کد خبر: ۴۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
میزان برق تولید شده از منابع انرژی‌های تجدید پذیر در تیرماه به رقم ۵۰۳۵ میلیون کیلووات ساعت رسید که این میزان موجب کاهش تلفات ۶۵ مگاوات برق و جذب سرمایه گذاری غیر دولتی ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شد.

به گزارش برق نیوز، طی سال‌های اخیر انرژی‌های تجدید پذیر مورد توجه قرار گرفته، به‌گونه‌ای که ظرفیت درحال بهره برداری نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور تا پایان خرداد به ۸۳۱ مگاوات رسید و ۸۱۵ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نیز در حال احداث است که درصورت احداث آن‌ها ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.

پتانسیل‌های بالای انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی که می‌تواند تأثیرات بسیاری را در صنعت برق ایران داشته باشد. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی ساتبا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در کشور از انتشار سه میلیون و ۴۱۷تن گاز گلخانه‌ای تا پایان تیرماه جلوگیری کردند.

همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تیرماه امسال صرفه جویی یک میلیون و ۱۰۸ هزار لیتری آب را به همراه داشت، علاوه بر این کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق در تیرماه ۴۶۸ میلیون کیلوات ساعت کاهش تلفات برق در شبکه را به همراه داشته است.

انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۱۴۳۰ معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی را در تیرماه محقق کرد.

مجموع ظرفیت انرژی خورشیدی کشور تا پایان تیرماه با ۶۴ نیروگاه به ۴۵ درصد رسیده و مجموع ظرفیت انرژی بادی کشور با داشتن ۲۰ نیروگاه بالغ بر۳۴درصد است.
 
تجدیدپذیر‌ها در تیرماه چقدر برق تولید کردند؟
 
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همینجوری
|
Germany
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
عجیبه در شرایطی که کار تجدیدپذیر ها کلا خوابیده این اعداد و ارقام رشد می‌کنه. امیدوارم بررسی بشه تا مبادا اشتباه عمدی یا سهوی در درج اعداد صورت نگرفته باشه.قطعا با بررسی و شفاف سازی میشه شایعاتی که به گوش میرسه رو از بین برود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
این عددها از یک محاسبات روتین در جهان محاسبه میشه، هیچ کدام واقعی نیست، اگر ساتبا آمار حقیقی که از مدیریت شبکه بیرون میاد رو بده که باید دره اون سازمان روببندن و بیکار میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
فکر اینکه ساتبا در مورد محاسبات شفاف سازی کنه رو از سر خارج کنید، خودتون با یه نگاه به کتاب آمار تولید که جزییات تولید رونوشته (البته کاملا شفاف نیست) متوجه ارقام کاذب و کلاه برداری ساتبا میشید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار