کد خبر: ۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی صنعت برق با اشاره به شناسایی ۵ میلیون کولر گازی فرسوده و پرمصرف در مناطق گرمسیر اعلام کرد: مطابق مجوز شورای اقتصاد، در فاز نخست یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولر‌های پر مصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می‌گیرد.

به‌گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" جایگزینی یک میلیون کولر گازی پرمصرف که تا ۲ برابر بیشتر برق مصرف می‌کند را مبتنی بر مجوز شورای اقتصاد ذکر کرد و افزود: یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولر‌های پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می‌گیرد.

سخنگوی صنعت برق هزینه تعویض این کولر‌ها برای مشترکان را یک سوم قیمت تمام شده ذکر کرد که مابقی آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، از سوی شرکت توانیر و دولت پرداخت می‌شود و هدف آن کاهش بار سرمایشی و تلفات مربوط به این بخش است.

رجبی مشهدی افزود: انتظار می‌رود با جایگزینی یک میلیون کولر گازی پربازده، ۱۶۰۰ مگاوات از بار شبکه در این مناطق کاهش یافته و حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق حاصل شود.

وی از مردم خواست هنگام خرید لوازم برقی ضمن اطلاع از برچسب انرژی و رتبه بندی مصرف، لوازم برقی با رتبه A و+A را که در کاهش صورتحساب برق مصرفی تاثیر مثبت دارد، خریداری کنند.

رجبی مشهدی فرهنگ استفاده از لوازم برقی را مهم ارزیابی کرد و از مشترکان خواست در زمان‌های اوج مصرف که بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده، استفاده از لوازم برقی پر مصرف را به ساعات دیگر منتقل و دمای لوازم سرمایشی را روی عدد ۲۴ تنظیم کنند.

وی نرخ شدت انرژی در کشورمان را ۶۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی عنوان کرد که از بالا بودن میزان مصرف انرژی برای تولید هر واحد کالا و خدمات در کشور حکایت دارد و از جمله برنامه‌های صنعت برق، کاهش تلفات شبکه‌ها است که در سال‌های اخیر توانسته متوسط تلفات شبکه را از ۱۵ درصد به ۹.۷۶ درصد کاهش دهد.

سخنگوی صنعت برق توسعه نیروگاه‌های چرخه ترکیبی را از دیگر اقدامات در جهت کاهش تلفات انرژی عنوان کرد و در این رابطه از به مدار آمدن واحد ۱۶۵ مگاواتی چرخه ترکیبی نیروگاه ارومیه در روز‌های اخیر خبرداد که بدون مصرف سوخت و با بازیافت حرارت گاز‌های خروجی از ۲ واحد گازی، ۱۶۵ مگاوات برق بیشتر تولید می‌کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
تحمل گرمای تابستان بدون سیستم سرمایشی وحشتناک است و منجر به بی حالی، بی اشتهایی، گرما زدگی و پایین آمدن آستانه تحمل اعضای خانواده خواهد شد. به همین دلیل مهم است که برای منزل‌تان بهترین سیستم سرمایشی را انتخاب کنید که نسبت به بقیه گزینه‌های موجود در بازار منافع بیشتری به دنبال داشته باشد. در این مقاله با 9 فایده خاص کولرهای گازی در خانه آشنا خواهید شد.
کولر گازی سر و صدای بسیار کمی دارد؛ در حدی که اغلب شنیده نمی‌شود. به همین دلیل فضایی آرام و امن را برای خانواده ایجاد می‌کند که فاقد هر گونه آلودگی صوتی است. خوب است بدانید آلودگی صوتی در طولانی مدت می‌تواند باعث کاهش شنوایی به ویژه در کودکان شود و در ادامه فرایند آموزش آن‌ها به ویژه نوشتن و روخوانی را با مشکل رو به رو کند.
کسانی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند می‌دانند که هر سال با رسیدن فصل گرما نوبت به تعویض پوشال و گاهی وقت‌ها شناور و پمپ کولر می‌رسد. این موارد به جز اینکه هزینه‌بر هستند، دردسر زیادی هم موقع راه اندازی مجدد کولر دارند. نکته مثبت در مورد کولر گازی این است که این نوع کولر نیازی به موارد بالا ندارد
گفته می‌شود این کولرها چون بر اساس جذب آب=آمونیاک کار می‌کنند، بسیاری از مشکلات زیست محیطی را به دنبال نخواهند داشت و آینده پاک‌تری را در انتظار کودکان خواهد گذاشت.
با شرایط اقتصادی ناشی از پاندمی لزوم صرفه جویی بیشتر از قبل وجود دارد. در واقع اگر در گذشته افرادی پیدا می‌شدند که بعضی هزینه‌ها به چشم‌شان نمی‌آمد، امروز نه فقط برای حفظ بقای زمین؛ بلکه برای کاهش هزینه‌های اقتصادی هم مجبور به صرفه جویی و مراقبت هستند. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها در تابستان استفاده از انواع کولر گازی است. کولرهای گازی این توانایی را دارند که هزینه‌های مربوط به انرژی را 30 تا 50 درصد کاهش دهند یا به عبارت دیگر به نصف برسانند و این یعنی ماندن نیمی از پول شما در حساب بانکی‎‌تان به جای پرداخت هزینه انرژی و صرف آن برای موارد ضروری‌تر خانواده
کولر آبی حاوی رطوبتی است که نه تنها می‌تواند موجب احساس رخوت و کسالت شود؛ بلکه فضایی مناسب را برای رشد انواع قارچ و باکتری در خانه فراهم خواهد کرد درست است که این موارد به چشم نمی‌آیند؛ اما به ویژه در خانه‌هایی که بچه‌های کوچک در آن‌ها زندگی می‌کنند؛ خوب است که به این نکته توجه داشت و راه حلی برای آن اندیشید. استفاده از کولر گازی این دردسرهای کولر آبی را به دنبال نخواهد داشت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار