کد خبر: ۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
نرم افزار دیگسایلنت از جمله نرم افراز‌های قدرتمند تحلیل سیستم‌های قدرت می‌باشد. از این نرم افزار برای بررسی داده‌های سیستم تولید، انتقال، توزیع، واحد‌های صنعتی و منابع تجدیدپذیر استفاده می‌شود. همچنین شامل نمونه‌های گسترده‌ای از سیستم‌های قدرت استاندارد و بسیار پیچیده است. قدرت تحلیل این نرم افزار امکان بررسی و اجرای پروژه‌های عظیم شبکه برق را فراهم کرده است.
سرویس آموزشهای تخصصی برق نیوز: آنالیز داده‌های تحقیقاتی، صنعتی و ... با استفاده از دیگسایلنت بشکل گسترده‌ای صورت می‌پذیرد لذا فراگیری این نرم افزار فرصت مناسبی برای فارغ التحصیلان برق قدرت در بازار برق فراهم میکند.

سیستم انتقال:
نرم افزار توانایی بررسی سیستم‌هایی با خطوط گسترده، سیستم‌های تولید جدید شامل: نیروگاه‌های بادی، نیروگاه‌های مجازی، خطوط HVDC_VSC و FACTS. سرعت عملکرد پخش بار هم در شبکه‌های AC و DC و همچنین قدرت سنجش پایداری و امنیت شبکه و پخش بار اقتصادی بسیار قابل توجه هست.
به طور معمول برای بررسی سیستم‌های انتقال توابع زیر مطرح میشود که تماما قابل اجرا در نرم افزار است:
  • پخش بار/ آنالیز احتمالی /OPT
  • هزینه گره و شاخص دامنه هزینه‌ها
  • تحلیل اتصال کوتاه
  • قابلیت اطمینان
  • محاسبات پایداری و انتقال
  • بررسی سیگنال پایداری برای سیستم‌های کوچک و خیلی بزرگ
  • محافظت سیستم‌های انتقال 
  • اتصالات SCADA/ و سیستم‌های مدریت انرژی
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت


سیستم‌های توزیع:
سیستم‌های توزیع تکفاز، بازگشت تک سیم به زمین، ذوفاز و سه فاز و... به طور کام قابل شبیه سازیدر دیگسایلنت هستند در بررسی شبکه‌های نامتعادل، افزایش کیفیت توان و بهینه سازی شبکه توزیع میتوان از نرم افزار بهره برداری کرد برای این منظور ابزار‌های پخش بار چند فازی، آنالیز اتصال کوتاه، بررسی هارمونیک‌ها، محاسبات متغیر با زمان و ارزیابی قابلیت اطمینان تعبیه شده اند. از دیگر قابلیت‌های نرم افزار میتوان به مدلسازی تولیدات پراکنده و نیروگاه‌های مجازی، تحلیل افت ولتاژ، محاسبات پخش بارگزاری شاخه، نمودار‌های روزانه بار و بررسی بار‌های ولتاژ پایین.
از دیگر جنبه‌های مهم میتوان به:
• بهینه سازی گره باز
• جایابی بهینه خازن
• استراتژی‌های تقویت خطوط
• کیفیت توان
اشاره کرد.
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت
 

سیستم‌های صنعتی:
پالایشگاه ها، کارخانه‌های اتوموبیل یا دیگر کارخانه‌ها که نیاز به توان با کیفیت بالایی دارند در الگوریتم‌های پخش بار نرم افزار در نظر گرفته شده اند. محاسبات اتصال کوتاه، مدلسازی ۴ سیمه، بررسی هامونیک‌ها و قدرت طراحی فیلتر قابل اجرا هستند.

از دیگر ابزار‌های مرتبط میتوان به:
• راه اندازی موتور، آنالیز ولتاژ sag، گسترش واحد
• حفاظت
• آنالیز پایداری و ترانس‌های الکترو مغناطیسی
 
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت


سیستم‌های تولید پراکنده:
تولیدات پراکنده بدلیل جهت عکس انتقال توان چالش جدیدی را در سیستم توزیع بوجد آورده اند با استفاده از نرم افزار دیگسایلنت میتوان موضوعات کوژنراتور‌های سنکرون و آسنکرون، صفحات خورشیدی، توربین‌های بادی، پیل‌های سوختی و میکرو توربین‌ها پوشش داد. مطالعات در زمینه‌ی وضعیت پایدار و آنالیز دینامیکی بصورت معمول انجام می‌پذیرد. این نرم افزار یک وسیله کاملا ایدآل برای بررسی سیستم‌هایی با تولید پراکنده است و با عملگر‌های سیستم توزیع کلاسیک مانند بررسی افت ولتاژ، شبکه هماهنگ و ناهماهنگ، مدلسازی بار و نیروگاه و .... نرم افزار پشتیبانی کامل برای گسترش و تحلیل تاثیر نیروگاه‌های توان و تکنیک‌های کنترل بر روی شبکه‌های توزیع ارائه میدهد.
 
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت

کاربر میتواند با استفاده از این نرم افزار هر سیستم قدرت را شبه سازی و باستفاده از ابزار‌هایی مثل پخش بار، محاسبات گذرا، جایابی بهینه، قابلیت اطمینان و ... به بررسی شبکه مورد نظر بپردازد.
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت
 
 
 
پروژه های قابل پیاده سازی در دیگسایلنت
 
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار