کد خبر: ۴۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان وابسته به نوع سیم کشی، و مکان سیم کشی در نظر گرفته می‌شود. در روش جدید سیم کشی ساختمان، نقشه سیم کشی ساختمان، لیست اجناس مورد نیاز الکتریکی و وسایل لازم برای سیم کشی به هم مرتبط می‌باشند. آشنایی با وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان برای یک برای افراد تعمیرکار برق و سیم کش ساختمان یک ضرورت به حساب می‌آید
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان وابسته به نوع سیم کشی، و مکان سیم کشی در نظر گرفته می‌شود. در روش جدید سیم کشی ساختمان، نقشه سیم کشی ساختمان، لیست اجناس مورد نیاز الکتریکی و وسایل لازم برای سیم کشی به هم مرتبط می‌باشند. آشنایی با وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان برای یک برای افراد تعمیرکار برق و سیم کش ساختمان یک ضرورت به حساب می‌آید. علاوه بر این آشناسی با لوازم الکتریکی بخصوص وسایل مورد نیاز سیم کشی ساختمان برای افراد دیگر نیز یک امتیاز در مواقع ضروری است. شناخت لوازم مورد نیاز برای سیم کشی در کنار رعایت یک سری نکات برق کشی ساختمان برای حفظ ایمنی در هنگام کار بسیار اهمیت دارد.

برای تهیه وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان از لوازم الکتریکی‌های معتبر خرید کنید. توجه داشته باشید لوازم تقلبی و با کیفیت نامناسب ممکن است در هنگام اتصالی برق منجر به آسیب رسیدن به افراد برقکار در هنگام کار شود.

سیم کشی ساختمان مانند دیگر کار‌های فنی نیازمند یک سری لوازم و وسایل مورد نیاز برای انجام کار است. وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان برای گذراندن یک پروسه کامل سیم کشی انتخاب و در نظر گرفته شده اند. وابسته به نوع سیم کشی ساختمان، وسایل مورد نیاز برای سیم کشی می‌تواند متغیر باشد. در این قسمت با در نظر گرفتن یک روند استاندارد برای سیم کشی ساختمان لوازم مورد نیاز در لیست اجناس مورد نیاز الکتریکی برای سیم کشی ساختمان تهیه کرده و به اشتراک می‌گذاریم.

وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان ها چیست؟
لیست اجناس مورد نیاز الکتریکی برای سیم کشی ساختمان

هر کار و فعالیتی ابزار مورد نیاز و طراحی شده مخصوص به خود را دارد. روند انجام کار بطور کامل به وجود تجهیزات کامل بستگی دارد. سیم کشی ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای تحویل یک کار تمیز و بدون نقص نیاز به تهیه وسایل لازم برای سیم کشی ساختمان می‌باشد. این لوازم هر کدام با انجام دادن بخشی از سیم کشی ساختمان مانند تکه‌های پازل در کامل شدن پروسه سیم کشی همکاری دارند. شیوه استفاده صحیح از این ابزار در کار سیم کشی ساختمان حرف اول را می‌زند.

نمونه تکمیلی از وسایل مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان بصورت زیر است:

متر برای اندازه گیری

متر برای اندازه‌گیری ارتفاع پریز، کلید اصلی، چراغ‌ها و دیگر محل‌های اتصال کاربرد دارد. این ابزار بیشتر در دست برقکاران تازه کار دیده می‌شود. از ابزار‌های ارزان برای انجام سیم کشی و برقکاری است.

مولتی متر برای تست جریان

کار اندازه گیری درست ولتاژ و جریان برق با مولتی متر بر عهده تمامی تکنسین‌های برق است. اندازه گیری دقیق ولتاژ، جریان و مقاومت الکتریکی برای یافتن منبع نوسانات اتصالی در فیوز بواسطه مولتی متر امکان پذیر است.


سیم لخت کن برای اتصالات

یکی از وسایل مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان، سیم لخت کن برای جدا کردن اصولی عایق و پوشش سیم در هنگام انجام کار است. این کار برای انجام اتصالات لازم صورت می‌گیرد. زمان نصب پریز، اتصالات لازم برای نصب لوستر و دیگر اقدامات اتصالی وابسته به سیم کشی ساختمان از این وسیله استفاده می‌شود. امروزه سیم لخت کن و بردارنده‌ی پوشش‌های مناسبی برای سهولت انجام این کار تولید و عرضه شده است.


چسب نواری برق برای پوشش‌ها

چسب نواری برق نصب سیم‌های جدید بر روی دیوار، فلزات مورد نیاز، کلید‌های برق و pvc استفاده می‌شود. از این چسب اصولا برای پوشاندن محل اتصال دو سیم قبل از قرارگیری سرپوش مخصوص نیز در سیم کشی ساختمان استفاده می‌کنند.


دستگاه تشخیص ولتاژ غیر ملموس

از لوازم مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان که خاصیت کنترلی و ایمنی در حین انجام کار دارد، دستگاه تشخیص ولتاژ است. این دستگاه برای تشخیص وجود جریان و مدارات الکتریکی در مسیر کار استفاده شده و دارای دو نوع اتوماتیک و دستی می‌باشد. کیفیت دستگاه تشخیص ولتاژ در روند انجام کار بسیار تاثیر دارد.

انبردست برای بریدن سیم

در هنگام سیم کشی ساختمان بطور مداوم نیاز به قطع کردن مسیر سیم و بریدن سیم وجود دارد. انبردست برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. انبردست در دو نوع یک طرفه و مورب برای بریدن سیم طراحی شده و به نوعی یک طرفه به دلیل قرار گرفتن مناسب در دست بیشتر کاربرد دارد. انواع انبردست‌ها وجود دارند که می‌توانند سر سیم را بریده و آن را پیچ دهند.

چراغ قوه برای تشخیص مناسب

از ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان چراغ قوه می‌باشد. هیچ تکنسینی نباید بدون تجهیز بودن به چراغ قوه بررسی وضعیت پنل و فیوز برق را انجام دهد. نداشتن نور کافی در هنگام بررسی تشخیص غلط و حوادث احتمالی را در حین کار به دنبال دارد.

تراز برای میزان لوازم نصب شده

برای اطمینان از نصب درست پریز، کلید و خروجی‌ها از تراز استفاده کنید. این دستگاه با اندازه گیری دقیق شما را در انجام صحیح کار مطمئن می‌سازد.

سیم چین

مشکل در جریان برق مرتبط با اتصالات ضعیف است. یک سیم چین با قطع اتصالات ضعیف به برگشت جریان برق قوی کمک می‌کند.

پیج گوشتی

انواع پیچ گوشتی‌های برقی، مغناطیسی، گیره ای، با سر‌های باریک، پهن، چند لبه و... از جمله لوازم مورد نیاز برای سیم کشی ساختمان است که باید حتما در لوازم یک تکنسین برق وجود داشته باشد.
 
منبع:  خدمت ازما
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار