‌رسانی هستند، تاکید کرد: واقعا بخشی از خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوزادان شرایط سختی را تجربه می‌کنند که باید برای آن فکری کرد.

وی آسیب به لوازم برقی، سوختن ترانس‌های برق و خاموشی معابر را در ساعاتی از شب بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: امیدواریم در روز‌های باقیمانده از تابستان مسوولان فکری به حال روستائیان شهرستان کنند.

* قطعی برق توام با بی‌آبی آزار دهنده است

یکی از روستائیان بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این بخش حدود ۱۷ روستا آب خود را نیز توسط تانکر دریافت می‌کنند، افزود: وقتی آب کافی برای شرب در روستا نداریم حداقل انتظار ما داشتن برق است که آن هم با مشکل رو به روست.

پورمندی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم برای استفاده از لوازم سرمایشی با مشکلات جدی و آسیب روبه رو شده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم صدای اعتراض ما به گوش مسوولان رسیده و با تقویت شبکه و ولتاژ مشکلات ما را در این بخش محروم رفع کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات این حوزه را با نماینده جدید مردم در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته‌ایم، ادامه داد: ایشان نیز قول پیگیری موضوع از مراجع ذی‌ربط و بررسی مشکل از شرکت توزیع نیروی برق را به ما دادند.

گفتنی است پیش از این نیز مسوولان انتظامی و قضایی شهرستان گنبدکاووس سرقت کابل در گنبدکاووس را یکی از پرشمارترین جرائم دانسته و مدیر شرکت توزیع نیروی برق گنبدکاووس نیز تغییر سیستم برق‌رسانی از جمله استفاده از کابل‌های خودنگه‌دار و ... و را مستلزم بودجه‌های بسیار سنگین و حمایت‌های ملی و استانی دانسته است.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
لطفا به حائری بفرمایید این یکی از ان ده دستاورد شماست
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار