کد خبر: ۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۰ میلیون دلار برای ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر استان سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، ماندانا زنگنه یکشنبه شب در نشست بررسی و پیگیری اجرای طرح نیروگاه میل نادر اظهار داشت: فاز نخست طرح ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در محل زون انرژی تجدید پذیر میل نادر شهرستان نیمروز تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این زون مهم انرژی به وسعت ۲۰ هکتار ظرفیت تولید بیش از هزار مگاوات انرژی برق را دارد و می‌تواند در دور اول بهره برداری حداقل ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای ساخت این نیروگاه ۵۰ مگاواتی بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده توسط دولت در این منطقه از جمله خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق و همچنین جاده دسترسی شرایط ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در منطقه فراهم شده است و قطعا شاهد ایجاد نیروگاه‌های بیشتر در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای نیروگاه بادی میل نادر بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فاز نخست این نیروگاه بادی در شهریور به بهره برداری خواهد رسید و تکمیل آن تا پایان سال انجام خواهد شد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با توجه به وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه سیستان دارای ظرفیت زیادی در تولید انرژی بادی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار