کد خبر: ۴۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
موضوع تکراری قطعی برق در روزهای گذشته به خصوص در این ایام کرونایی اعصاب و روان مردم را درگیر کرده است و در چنین شرایطی بدون هیچ اطلاع رسانی ناگهان باید شاهد قطع برق در گرمای طاقت فرسای تابستان از طرف شرکت توزیع برق استان تهران باشیم.

به گزارش برق نیوز، قطعی ناگهانی برق در سال‌های اخیر یکی از مشکلات دامنگیر شهروندان به ویژه در گرمای تابستان بوده است و همواره نیز خواسته مردم از شرکت توزیع برق اطلاع رسانی در این باره از طُرق مختلف بوده است.

بسیاری از شهروندان در فضاهای مجازی، گفت‌وگوهای روزمره با یکدیگر و یا تماس با رسانه‌ها از این که در قطع ناگهانی برق هیچ توجهی به ضرر و زیان مادی و معنوی این کار برای مشترکان نمی‌شود ، گله مند هستند و این وضعیت در شرایط کنونی کشور به ویژه روزهای گرفتاری و درگیری کرونایی بیشتر از هر زمان دیگری آزاردهنده شده است.

احمد شهروند می‌گوید: «خواهش می‌کنم به این اوضاع برق رسیدگی کنید و صدای مردم را به گوش اداره برق یا هرجایی که بهش مربوط میشه برسونید...لااقل طبق جدول زمان بندی این کار انجام بشه که قبلش مردم وسایل خود را قطع و خاموش کنند و تو این دوره زمونه کسی پول نداره وسیله جدید بخره بخدا»

اطلاع رسانی کنید

خانم خانه‌داری در پیامی نوشته است:«اداره برق شهرری هر روز بدون اطلاع رسانی برق مناطق رو قطع میکنه و اینکار باعث شده کلی آسیب به وسایل برقی برسه، الان که عصر حجر نیست، با توجه به این که مبلغ مصرفی رو از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌کنن از همان طریق قطع برق رو قبلش خبر بدهند و در این موقعیت بحران گرانی هزینه به زندگی مردم اضافه نکنن»

خاموشی چراغ راهنمایی و رانندگی

شهروند دیگری با ارسال فیلم کوتاهی از تداخل رفت‌وآمد در چهارراهی پیام داده است: « اینجا بمبئی نیست...! قطع مکرر برق در چهارراه فدائیان اسلام موجب خاموشی چراغ راهنمایی و رانندگی و هرج و مرج شده و حتی یک مأمور راهور هم حضور ندارد.»

از بین رفتن لوازم خانگی

تعدادی از شهروندان محله اقدسیه شهرری نیز با ارسال پیام، فیلم و تماس‌هایی از نوسان برق در این محدوده و در ادامه قطعی‌های زیاد در طول سال گله داشتند، محمد می‌گوید: «تورو خدا ما از این برق رفتگی‌های زیاد تو خیابون شیرمحمدی کلافه شدیم دیروز یخچالمون سوخت، تعمیرکار اومده میگه باید موتور رو عوض کنید و هزینه‌اش ۴ میلیون میشه...واقعا ما چه گناهی کردیم که اینجا زندگی می‌کنیم و باید به دلیل نوسان یا قطع برق هر از چندگاهی وسایل خونمون خراب بشه و هزینه سنگینی رو دست ما بذاره...»

این پیام‌ها از اکثر نقاط تهران، شهرری، رباط کریم، پاکدشت، دماوند، ورامین و قرچک به دست ما رسیده است که در ادامه یکی دو مورد دیگر را مرور می‌کنیم.

انگار برای کسی مهم نیست

خانم سرمدی از رباط کریم با گلایه از تکرار قطعی برق در هر سال می‌گوید: «متأسفانه این مشکل رو هر سال داریم و انگار برای کسی مهم نیست که مردم با چه زحمتی می‌توانند یک وسیله برای خانه خود تهیه کنند و به راحتی به دلیل عدم مدیریت و تکرار قطعی برق وسایل برقی مردم آسیب می‌بینند و متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شوند.

خود را جای مردم بگذارید

مهدی از اهالی پاکدشت نوشته است:« پاسخ‌های مختلف مسؤولان در علت و عدم اطلاع رسانی برق ما را کلافه کرده است و کاش با مردم صادقانه صحبت کنند و در این روزهای گرم خود را جای خانواده‌ها بگذارند. چند ماهه به خاطر کرونا کاسب نیستیم و حالا باید قطع برق رو هم با جان و دل پذیرا باشیم.»

قطع آب و برق

زهرا از ورامین خواستار رسیدگی به قطع برق در این روزها شده است و از گرفتاری این قطعی با قطع آب به دلیل خاموش شدن پمپ آب، اسیر شدن اهالی ساکن در طبقات بالا به خاطر از کار افتادن آسانسور، از بین رفتن وسایل برقی و سایر موارد اشاره دارد.

آقای علیزاده از قرچک علت عدم اطلاع رسانی برای قطع برق به مردم را بسیار عجیب می‌داند و می‌گوید: با این که توسط مسؤولان اعلام شده قطعی برق نداریم دوستان و آشنایان ما در جاهای مختلف تهران از قطعی برق شاکی هستند و حتی کولر گازی یکی از آن‌ها به دلیل قطع مکرر برق و خرابی هزینه سنگینی روی دستش گذاشته است.

روزی دو سه بار قطعی برق

یکی از شهروندان و کسبه شهر آبسرد دماوند از قطعی برق و ایجاد مشکلات قطعی آب گلایه کرده و در پیامی نوشت: «در شهر آبسرد نزدیک به یک ماه هر روز دو تا سه بار برق قطع می‌شود و بعضی وقت‌ها قطعی برق ۳ ساعت طول می‌کشد و به خاطر قطعی برق، آب شرب شهر آبسرد به علت خاموش شدن پمپ‌ آب قطع می‌شود و این قطعی آب و برق مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.»

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران: برنامه‌ای برای قطعی برق نداریم

روز سه شنبه حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران  درباره میزان مصرف برق و خاموشی‌های اخیر در سطح استان اظهار کرد: برنامه‌ای برای قطعی برق نداریم بلکه به دلیل گرمای زیاد محدودیت بار را داریم که گذرا و موردی بوده و این به عنوان ضعف ولتاژ تلقی نمی‌شود.

وی با توجه به گرمای پیش رو افزود: به ازای هر درجه گرم شدن هوا به طور تقریبی ۱۵۰۰ مگاوات به بار شبکه‌ای کشور اضافه می‌شود که اگر مشترکان و مردم عزیز در مصرف انرژی برق خود تنها ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، با توجه به گرمتر شدن هوا هیچ گونه محدودیت و مشکلی در تأمین برق مشترکین نخواهیم داشت.

سرپرست منطقه برق شهرستان ری: مدیریت قطعی برق توسط استان تهران است

اما امروز داود رحیمی معاون مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان تهران و سرپرست منطقه برق شهرستان ری در پاسخ به این سوأل که چرا خاموشی‌ها از قبل اطلاع رسانی نمی‌شود، گفت: قطعی‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده نیست و درصورتی که در محله‌ای مصرف برق بیش از حد باشد به دلیل محدودیت بار برق آن محله قطع می‌شود که این موضوع در اختیار برق شهرستان ری نیست و توسط استان تهران صورت می‌گیرد.

مردم در این روزهای درگیری با ویروس کرونا، جنگ با شرایط سخت اقتصادی و گرانی‌های افسار گسیخته و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر حال و حوصله قطعی و حتی کمبود برق و آب را ندارند و از عدم پاسخگویی شفاف و صریح مسؤولان کلافه شده‌اند.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
شهروندی از شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
1
2
هر روز برق ما در شهریار قطع میشه و ۱۲۱ میگه ۲ ساعت دیکه وصل میشه یعنی برنامه ریزی شده هستش ، ولی مسولین به مردم دروغ میگویند که خاموشی نداریم !!!!! چرا شهر تهران خاموش نمیشه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
1
3
مهندس رحیمی تمام تقصیرها را انداخته گردن مهندس تبموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران واقعا خیلی زرنگه
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
3
مردم بخاطر ارزانی قیمت برق الگوی استاندارد برق رو اکثرا رعایت نمیکنن بخصوص پولدارا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
بهترین نفر برای مدیرعاملی توزیع برق نواحی حاج داود رحیمی مدیر نمونه شهر ری می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
توزیع برق شهرستان ری تبدیل به یک آشپزخانه بزرگ شده و مشغول پخت غذای نذری عدس پلو قیمه و قرمه و شله زرد و خیار شور و تر شی و شیرینی می باشند و فرصت کار فنی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
2
حضرت آقای تیموری ملاحظه می فرمایید؟
مشترک برق نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
1
2
اقای مدیرعامل توانیر این همه خاموشی بی حساب کتاب در برق مازندران شهرستان نکا برای چیست؟
چه کسی پاسخگو است؟!
به بالادستشان زنگ می‌زنیم میگویند شرکت بیصاحب است.همین است.حقوق مان را ندادن ...نباید توقع کار داشته باشند
پاسخ ها
بهره برداري
| Iran (Islamic Republic of)
داداش شما ببخشيد
مشترك ساروي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
0
درحاليكه كرونا در مازندران كشتار ميكند.و هيچ اقدامي در كنترل ورود به استان وجود ندارد.برق توزيع مازندران حتي در هواي باراني و خنك برق ساري را به بهانه مصرف بالا قطع ميكند. چرا؟ چه كسي بايد به اين خاموشهاي بي برنامه پاسخ بدهد.فرزندانمان در خانه توسط مدرسه درحال برگزاري كلاس آنلان هستند كه يك مرتبه برق قطع ميشود و مودم خاموش
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
به خانه ات برگرد، آن موقع نه قطعی داریم نه ظلم با کارگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خودت رو خیلی ناراحت نکن ، اگر ناراحتی چرا نمی ری البرز . راه بازه و جاده دراز ...
ناشناس
| United States of America
ما کارکنان توزیع برق ... هیچ رغبتی به مدیری باند باز و نوچه پرور که شرکت پیمانکاری دارد و تمام فک و فامیل هایش را به زور به شرکت چپانده و یا پیمانکار کرده نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
2
ما آدم های بیکار عادت داریم بجای این که به اصل ماجرا و ریشه کمبود تولید بپردازیم ، همکاران خودمان را زیر سئوال ببریم . کمبود تولید مشکل مهندس تیموری یا رحیمی نیست بلکه مشکل عدم تولید در نیروگاه ها است ... مجید جان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
حمید جان شما میزو بچسب چون عنقریب ممکنه از دستش بدی ببم جان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار