کد خبر: ۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
 نتایج بررسی‌های هیوندای نشان می‌دهد که وقتی خریداران در مورد یک خودروی خاص میان نسخه‌های هیبریدی، هیبریدی برقی و یا تمام برقی حق انتخاب دارند، خودرو‌های تمام برقی را ترجیح می‌دهند.
به گزارش برق نیوز، نتایج بررسی‌های هیوندای نشان می‌دهد که وقتی خریداران در مورد یک خودروی خاص میان نسخه‌های هیبریدی، هیبریدی برقی و یا تمام برقی حق انتخاب دارند، خودرو‌های تمام برقی را ترجیح می‌دهند.

 در حالی که شرکت تویوتا از رکورد فروش خودرو‌های هیبریدی بنزینی الکتریکی اش، که نیمی از آن متعلق به سدان کمری و شاسی بلند Rav۴ است، لذت می‌برد، هیوندای از فروش خودرو‌های برقی شهری اش سود بهتری می‌برد. در حال حاضر Ioniq تنها خودروی هیوندای است که همه نسخه‌های برقی، هیبریدی برقی و بنزینی برقی هیبریدی آن عرضه می‌شود. همه این نسخه‌ها تجهیزات یکسانی دارند و تنها فرقشان نوع سامانه موتوری و البته قیمت آن‌ها است.

در این میان نسخه تمام برقی که با قیمت ۴۸۹۷۰ دلار از بقیه نمونه‌ها گران‌تر است، توانسته به فروش بهتری دست پیدا کند. گفتنی است از زمان آغاز فروش Ioniq در نوامبر ۲۰۱۷ در استرالیا حدود ۶۰۰ دستگاه نمونه تمام برقی آن به فروش رسیده است؛ حال آنکه نسخه‌های هیبریدی و هیبریدی برقی تنها ۲۴۰ و ۲۰۰ دستگاه فروش داشته اند. این یعنی ۶۰ درصد فروش Ioniq مربوط به نسخه برقی است و مردم تمایل بیشتری به خرید آن دارند.

هیوندای اعلام کرده که سعی دارد تا سال ۲۰۲۵ فروش خودرو‌های برقی‌اش را به ۵۶۰ هزار دستگاه برساند. اوایل همین ماه هیوندای از فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی شاسی بلند برقی کونا در تنها دو سال در بازار‌های مختلف جهان خبر داده بود. البته هنوز هم با وجود رقبایی، چون هیوندای، همچنان تسلا بیشترین سهم را در بازار خودرو‌های برقی در اختیار دارد.
 
منبع:خبرخودرو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار