کد خبر: ۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
بیش از ۲۵ درصد برق تولیدی نیروگاه‌های کشور در سال ۹۸ توسط بخش بخار واحد‌های سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های برق‌آبی، اتمی و انرژی‌های نو و بدون استفاده از سوخت و یا سوخت اضافی فسیلی انجام شد.
به‌گزارش برق نیوز، بر اساس گزارش معاونت برق و انرژی این وزارتخانه، از ۳۱۲ هزار و ۶۵۸ میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی در سال گذشته، ۷۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد کیلووات ساعت بدون استفاده از سوخت یا سوخت اضافی فسیلی بوده که معادل ۲۵.۴ درصد است.

بنا بر این گزارش، مقادیر سال گذشته نشان می‌دهد که از ۷۹ هزار و ۴۵۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی، ۴۱.۹۴ میلیارد کیلووات ساعت با تبدیل واحد‌های گازی به سیکل ترکیبی و بدون استفاده از سوخت اضافی تولید شده و این بدان معناست که نزدیک به ۱۱ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۹۸ صرفه‌جویی شده است.

**ظرفیت ۷۵۰۰ مگاواتی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی

در زمان حاضر هم ظرفیت قابل تبدیل به سیکل ترکیبی ۷۵۰۰ مگاوات است که در قالب قرارداد‌های بیع متقابل در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

با انجام این کار، سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب گاز صرفه‌جویی خواهد شد و راندمان ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به بیش از ۴۲ درصد خوهد رسید.

همچنین از انتشار حدود ۴۳ میلیون تن گاز‌های گلخانه‌ای در سال جلوگیری خواهد شد.

به منظور شتاب بخشی در این کار، ضرورت دارد مطابق قانون مربوطه، سوخت صرفه‌جویی شده حاصل از احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به سرمایه‌گذاران تحویل شود که در این زمینه به همکاری وزارت نفت نیاز است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ارغوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
با سلام. اگر اشتباه نکنم عدد 312000 میلیارد کیلوواتساعت اشتباه و 312 میلیارد کیلوواتساعت درست است. با عدد اصلاح شده به توان متوسط 35000 مکاوات می رسیم که درست و منطبق با ظرفیت شبکه است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار