کد خبر: ۴۲۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۹
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهرستان شوش نسبت به خاموشی روزانه برق چاه‌های آبی کشاورزی شهرستان شوش به مدت ۶ ساعت ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش برق نیوز، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهرستان شوش نسبت به خاموشی روزانه برق چاه‌های آبی کشاورزی شهرستان شوش به مدت ۶ ساعت ابراز نارضایتی کرد.

سید حکیم موسوی  اظهار کرد: به همت کشاورزان شهرستان شوش، این شهر رتبه اول را در تولید گندم، چغندر پاییزه، کلزا و ذرت در کشت اخیر کسب کرد، اما متأسفانه برای رفاه این کشاورزان تلاشگر نه تنها هیچ اقدام مؤثری انجام نشده ست بلکه با اتخاذ سیاست‌ها و طرح‌های عجیب باعث زحمت این قشر زحمتکش در جامعه شده‌اند.

وی افزود: یکی از این طرح‌هایی که تنها در شهرستان شوش مشاهده می‌شود و برخلاف طرح تشویقی اخیر شرکت توانیر است، خاموشی روزانه برق چاه‌های آبی کشاورزی شهرستان شوش به مدت ۶ ساعت است.

موسوی اظهار کرد: این طرح در حالی اجرا می‌شود که با احداث زیرساخت‌های برقی و نزدیکی به نیروگاه سد کرخه و دز، انتظار می‌رفت تا کشاورزان شهرستان به عنوان قطب تولید چهار محصول استراتژیک کشور، از این مشکلات به طور کامل دور باشند بلکه با همیاری دولت، ضمن توانمندی آنها، حرکتی در راستای حمایت از تولید داخلی انجام شود.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهرستان شوش یادآور شد: این در حالی است که بر اساس طرح تشویقی شرکت توانیر، قبوض برق کشاورزانی که داوطلبانه روزانه چهار ساعت چاه آب خود را خاموش کنند، رایگان می‌شود و این طرح در استان‌هایی همچون قم در حال انجام است.

موسوی گفت: در پیگیری که در این ارتباط داشتیم گفته شد، این طرح از استان ابلاغ شده است. حال سوال می‌شود که وظیفه کارگروه کشاورزی جهاد کشاورزی چیست؟ انجمن و نظام صنفی کشاورزان چه زمانی می‌توانند حق کشاورزان را بگیرند؟ نماینده شهرستان در مجلس و فرماندار شوش چرا در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه طرح خاموشی اجباری که در شهرستان شوش در حال انجام است، آسیب زیادی به کشاورزان منطقه وارد می‌کند، افزود: در این شرایط امکان سرقت تجهیزات چاه آبی نیز هموارتر می‌شود.

وی گفت: هر چاه آبی، نگهبان مستقر همراه با خانواده دارد که این خاموشی باعث گلایه‌مندی آن‌ها شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی شهرستان شوش تأکید کرد: قطع اجباری برق چاه‌های آبی کشاورزی شوش، در کنار سایر مشکلات طاقت‌فرسا همچون کمبود کود، کمبود سوخت، گرانی آب‌بها و… جامعه کشاورزان شهرستان را به شدت در مضیقه قرار داده است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار