کد خبر: ۴۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان که با مدرک کارشناسی خود نمی‌توانند پروانه اشتغال در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان دریافت نمایند، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی و یا مرتبط با آن تعلق نمی‌گیرد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز،  به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان که با مدرک کارشناسی خود نمی‌توانند پروانه اشتغال در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان دریافت نمایند، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی و یا مرتبط با آن تعلق نمی‌گیرد.

دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی اعم از پیوسته یا ناپیوسته که مطابق با ضوابط ابلاغی موفق به دریافت پروانه اشتغال به کار مرتبط شده‌اند، در صورت اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های اصلی هفتگانه مهندسی ساختمان همسان با رشته کارشناسی، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط مندرج در قانون یاد شده و آیین‌نامه اجرایی آن، پروانه اشتغال به کار مرتبط مهندسی با حدود صلاحیت نظارت برحسب سنوات و طراحی حداکثر تا پایه دو دریافت نمایند. (برای مثال برای کسانی که مدرک کارشناسی کنترل و ابزار دقیق و یا مخابرات دارند در صورت دریافت مدرک ارشد در رشته‌های قدرت یا الکترونیک، می‌توانند در آزمون طراحی شرکت نمایند)

دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های مرتبط، که پس از اخذ مدرک کارشناسی، موفق به اخذ مدارک دانشگاهی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های اصلی همسان یا رشته کارشناسی شده‌اند، می‌توانند با دارا بودن سایر شرایط لازم پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی یا صلاحیت طراحی و نظارت بدون محدودیت دریافت نمایند.

دارندگان مدارک تحصیلی در رشته‌های دبیری فنی پیوسته در رشته‌های اصلی در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته اصلی همسان و منطبق با مدرک کارشناسی رشته مربوط طبق جدول پس از سپری شدن سنوات قانونی لازم از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانند با رعایت سایر شرایط الزامی، پروانه اشتغال همانند دارندگان مدرک تحصیلی در رشته اصلی، دریافت نمایند.

به دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی غیر مرتبط با رشته‌های هفتگانه ساختمان و کارشناسی ناپیوسته دبیری فنی در رشته‌های اصلی ساختمان که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های اصلی ساختمان شده‌اند، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی یا حدود صلاحیت نظارت دریافت نمایند.

تمدید پروانه اشتغال به کار برای افرادی که از قبل و به استناد مدرک کارشناسی ارشد پروانه دریافت کرده‌اند با همان کد و در همان پایه قبلی، بلامانع می‌باشد، لازم به ذکر است ارتقا پایه پروانه اشتغال مطابق با ضوابط جدید می‌باشد.
 
فهرست عناوین رشته‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته‌های اصلی تأسیسات برقی تائید توسط کمیسیون تبصره ۲ ماده ۷ قانون در جدول زیر قابل‌مشاهده است.
شرایط ثبت‌نام در آزمون نظام‌مهندسی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا


فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط مانند کنترل، مخابرات، ابزار دقیق در چه صورتی می‌توانند در آزمون طراحی شرکت نمایند؟

فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط (برای مثال مخابرات، کنترل و ابزار دقیق)، اگر مدرک ارشد قدرت یا الکترونیک بگیرند، می‌توانند در آزمون طراحی هم شرکت نمایند.
 
معرفی کتاب راهنمای کامل آزمون‌ها و اشتغال به کار نظام مهندسی برق
 
این کتاب کاملترین مرجع راهنمای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی و شرایط اخذ پروانه اشتغال به کار و درآمدزایی از این حوزه است. بررسی تفاوت صلاحیت‌های نظارت و طراحی، شرایط عضویت و شرکت در آزمون ها، رشته گرایش‌های مجاز و غیرمجاز، اخذ پروانه اشتغال به کار، ارتقای درجه نظام مهندسی، تحلیل منابع آزمون، نکات مهم قبولی آزمون، تعرفه و شرایط درآمدی، واگذاری پروانه، مدارک و الزامات، پاسخ به پرسش‌های متداول. از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این کتاب است. این کتاب بصورت pdf با سرفصلهای کامل از لینک زیر قابل دانلود است:
 
 
توجه:سوالات خود در خصوص آزمون نظام مهندسی و شرایط شرکت در آزمون را در بخش نظرات (انتهای همین صفحه) ارسال نمایید تا مشاوران به شما پاسخ دهند.
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
با سلام و خسته نباشید .
بنده کاردانی علوم پزشکی و کارشناسی عمران و ارشد و دکترا سازه میتوانم درآزمون شرکت کنم ؟؟با توجه به اینکه مدرک کاردانی ام غیر مرتبط هست ولی در سه مقطع عمران خوانده ام .
با تشکر .
مدیر پایگاه با سلام
رشته تخصصی سایت ما برق می باشد و از رشته شما اطلاع دقیقی نداریم ولی به احتمال زیاد می توانید در 3 آزمون هم شرکت نمایید. برای اطلاع دقیق از نظام شهرتان حتما جویا شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام . بنده رشته مهندسی عمران‌ میخونم و چون دبیر فنی‌ و بورسیه آموزش پرورش هستم مدرک‌کارشناسی و کارت پایان‌خدمت تا پایان دوره تعهدمان در اختیارمان قرار نمیگیرد. میخواستم بپرسم با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد سازه میتوانم در آزمون نظام مهندسی طرح و نظارت شرکت کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
رشته تخصصی سایت ما برق می باشد و از رشته عمران اطلاع دقیقی نداریم ولی تا جایی که می دانیم دبیرهای فنی نیز می توانند در آزمون شرکت نمایند.
مسعود اشرفی پور
| Iran (Islamic Republic of)
با سلام و خسته نباشین:
میخواستم بدونم در رشته معماری میتوان پس از ۳سال امتحان نظام مهندسی داد و همزمان ادامه تحصیل داد یا باید منتظر باشم امتحان نظام بدهم بعد ادامه تحصیل بکنم
مدیر پایگاه با سلام
بله می شود و هیچ مورد یا اشکالی ندارد.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
سلام ،
من کارشناسی علوم تربیتی دارم،ولی ارشد مهندسی برق(قدرت) گرفتم،میتونم تو آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و مهر دریافت کنم؟ یا لزوما باید مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشم؟
مدیر پایگاه با سلام
متاسفانه شما نمی توانید در آزمون شرکت نمایید به کارشناسی غیر مرتبط اجازه شرکت در ازمون داده نمی شود.
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
باعرض سلام.می خواستم بدونم حائزشرایط ازمون نظام مهندسی هستم یا خیر:
سوابق تحصیلی من به شرح زیر:
کاردانی الکتروتکنیک(برق صنعتی)سال89
کارشناسی ناپیوسته (ICT)سال92
کارشناسی ارشد (برق قدرت) سال 97. باتشکر
مدیر پایگاه با سلام
تا آنجایی که اطلاع داریم متاسفانه به رشته ICT اجازه شرکت در آزمون داده نمی شود . برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.

barghnews.com/000B2K
برای اطمینان هم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
پیرو سوال قبل: می توانم درازمون نظام کاردانی شرکت کنم وایا پروانه نظام کاردانی درشهر تهران کارایی دارد ؟ یا به کل منصرف شوم ممنون از راهنمایی تان. با تشکر
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید در آزمون نظام کاردان ها شرکت نمایید . بله کارایی دارد و منبع درآمدی دومی می تواند باشد. خیلی از مهندسین به جای شرکت در آزمون نظام مهندسی در کاردان های فنی شرکت می نمایند.
موفق باشید.
جلال
|
Netherlands
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
1
سلام من کاردانی مکانیک دارم و کارشناسی تکنولوژی برق قدرت میتونم ازمون نظام مهندسی شرکت کنم .
واگر نمیشه ارشد برق قدرت بخونم چی میشه ؟ ممنون
مدیر پایگاه با سلام

شما می توانید فقط در آزمون نظارت شرکت نمایید.
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
من کاردانی ماشین های کشاورزی دارم کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی برق میتونم شرکت کنم ؟و اگه نمیشه کاردانی برق بگیرم میشه شرکت کرد؟
مدیر پایگاه با سلام
متاسفانه شما نمی توانید در آزمون شرکت نمایید.
مدرک کاردانی قبول است که تاریخ آن قبل از مدرک کارشناسی باشد.
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
سلام من کاردانی غیر مرتبط دارم کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی برق دارم اگر مدرک ارشد برق رو بگیرم میتونم ازمون شرکت کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
صورت گرفتن مدرک ارشد می توانید در آزمون نظارت شرکت نمایید.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
با سلام
میخواستم ببینم با مدرک کارشناسی مکانیک که قبلا خوندم اگر ارشد معماری حالا بخونم، میتونم آزمون نظام مهندسی معماری رو شرکت کنم؟
ممنون
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید در آزمون مکانیک شرکت نمایید چون مهم مدرک کارشناسی است. برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان هم جویا شوید.
علی
|
United States of America
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
با سلام
من کاردانی کامپیوتر دارم
کارشناسی معماری و کارشناسی ارشد طراحی شهری (شهرسازی)
میتونم در ازمون نظام شرکت کنم؟؟؟؟
مدیر پایگاه با سلام
شما متاسفانه به خاطر مدرک کاردانیتان نمی توانید در آزمون شرکت نمایید. باید مدرک کارشناسی و ارشدتان همسان می بود ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
من هم کاردانی غیر مرتبط با رشته کارشناسی دارم کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی الکترونیک و ارشد الکترونیک هستم ایا می توانم در ازمون شرکت کنم ؟!
مدیر پایگاه با سلام
می توانید در آزمون نظارت شرکت نمایید برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان هم جویا شوید.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
0
با سلام:
می خواستم بدونم با داشتن مدرک کارشناسی در 2 رشته برق و مکانیک آیا میشه همزمان با هر 2 رشته در نظام مهندسی پروانه داشته باشیم؟
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید فقط در یک رشته در آزمون شرکت نمایید یا برق یا مکانیک را انتخاب نمایید.
سلام
|
United States of America
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
1
با سلام.بنده ۷ سال پیش مدرک کارشناسی گرفتم و به تازگی کارشناسی ارشد.میخواستم بپرسم بنده ۳ سال سابقه کار پس از مدرک کارشناسی را رد کردم اما ارشد را به تازگی گرفتم.الان میتوانم ثبت نام کنم یا باز باید ۲ سال دیگر از تاریخ کارشناسی ارشد بگذرد؟
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید با مدرک کارشناسیتان در آزمون شرکت نمایید و نیازی نیست 2 سال دیگر منتظر بمانید تا مدرک ارشدتان گذشته باشد.
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
1
0
سلام
من با سابقه تحصیلی
کاردانی مکانیک خودرو
کارشناسی تاسیسات حرارتی و برودتی
ارشد تبدیل انرژی
میتوانم در آزمون شرکت کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
رشته تخصصی سایت ما برق می باشد و از رشته شما اطلاع دقیقی نداریم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
سلام
مدرک کاردانی من غیر مرتبط رشته هفتگانه نظام مهندسیه کارشناسی برق قدرت و ارشد برق قدرت میخونم
لازم به ذکر است که از مدرک کارشناسیم ۳ سال میگذره
آیا بعد از فارغ التحصیلی ارشد باید ۲ سال صبر کنم
مدیر پایگاه با سلام
بله باید صبر کنید چون شما به خاطر مدرک ارشدتان می توانید در ازمون شرکت نمایید . لازم به ذکر است حتما دقت نمایید مدرک ارشدتان فقط مهندسی برق قدرت درج شود و گرایش تحصیلی ارشدتان درج نشود چون در آن صورت مدرک ارشد شما را نمی پذیرند. برای اطلاع دقیق از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
ممنونم از پاسخ دقیقتون
موفق باشید
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
0
0
سلام وقت بخیر
من کارشناسی برق الکترونیک دارم سال۹۶فارغ التحصیل شدم و تا الان بیکارم و هیچ سابقه کاری ندارم.. میتونم توی آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟و اگه قبول شم چجوری میتونم با عضو نظام مهندسی شدن وارد بازار کار شم؟ممنون از لطفتون که پاسخ گو هستین
مدیر پایگاه با سلام
وقت بخیر
بله می توانید در آزمون های نظارت و طراحی شرکت کنید.
با عضو نظام مهندسی شدن نمی توان وارد بازار کار شد. حتما باید در آزمون نظام مهندسی قبول شوید و پروانه بگیرید تا بعد از آن بتوانید در از پروانه کسب در آمد کنید.
لازم به ذکر است پروانه نظام مهندسی به عنوان شغل دوم حساب می شود و نمی توان به عنوان منبع درآمد اول رویش حساب باز کنید یه نظرم بهتر است اول یک شغلی پیدا کنید و در کنار آن آزمون نظام مهندسی بدهید.
پگاه پاکدامن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
با سلام و عرض ادب
اینجانب کاردانی اصلی تاسیسات برق صنعتی دارم
کارشناسی پیوسته کنترل و ابزار دقیق
الان پایه ۲ نظارت و مرتبط در تاسیسات برق دارم.
ارشد برق قدرت خوندم و ۲ سال از مدرک گذشته
ولیکن نظام تهران نه مدرک ارشد من را برای شرکت در آزمون طراحی و یا اصلی شدن پروانه و حتی درج در پروانه نظام مهندسی قبول نمی‌کند و میگن بخشنامه آمده عنوان تحصیلات تکمیلی در پروانه اعمال نشود. آیا این موضوع صحیح آیت. چون من این بخشنامه را پیدا نکردم.
مدیر پایگاه با سلام
عنوان دقیق مدرک ارشدتان چیست؟ آیا گرایش هم در مدرکتان درج شده؟
چون نظام مهندسی مدرک ارشدی را می پذیرد که دقیقا عنوان مدرک مهندسی برق قدرت باشد اگر برای مثال عنوان مدرک مهندسی برق سیستم های قدرت باشد آن را نمی پذیرد.
از بخشنامه جدید اطلاع ندارم ولی اگر برایتان سوال است از نظام مهندسی شهرهای دیگر هم جویا شوید چون بخشنامه در همه استان ها باید اجرا شود.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
باسلام
اینجانب کاردانی پیوسته در رشته نقشه کشی معماری و کارشناسی ناپیوسته در رشته مهندسی تکنولوژی معماری دارم و دارای رتبه ۳پایه طراحی هستم آیا برای ارتقا پایه ۳به ۲و پایه ۲به ۱ نظام مهندسی باید کارشناسی ارشد مهندس معماری بگیرم؟
مدیر پایگاه با سلام
برای ارتقا پایه باید ظرفیت های خود را پر کنید و چند سال بگذرد.
اگر مدرک ارشد بگیرید مزایای بیشتری دارد، و باید دوره های مخصوصی که خود نظام مهندسی برای ارتقا پایه دارد شرکت نمایید.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
باسلام خسته نباشید.
من کاردانی برق الکترو تکنیک وکارشناسی ناپیوسته تکنولوژی مهندسی ارتباطات واطلاعات دارم.ایا میتوانم با اخذ مدرک ارشد برق قدرت در ازمون شرکت کنم.
مدیر پایگاه با سلام
مدرک معیار برای آزمون نظام مهندسی مدرک کارشناسی است. و متاسفانه به فارغ التحصیلان ict اجازه شرکت در آزمون نظام مهندسی داده می شود. فک نکنم امکان پذیر باشد. برای اطمینان هم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
سلام و ارادت
بنده مدک کارشناسی در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری اخذ کردم و لیسانسم در رشته طراحی شهری . آیا می توانم در آزمون نظام مهندسی شهرسازی شرکت کنم؟
متشکرم
مدیر پایگاه با سلام
ملاک برای شرکت در آزمون مدرک کارشناسی است . و رشته کارشناسی باید جز رشته های مهندسی باشد و متاسفانه نمی توانید در آزمون شرکت نمایید . برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
1
سلام وقتتون بخیر باشه
من کارشناسی عمران دارم و ارشد معماری باتوجه به هم ارزی رشته ها میتونم در آزمون نظام برای معماری شرکت کنم
مدیر پایگاه با سلام
وقت بخیر
ملاک برای آزمون مدرک کارشناسی است شما می توانید در آزمون عمران شرکت نمایید . برای اطمینان هم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
قدرت آله میرزایی نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
1
0
با سلام
کاردانی من رشته معماری شهری
کارشناسی من. مهندسی فناوری و معماری بافت فرسوده هستم. میتونم در امتحانات نظام مهندسی شرکت کنم. با تشکر
مدیر پایگاه با سلام
متاسفانه رشته سایت ما مهندسی برق می باشد و از رشته شما اطلاع دقیقی نداریم. از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
محمد غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
0
با سلام مدرک کارشناسی من مهندسی خط و سازه های ریلی هست و بالای ۷۰ درصد مطابق با رشته عمران است. مدرک ارشد من هم ژئوتکنیک هست. میخواستم بپرسم میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟ اگر میشود در کدوم بخش؟ و قابل ارتقا تا چه پایه ای است؟
همچنین اگر مدرک کارشناسی عمران را در دانشگاه آزاد بگذرانم که حدود ۲۰ واحد بگذرانم میتونم معادل کارشناسی عمران بگیرم اونوقت چی میشود؟ آیا زمان ۳ سال از مدرک کارشناسی را باید صبر کنم؟
مدیر پایگاه با سلام و وقت بخیر
اگر رشته شما جز گرایش های مهندسی یکی از رشته های (عمران، برق، مکانیک ، معماری، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری) هست می توانید در آزمون شرکت نمایید و گرنه نمی توانید .
اگر فرض کنیم شما کارشناسی عمران بگیرید بله باید 3 سال صبر کنید تا بتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید.
فهيمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
سلام
ببخشيد من كارشناسي مكاترونيك دارم و ارشد برق كنترل
ميتونم تو آزمون نظام مهندسي شركت كنم يا نه؟
مدیر پایگاه با سلام
آیا رشته مکاترونیک جز رشته های هفتگانه مهندسی (برق و مکانیک،معماری, عمران، شهرسازی و ترافیک)محسوب می شود ؟اگر می شود شما می توانید در آزمون شرکت نمایید . ابرای اطمینان ز نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
آتیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
0
0
با سلام وقت بخیر
بنده کاردانی گرافیک از دانش گاه سراسری دارم و کارشناسی طراحی داخلی معماری از دانشگاه علمی کاربردی، الان هم ترم آخر ارشد مهندسی معماری هستم
آیا من بعد اتمام دوره ارشد می تونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟؟
مدیر پایگاه با سلام
رشته تخصصی سایت ما برق می باشد و متاسفانه از رشته شما اطلاع دقیقی نداریم . ولی اگر مدرک ارشدتان جز رشته های اصلی معماری باشد شما می توانید در آزمون نظارت شرکت نمایید . برای اطلاع از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
من کاردانی معلم فنی برق قدرت و کارشناسی ناپیوسته دبیرفنی برق قدرت دارم پرواته ام نظارت و مرتبط می باشد جهت تبدیل به اصلی چه باید کرد ؟سپاس
مدیر پایگاه با سلام
به این شرط که شما بتوانید مدرک ارشد برق قدرت بگیرید و دقیقا عنوان مدرکتان برق قدرت باشد نه یکی از گرایش های رشته قدرت.
آن وقت می شود. ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
با سلام
ببخشید .آیا با مدرک کارشناسی ناپیوسته نقشه برداری و ارشد مهندسی نقشه برداری می توانم به پروانه اشتغال بگیرم .ممنون
مدیر پایگاه با سلام
کارشناسی ناپیوسته بودن مشکلی برای شرکت در آزمون ایجاد نمی کند.
فقط هر دو رشته کاردانی و کارشناسیتان همان نقشه برداری است؟
اگر جواب بله است بله می توانید در آزمون شرکت نمایید و پس از قبولی در آزمون پروانه بگیرید.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
سلام من کارشناسی برق قدرت دارم و ارشد برق کنترل دارم آیا ارشد جز سنوات محاسبه می شود؟
مدیر پایگاه با سلام
ارشد جز سنوات محسوب نمی شود.
شما می توانید در آزمون های نظارت و طراحی شرکت نمایید. از زمان فارغ التحصیلی کارشناسیتان 3 سال یا از از مدرک ارشدتان 2 سال بگذرد کافی است.
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
1
با سلام. بنده مهر 97 در مقطع کارشناسی رشته برق قدرت فارغ التحصیل شدم و آبان 1400 (به خاطر عقب افتادن تاریخ برگزاری کنکور ارشد) در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته وارد دانشگاه شدم و الان ترم دو ارشد هستم. میخواستم بپرسم شرکت بنده در آزمون نظام مهندسی بلامانع هست یا خیر با توجه به اینکه گفته میشه دو سال از فارغ التحصیلی ارشد هم باید بگذره.
بنده سه سال سنوات کارشناسیو دارم ولی نمیدونم الان که وارد مقطع ارشد شدم اجازه شرکت در آزمون دارم یا خیر.
ممنون از شما.
مدیر پایگاه با سلام و وقت بخیر
شما می توانید با همان کارشناسیتان در آزمون شرکت نمایید و شرکت کردن در آزمون بلا مانع است و هیچ مشکلی ندارد و می توانید در آزمون های طراحی و نظارت شرکت نمایید.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
0
سلام. داشتن پروانه نظام مهندسی با مدرک ارشد چه تفاوتی با مدرک لیسانس دارد؟
مدیر پایگاه با سلام
با مدرک ارشد دارای مزایایی است و امکان ارجاع پروژه های بیشتر است ولی خیلی تفاوت با کارشناسی ندارد که منتظر باشید با مدرک ارشد در آزمون شرکت نمایید.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
0
0
با سلام ، بنده کاردانی نقشه کشی صنعتی دارم سال 89 و کارشناسی ناپیوسطه تکنولوژی عمران عمران سال 94 و کارشناسی ارشد عمران سازه 1400، آیا میتونم در ازمون نظام مهندسی 1401 شرکت کنم یا خیر و سنوات تحصیلی از ارشد جساب میشه برای من و یا از مقطع کارشناسی ، سپاسگزارم
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید در آزمون 1401 شرکت نمایید و سنوات کارشناسی محاسبه می شود. چون از زمان فارغ التحصیلی مدرک ارشدتان هنوز 2 سال نگذشته است.
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
سلام . با کاردانی غیر مرتبط و کارشناسی مهندسی معماری و ارشد مهندسی معماری میشه در چه حدود صلاحیتی پروانه اشتغال گرفت؟
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید در آزمون نظارت شرکت نمایید ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
2
بنده لیسانس برق گرایش الکترونیک و ارشد و دکتری مخابرات دارم. آیا من میتونم با مدرک دکترای مخابرات برای طراحی ثبتنام کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید در آزمون شرکت نمایید مهم مدرک کارشناسی است که برای شما کاملا تطابق دارد
شیرزاد محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
0
سلام.من ارشد سال ۹۱ و دکترای شهرسازی سال ۹۷ دارم ولی چون رشته کارشناسی م غیرمرتبط بود مجبور شدم و کارشناسی ناپیوسته معماری رو در سال ۱۴۰۰ تموم کردم.آیا با توجه به گذشت نزدیک به ده سال از مدرک ارشدم می تونم برای پروانه شهرسازی اقدام کنم یا باید صبر کنم تا ۳سال از مدرک کارشناسی م بگذره.ممنون و سپاسگزارم
مدیر پایگاه با سلام
شرایطتان پیچیده است حتما از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید .
سعیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
0
با سلام. بنده کارشناسی معماری و ارشد طراحی شهری خوندم. آیا میتونم در رشته شهرسازی امتحان نظام مهندسی بدم؟
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید در رشته شهرسازی شرکت نمایید برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
محمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
سلام.وقت بخیر من کاردانی کامپیوتر دارم کارشناسی تکنولوژی الکترونیک و کارشناسی ارشد کنترل دارم میخواستم بدونم میتونم در آزمون شرکت کنم.ممنون
مدیر پایگاه با سلام
شما متاسفانه به خاطر مدرک کاردانیتان نمی توانید در آزمون شرکت نمایید. باید مدرک کارشناسی و ارشدتان همسان می بود ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
0
سلام و خسته نباشید
بنده کاردانی برق قدرت و کارشناسی مهندسی تکنولوژی مخابرات و کارشناسی ارشد برق قدرت دارم.بخاطر درج کلمه تکنولوژی مخابرات و داشتن مدرک ارشد مرتبط میتونم ثبتنام کنم؟ممنون از راهنمایی
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید در آزمون نظارت و طراحی شرکت نمایید
Fateme
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
0
با سلام بنده مدرک کارشناسی پیوسته برق دارم و کارشناسی ارشد عمران ،آیا میتونم نظارت عمران و برق رو شرکت کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
می توانید شرکت نمایید فقط یکی از پروانه ها را می توانید فعال نمایید. و نمی توان همزمان با دو پروانه کار کرد.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of)
با سلام در پاسخ به یک سوال فرمودید که مهم مدرک کارشناسی است و کارشناسی ایشان برق هست پس چطور میگویید که پروانه عمران هم میتواند بگیرد؟!
مدیر پایگاه با سلام
اگر رشته کارشناسی از بین رشته های هفتگانه نظام مهندسی (برق، معماری، عمران، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری)باشد می توانید و چون ارشدشان هم از رشته های هفتگانه هست می توانند در آزمون شرکت نمایند ولی باید یکی از پروانه ها فعال باشد.
برای اطمینان هم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
اکبر حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
باسلام بنده کاردانی الکترونیک گرایش عمومی بودم کارشناسی مهندسی تکنولوژی الکترونیک و ارشد مهندسی برق_سیستمهای قدرت خوندم خواستم بدونم الان نظام مهندسی چی میتونم شرکت کنم
ممنون
مدیر پایگاه با سلام
شما می توانید در آزمون نظارت و طراحی شرکت نمایید.
یوسف محمود پورامجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
0
سلام،بنده کاردانی ناپیوسته برق قدرت گرایش توزیع وکارشناسی ناپیوسته مهندس تکنولوژی برق گرایش شبکه های انتقال‌ و توزیع دارم رتبه ۲ نظارت برق را هم دارم،مرتبط با مهندسی برق ساختمان در پروانه نظام مهندسی هستم،اگر ارشد برق قدرت، سیستم‌های قدرت را بگیرم تبدیل به رشته اصلی نظام مهندسی می شوم ممنون
مدیر پایگاه با سلام
برای رشته اصلی باید رشته ارشدتان برق قدرت بدون گرایش باشد اگر در مدرک ارشد گرایش نوشته شود مثلا برق قدرت سیستم های قدرت قبول نمی کنند
سپیده رازی
|
United States of America
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
1
سلام ، دارای مدرک کارشناسی در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد در طراحی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای با ۳۰ سال سابقه کار در زمینه شهرسازی آیا امکان شرکت در آزمون نظام مهندسی شهرسازی هست ؟ با سپاس
مدیر پایگاه با سلام و احترام
برای عضویت در نظام مهندسی باید زیر 55 سال بود و هم چنین اگر رشته کارشناسیتان جز گرایش های رشته شهرسازی است می توانید در آزمون شرکت نمایید اگر جز رشته جغرافیاست نمی توانید در آزمون شرکت نمایید. برای اطلاع دقیق از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
سخنگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
0
با سلام با مدرک ارشد راه و ترابری می توان در آزمون ترافیک نظام مهندسی شرکت کرد مدرک کارشناسی بنده عمران عمران هست؟
مدیر پایگاه با سلام
رشته تخصصی سایت ما برق می باشد متاسفانه از رشته شما اطلاع دقیقی نداریم. برای اطلاع دقیق از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
1
سلام،بنده در دانشگاه آزاد یادگار امام شهرری مدرک کاردانی ناپیوسته برق گرایش الکترونیک دارم و مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی تکنولوژی برق گرایش الکترونیک از دانشگاه غیرانتفاعی آبیک قزوین دریافت کرده ام ومدت ده سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی گذشته است آیا می توانم همزمان در آزمون نظارت و طراحی شرکت کنم،ممنون میشم از راهنماییتون
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید در آزمون نظارت و طراحی شرکت نمایید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
سپاسگذارم
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
عرض سلام وادب.
متوجه شدم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی به افرادی که کاردانی نامرتبط دارند اجازه شرکت در آزمون داده نمیشود.برایم سوال پیش آمد که اگر مدرک کارشناسی و ارشد مرتبط باشد چطور؟میتوان در آزمون شرکت کرد.
ممنون ازصبروحوصله و پاسخگویی شما
ارادتمند.
مدیر پایگاه با سلام
بله اگر مدرک کارشناسی و ارشد دقیقا جز رشته های اصلی آن رشته باشد می توانید در آزمون شرکت نمایند. مثلا اگر رشته کارشناسی و ارشد دوتایی الکترونیک یا قدرت باشد می توانید در آزمون شرکت نمایید
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
باسلام من کارشناسی غیر مرتبط با ساختمان دارم ولی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هردو همسان و مرتبط میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟
ممنون
مدیر پایگاه با سلام
اگر مدرک کارشناسیتان جز رشته های هفتگانه (برق، مکانیک، عمران، معماری، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری) نباشد نمی توانید در آزمون شرکت نمایید
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
0
با سلام من لیسانس ناپیوسته در رشته تربیت بدنی دارم و میخواستم ارشد عمران بخونم میتوانم بعد از اتمام ارشد در رشته ی عمران جواز و یا پروانه و.... بگیرم اگر میشه در چه زمینه ای ؟
مدیر پایگاه با سلام
ملاک برای شرکت در آزمون مدرک کارشناسی است شما نمی توانید در آزمون شرکت نمایید
فاطمه حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
من با کارشناسی مهندسی شهرسازی و ارشد معماری می توانم نظام معماری بگیرم؟
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
ببخشید من کاردانی ماشین افزار و کارشناسی طراحی جامدات و پایه ۱ نظارت هستم میتونم جهت طراحی در آزمون شرکت کنم
مدیر پایگاه با سلام
متاسفانه رشته تخصصی سایت ما برق می باشد و از رشته مکانیک اطلاع دقیقی نداریم از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
0
سلام
ببخشید من کارشناسی و ارشد شهرسازی دارم و درکنارش هم کارشناسی معماری دارم خواستم بدونم امکانش هست برای هر دو رشته به صورت جداگانه آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟
ممنون
مدیر پایگاه با سلام
بله می توانید به صورت جداگانه شرکت نمایید و دو پروانه بگیرید ولی می توانید یکی از دو پروانه را فعال کنید.اجازه همزمان کار کردن با دو پروانه را نمی دهند.
Jahnbin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
0
سلام
کاردانی رشته حقوق دارم
کارشناسی ناپیوسته مکانیک(سال۹۴) و ارشد مکانیک (سال۱۴۰۱)
در آزمون نظام مهندسی میتوانم شرکت کنم یا خیر .ممنونم
مدیر پایگاه با سلام
به کاردانی غیر مرتبط اجازه شرکت در آزمون داده نمی شود برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید.
هادی سلطانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
0
با سلام
کارشناسی پیوسته مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد برق سیستم های قدرت دارم.ایا میتونم در ازمون نظام مهندسی شرکت کنم؟
مدیر پایگاه با سلام
مدرک معیار برای شرکت در آزمون مدرک کارشناسی می باشد و فقط به رشته های هفتگانه (برق ، مکانیک، عمران، معماری، نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی ) می توانند در آزمون شرکت نمایند و متا سفانه شما نمی توانید در آزمون شرکت نمایید.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
0
سلام خسته نباشید کارشناسی معماری داخلی و کارشناسی ارشد مهندسی معماری در آزمون نظام مهندسی برای مهندسی معماری شرکت کنم
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
0
سلام وقت بخیر
من کاردانی معماری خوندم ‌کارشناسی نا پیوسته هم تکنولوژی معماری خوندم برای نظام مهندسی برای چه شاخه های صلاحیت دارم و لطفا بفرمایید اگر ارشد هم معماری بخونم چه صلاحیتی دارم؟
مدیر پایگاه با سلام
تا جایی که می دانیم شما می توانید در 3 صلاحیت هم شرکت نمایید اگر ارشد بگیرید می توانید در صورت گرفتن پروانه ، به پایه های بالا ارتقا بیابید.
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
باسلام
من مدرک کاردانی تاسیسات و کارشناسی ناپیوسته تاسیسات دارم و ارشد مهندسی نانو میتونم در ازمون نظارت و طراحی شرکت کنم؟
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
بنده کارشناسی ناپیوسته عمران کاردانی غیر مرتبط و ارشد معماری گرفتم مجدد نشد امتحان بدم کارشناسی پیوسته عمران گرفتم و الان از ارشدم ۴ سال گذشته اما از کارشناسی پیوسته ۳ ماه آیا میتونم شرکت کنم تو امتحان
مدیر پایگاه با سلام
از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید ولی احتمالا باید از کارشناسیتان 3 سال گذشته باشد.
گلارین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
0
1
سلام وقتتون بخیر
باتوجه به اینکه رشته کارشناسی و ارشد من برق مخابرات هست اگه دکتری الکترونیک یا قدرت داشته باشم میتونم ازمون طراحی رو شرکت کنم؟ اگه میتونم میشه بفرمایید چندسال باید از مدرک بگذره؟
مدیر پایگاه با سلام
وقت بخیر
بله می توانید ولی برای اطمینان از نظام مهندسی شهرتان جویا شوید. چون بعضی شهرها ایراد می گیرند .
برای شرکت با مدرک دکترا باید 1 سال از تاریخ فارغ التحصیلی شما گذشته باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار