کد خبر: ۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نیروگاه برق‌آبی سد گتوند با تولید بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی پاک، بیشترین میزان تولید سالانه را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی به خود اختصاص داده است.
به‌گزارش برق نیوز، "محمد مرادی" مجری سد و نیروگاه گتوند با اعلام خبر فوق افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در امور بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه سد گتوند و با بارش مناسب نزولات آسمانی در سال آبی ۹۷-۹۸، سد و نیروگاه گتوند علاوه بر کنترل مؤثر سیلاب و جلوگیری از آسیب‌های مخرب به دشت خوزستان، با تولید بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی پاک و تجدید پذیر بیشترین میزان تولید سالانه را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید انرژی معادل ۱۶ درصد تولید کشور در نیروگاه‌های برق‌آبی و ۱.۵ درصد کل تولید انرژی در سطح تمام نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری کشور است.

مرادی خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم مرهون برنامه‌ریزی اصولی در بخش بهره‌برداری و تعمیرات و نگهداری بهینه و مناسب از واحد‌های نیروگاه است.

گفتنی است، سد و نیروگاه گتوند در شهرستان گتوند استان خوزستان واقع شده که نیروگاه هزار مگاواتی این سد (۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی) قابلیت تولید سالانه ۴ هزار و ۵۷۰ گیگاوات ساعت انرژی پاک را دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
سد گتوند هزاران برابر بیشتر از سودی که در قبال تولید انرژی پاک به کشور و محیط زیست می رساند به دلیل عدم توجه سازندگان آن به مطالعات و طراحی اولیه و عدم رعایت الزامات زیست محیطی و بروز خطای راهبردی در احداث آن، موجب ایراد خسارت و زیان و ضررهای جبران ناپذیر به مردم و محیط زیست جلگه خوزستان شده است. مطمئناً مطابق نظر کارشناسان بی طرف و فعالان محیط زیست (مردم نهاد) تنها راه برون رفت از این معظل، تخریب و خارج از سرویس نمودن هر چه سریعتر این سد است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار