کد خبر: ۴۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین کننده برق چند میدان نفتی خوزستان روز دوشنبه با دستور رییس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش برق نیوز، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز ۲ فاز گازی آن با ۳۰۰ مگاوات برق بهره‌برداری شد و واحد بخار این نیروگاه با تولید حدود ۲۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث است.

به گفته سرپرست طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی، هم اکنون برق تولیدی این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، در میادین نفتی غرب کارون از جمله یادآوران، آزادگان شمالی و تلمبه خانه غرب کارون استفاده می‌شود.

نیما ربیعی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از نیروگاه غرب کارون ۳۱۵ میلیون یورو برآورد شده است افزود:با بهره برداری از این نیروگاه، تولید برق پایدار تضمین شده است.

وی بیان کرد: این پروژه در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب اهواز و در جنوب میدان نفتی جفیر واقع شده است. شرکت تولید برق غرب کارون مپنا، متولی ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه مرکزی غرب کارون است که جزو نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۹۲ مگاوات محسوب می‌شود.

طرح احداث نیروگاه غرب کارون در قالب قرارداد تبدیل انرژی و خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان سرمایه‌پذیر و شرکت گروه مپنا به عنوان مجری عملیاتی شده است.

 بهره‌برداری از طرح خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری به همراه پنج ایستگاه تقویت فشار گاز، واحد‌های شیرین سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر، و پروژه نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی در خوزستان، روز دوشنبه به طور همزمان با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار