کد خبر: ۴۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در آزمون نظام‌مهندسی شرکت کنند و با توجه به اینکه اعتبار قبولی در آزمون نظام‌مهندسی ۴ سال می‌باشد، لذا داوطلبین می‌توانند در آزمون‌های نظام‌مهندسی شرکت کرده و در صورت قبولی از این مهلت ۴ ساله برای گرفتن کارت پایان خدمت استفاده نمایند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در آزمون نظام‌مهندسی شرکت کنند و با توجه به اینکه اعتبار قبولی در آزمون نظام‌مهندسی ۴ سال می‌باشد، لذا داوطلبین می‌توانند در آزمون‌های نظام‌مهندسی شرکت کرده و در صورت قبولی از این مهلت ۴ ساله برای گرفتن کارت پایان خدمت استفاده نمایند.
 
برای گرفتن پروانه اشتغال به کار مهندسی داشتن پایان خدمت ضروری است؟

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به‌منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی می‌باشد. نکته بسیار مهم و قابل‌توجه در این خصوص این است که برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون نظام‌مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست و از طرفی قبولی در آزمون نظام‌مهندسی ۴ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان مشمول می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۴ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت.
 
معرفی کتاب راهنمای کامل آزمون‌ها و اشتغال به کار نظام مهندسی برق
 
این کتاب کاملترین مرجع راهنمای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی و شرایط اخذ پروانه اشتغال به کار و درآمدزایی از این حوزه است. بررسی تفاوت صلاحیت‌های نظارت و طراحی، شرایط عضویت و شرکت در آزمون ها، رشته گرایش‌های مجاز و غیرمجاز، اخذ پروانه اشتغال به کار، ارتقای درجه نظام مهندسی، تحلیل منابع آزمون، نکات مهم قبولی آزمون، تعرفه و شرایط درآمدی، واگذاری پروانه، مدارک و الزامات، پاسخ به پرسش‌های متداول. از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این کتاب است. این کتاب بصورت pdf با سرفصلهای کامل از لینک زیر قابل دانلود است:
 
 
توجه:سوالات خود در خصوص آزمون نظام مهندسی و شرایط شرکت در آزمون را در بخش نظرات (انتهای همین صفحه) ارسال نمایید تا مشاوران به شما پاسخ دهند.




انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد شاکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
سلام. در حین سربازی میشه آزمون نظام مهندسی شرکت کرد؟؟ و این که میگن تا 4 سال نظام مهندسی اعتبار داره یعنی بعد از 4 سال باید دوباره آزمون داد یا میشه تمدیدش کرد؟؟؟ و یه سوال دیگه این که برای رشته برق بجز نظارت بر ساختمان چه آزمون های در جهت نظارت میشه داد؟؟
مدیر پایگاه با سلام
بله می شود در حین سربازی آزمون داد و اگر قبول شدید باید منتظر بمانید کارت پایان خدمت بگیرید تا بعد از آن بتوانید برای دریافت پروانه اقدام نماید.
یعنی اگر در آزمونی قبول شوید 4 سال مهلت دارید برای دریافت پروانه اقدام نمایید و بعد از چهار باید دوباره آزمون بدهید و تمدیدش منوط به تمدید خود نظام مهندسی است.
رشته برق دارای 3 آزمون نظارت و طراحی و اجرا است.
اگر رشته اتان الکترونیک یا قدرت است می توانید در طراحی هم شرکت نمایید و برای آزمون اجرا باید پروانه پایه 2 نظارت داشته باشید و بعد از آن بتوانید شرکت نمایید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
سلام،بنده شهریور سال ۹۸ مدرک کارشناسی گرفتم،بعد اینکه الان در حین خدمت سربازی هست،میتونم در ازمون نظام مهندسی عمران درسال ۱۴۰۱ تیرماه شرکت کنم؟ خدمت بنده اوایل مهرماه ۱۴۰۱ ب پایان میرسد
مدیر پایگاه با سلام
برای شرکت در آزمون باید 36 ماه از زمان فارغ التحصیلی شما سپری شده باشد متاسفانه شما نمی توانید در آزمون تیرماه شرکت نمایید شما در آزمون های بعد شهریور 1401 می توانید شرکت نمایید
Asef
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
سلام وقتتون بخير من بيماري اختلال دوقطبي دارم اكر معافيت بزشكي بااين بيماري بكيرم مشكلي از بابت كرفتن مهر نظام مهندسي نخواهم داشت؟
مدیر پایگاه با سلام
از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
0
سلام ، مطلب خوبی بود ، سوالم اینکه حتی اگه بخوایم در حین سربازی ازمون بدم باید قبل شرکت در ازمون فرم سابقه کاری پر بشه و ثبت بشه؟ یا مثلا ازمون که دادی سربازی هم بری ، وقتی کارت پایان خدمت اومد فرم ۳ سال سابقه هم بدی و پروانه رو بگیری ؟ یا درواقع هر کاری بخوایم بکنیم اول باید اون سابقه ۳ ساله باشه تا اصلا بشه شرکت کرد داخل ازمون ، اره ؟
مدیر پایگاه با سلام
طبق حرف خودتان باید اون 3 سال سابقه قبل از آزمون باشه تا بتوان در آزمون شرکت کرد و می توان بعد از آن در آزمون ثبت نام کرد یا وهمزمان در آن حین به سربازی رفت.
aidin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
0
سلام وقت بخیر با معافیت از نوع کارت صورتی میشه بار ازمئن نظام مهندسی شرکت کرد؟
مدیر پایگاه با سلام
وقت بخیر
متاسفانه اطلاع دقیقی نداریم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
1
سلام برای افراد نظامی که کارت پایان خدمت ندارن چجوری باید ازمون بدن ؟
مدیر پایگاه با سلام
افراد نظامی منظورتان در حین خدمت است؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
0
سلام وقتتون بخیر
بنده قبل از ۳۶ ماه یعنی هنوز ۶ ماه مونده تا ۳۶ ماه امتحان دادم و احتمالا قبول بشم، قبولیم رد میشه یا میتونم بعد از شش ماه اقدام کنم برای مهر نظام مهندسی؟
مدیر پایگاه با سلام
باید قبل از روز آزمون 36 ماه شما گذشته باشد و متاسفانه اگر قبول بشید اصولا رد می کنند. باید منتظر آزمون بعدی باشید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
سلام
من اکنون در حال خدمت هستم
ازمون هم قبول شده ام
آیاباید به نظام مهندسی استان مراجعه کنم برای گرفتن پروانه اشتغال
و آیا با ارائه گواهی اشتغال به خدمت میشه پروانه اشتغال گرفت؟
مدیر پایگاه با سلام
برای گرفتن پروانه باید کارت پایان خدمت داشته باشید قبولی هر آزمون 3سال اعتبار دارد پس از گرفتن کارت پایان خدمت می توانید به گرفتن پروانه اقدام نمایید.
Ali
|
Sweden
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
سلام من تازه ارشدم رو گرفتم ایا باید ۳۶ ماه از مقطع ارشد بگذره تا بتوانم ازمون نظام بدم یا میتونم با مدرک لیسانس خود اقدام کنم و ازمون نظام مهندسی بدم؟ با تشکر.
مدیر پایگاه با سلام
با مدرک لیسانس خود اقدام نمایید اگر از تاریخ فارغ التحصیلی لیسانستان 36 ماه گذشته باشد می توانید در آزمون شرکت نمایید. برای مدرک ارشد سنوات 2 سال می باشد ولی همان با مدرک لیسانس شرکت نمایید چون خیلی تفاوت ندارد.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
سلام
مگه موقع ثبت نام نباید کارت پایان خدمت اپلود شود یا وضعیت پایان خدمت مشخص شود؟ برای کسی که سرباز هست تکلیف این فیلد زمان ثبت نام چه می‌شود؟
در رابطه با سابقه کار، آیا زمان ثبت نام آزمون مدرکی باید اپلود شود؟ یا گزینه‌ای در این رابطه دارد؟
مدیر پایگاه سلام
موقع ثبت نام لزومی به آپلود کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی و سابقه کار نمی باشد. فقط تاریخ فارغ التحصیلی مدارک مهم می باشد. فقط زمان ثبت نام یه عکس 3*4 نیاز می باشد و اطاعات شخصی.
اگر در حین ثبت نام سرباز هستید ثبت نام کنید اگر در آزمون قبول شدید بعد 3 سال فرصت دارید تا کارت پایان خدمت ارائه کنید و پروانه بگیرید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار