کد خبر: ۴۲۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
بر اساس گزارش مؤسسه انرژی امبر برای اولین بار در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد از کل برق جهان با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی تولید شده است.

به گزارش برق نیوز، طی این مدت کارخانه‌های زغال سنگ جهان با کمتر از نصف ظرفیت خود به فعالیت ادامه داده‌اند و امید می‌رود این روند به کاهش تخریب محیط زیست کمک کند.

علیرغم کاهش نسبی تقاضا برای مصرف برق در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به علت شیوع ویروس کرونا، منابع انرژی خورشیدی و بادی برای تولید ۱۱۲۹ تراوات ساعت الکتریسیته به کار گرفته شدند که این رقم در مقایسه با رقم ۹۹۲ تراوات ساعت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۵ که موافقتنامه پاریس برای کاهش اثرات گرمایش زمین بین کشور‌های جهان امضا شد تنها ۴.۶ درصد از کل برق جهان از طریق منابع خورشیدی و باد تولید شد و رسیدن این رقم به ۱۰ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ موجب امیدواری شده است.

استفاده از زغال سنگ برای تولید برق نیز طی همین مدت ۸.۳ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر ۳۰ درصد از آلودگی زیست محیطی مربوط به مصرف سوخت‌های فسیلی مربوط به فعالیت کارخانه‌های زغال سنگ است.

از جمله کشور‌هایی که در این زمینه پیشرفت خوبی داشته‌اند می‌توان به انگلیس اشاره کرد که ۲۱ درصد از برق خود را از طریق باد و خورشید تأمین می‌کند و این رقم در مورد چین، هند، ژاپن، برزیل، ترکیه و آمریکا نیز بیش از ۱۰ درصد است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار