کد خبر: ۴۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: صرفه‌جویی مطلوب مشترکان استان در برنامه‌ریزی برای کاهش اوج بار مصرف برق ششم مرداد ۹۹ رکورد زد.
به گزارش برق نیوز، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: صرفه‌جویی مطلوب مشترکان استان در برنامه‌ریزی برای کاهش اوج بار مصرف برق ششم مرداد ۹۹ رکورد زد.

 سیدمحمد موسوی زاده روز سه شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی مدیریت پیک بار با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و جمعی از مسئولان شرکت توانیر، گفت: ششم مرداد ماه با ۲.۵ درصد کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به نوعی رکورد همکاری مشترکان استان شمنان با ۵۵ مگاوات صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار معادل سهمیه‌ای بود که برای استان سمنان در کاهش اوج مصرف در نظر گرفته شد، بیان کرد: ۸۰ درصد مربوط به بخش تولید بود.

موسوی زاده ادامه داد: ۶۰ درصد از این مشارکت و همکاری مربوط به صنایع و ۲۰ درصد توسط مشترکان کشاورزی بود.

وی اظهار داشت: تغییر ساعات کاری ادارات استان سمنان از سوی استانداری، اجرای نخستین رزمایش قطع و وصل برق ۱۳۰ اشتراک چاه آب کشاورزی از راه دور، بازرسی ۵۳۳ دستگاه اجرایی توسط ضابطان مدیریت مصرف این شرکت برای کنترل خاموش بودن سامانه‌های سرمایشی پس از ساعت کاری و کاهش مصرف، صدور ۲۰ مورد اخطار برای ادارات پرمصرف برق و برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت داوطلبانه مشترکان صنعتی با حدود ۱۰ مگاوات همکاری، مهمترین اقدام‌های شاخص توزیع برق استان برای مدیریت مصرف بود که و همچنان استمرار خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان از مشترکان برق استان خواست با مدیریت مناسب و مصرف بهینه انرژی برق به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی در دمای آسایش و همچنین پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج، در مصرفه بهینه برق همکاری کنند.

استفاده از دور کند کولر آبی، تنظیم دمای کولر‌های گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و غیرضروری، بهترین مشارکت مشترکان در مدیریت مصرف برق است.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی، ۱.۳ درصد صنعتی، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

برق در استان ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار