کد خبر: ۴۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۹
تفاهم‌نامه همکاری شرکت توانیر و انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر و رییس دانشگاه صنعتی شریف در توانیر به امضا رسید.
به‌گزارش برق نیوز، در این مراسم که معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، رییس دانشگاه صنعتی شریف و رییس انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران به همراه مدیران کل دفاتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین، مهندسی و راهبری شبکه توزیع و روابط عمومی و اموربین الملل توانیر حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری شرکت توانیر و انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران به منظور گسترش تعاملات و شتاب بخشی به همکاری‌های صنعت و دانشگاه در عرصه هوشمند سازی صنعت برق به امضا رسید.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در این نشست، پیگیری مصرانه اجرای برنامه‌های هوشمندسازی در صنعت برق را به جهت ارزش افزوده بالایی که از منظر اقتصادی برای صنعت برق حاصل می‌شود، حایز اهمیت دانست و افزود: هوشمندسازی در صنعت برق موضوعی گسترده است که نه فقط اتوماسیون شبکه‌ها بلکه پیاده سازی مباحثی، چون مشترک هوشمند، شرکت توزیع برق هوشمند، حاکمیت شرکتی هوشمند و ... را در بر می‌گیرد.

غلامعلی رخشانی مهر نظارت مستمر بر برنامه‌ها و چشم انداز سازمان‌های بزرگ مانند توانیر را که تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز برآن تاکید دارد از قابلیت‌های هوشمندسازی عنوان و تصریح کرد: در این خصوص ارزیابی و رتبه بندی شرکت‌های توزیع که سال‌های متمادی از سوی توانیر انجام و شرکت‌ها نسبت به هم رتبه بندی می‌شدند مورد توجه قرارگرفت و هم اکنون علاوه بر ranking و رتبه بندی شرکت‌های توزیع، rating و میزان رشد هر شرکت با خودش نیز بر اساس شاخص‌های استراتژیک مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی پیاده سازی حاکمیت شرکتی هوشمند که از سال گذشته در قالب طرح "سیما" و در کنار راه اندازی مرکز پایش صنعت برق شکل گرفت را با توجه به مشخص شدن میزان بودجه عملیاتی شده و اهداف تحقق یافته شرکتها، حایز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۲۱ شاخص از ۴۲ شاخصی که در دستور کار شرکت‌های توزیع قرار دارد به طور برخط مورد پایش قرار می‌گیرد و علاوه بر مقایسه عملکرد شرکت‌ها با یکدیگر، میزان رشد هر شرکت نسبت به خودش و اینکه چقدر از اهداف سازمانی خود را محقق ساخته نیز مشخص است و می‌توانیم از این طریق آسیب شناسی‌های کوتاه مدت را در اختیار مدیران ارشد قرار دهیم و رشد قابل توجه شاخص‌ها و توسعه متوازن شرکت‌های توزیع را فراهم سازیم.

رخشانی مهر با اشاره به پیگیری ۲۴ برنامه و ۷۵ طرح ذیل آن از سوی معاونت هماهنگی توزیع توانیر، از افتتاح تعدادی از طرح‌ها و پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ درصدی برنامه‌های این معاونت خبر داد و ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم‌نامه با انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران، موجب شتاب بخشیدن به برنامه‌های هوشمند سازی در صنعت برق شود.

محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در این نشست با اشاره به تاسیس انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران در سال ۹۰، هدف از تاسیس این انجمن را مشارکت در توسعه علمی و تخصصی شبکه‌های هوشمند عنوان کرد که پیوند هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه را درپی دارد و با برگزاری سالانه کنفرانس شبکه‌های هوشمند و کارگاه‌های آموزشی همراه است.

رییس انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی ایران با تاکید بر عزم این انجمن برای گسترش تعاملات با شرکت‌های توزیع برق و به کارگیری ظرفیت‌ها در جهت اهداف و برنامه‌های بخش توزیع، استمرار و نهادینه شدن این همکاری را حایز اهمیت دانست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار