کد خبر: ۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و گروه صنعتی مپنا، در نشست مشترکی، به بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه تولید خودروی برقی پرداختند.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشستی با مدیرعامل مپنا، ضمن افتخار آفرین خواندن اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این شرکت، عنوان کرد: خوشبختانه مجموعه مپنا توفیقات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف صنعتی داشته است. امروز هم شاهد پیشرفت‌های بیشتری در زیر ساخت تولید خودرو‌های برقی و برقی سازی خودرو‌ها هستیم.

فرشاد مقیمی، افزود: در بخش خودرو‌های برقی، سند و نقشه راهی در ایران خودرو به تصویب رساندیم، این انگیزه مضاعف نیز وجود داشت تا با مجموعه مپنا در راستای ارتقای دانش فنی و افزایش بهره‌وری، همکاری کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در شرکت مپنا، سبب می‌شود تا ایران‌خودرو نیز با استفاده از این امکان، مسیر حرکت برای تولید خودروی برقی را با سرعت بیشتری طی کند و با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها پازل تولید خودروی برقی داخلی با سرعت بیش‌تری تکمیل شود.

مقیمی با بیان اینکه ایران خودرو صرفاً برقی کردن خودرو‌های سواری را در دستور کار قرار نداده، گفت: به دلیل اینکه زمینه برقی کردن خودرو‌های کار در کشور مساعد است، وارد این حوزه نیز شده‌ایم. این موضوع می‌تواند خلاء‌هایی که منجر به درخواست برای واردات خودروی کار برقی شده را مرتفع کند. در این زمینه اولویت ما تعمیق ساخت داخل است، اما در صورت نیاز، می‌توانیم از شرکای استراتژیک نیز بهره ببریم.

در ادامه این نشست عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه صنعتی مپنا، با بیان اینکه مپنا تا امروز برای ایجاد زیرساخت در راستای فراهم کردن پذیرشِ خودرو‌های برقی در سامانه حمل و نقل کشور تلاش کرده، گفت: در این زمینه ما مستعد تجاری سازی هستیم. یعنی امروز محصولاتی داریم که قابل رقابت با محصولات جهانی هستند و می‌توانند در بازار داخلی یا خارجی عرضه شوند.

وی در ادامه اذعان کرد: در حال حاضر در مرحله بازاریابی هستیم و سعی کردیم متناسب با بازار جهانی محصولات متنوعی را ارائه دهیم.

علی‌آبادی گفت: از آنجایی که خودروی برقی در سامانه انرژی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، اگر بتوانیم ذخیره انرژی کشور را افزایش دهیم، اقدامی راهبردی و استراتژیک صورت داده‌ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا افزود: در زمینه تولید خودروی برقی نقش اصلی را خودروسازان ایفا می‌کنند و ما در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت با آن‌ها همکاری خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه همکاری این دو شرکت بزرگ، سبب رضایت بیشتر مردم شود.

وی اظهار امیدواری کرد: مذاکراتی در این زمینه داشتیم تا در آینده، همکاری‌هایمان را به صورت گسترده‌تر پایه ریزی کنیم تا زمینه تجاری سازی خودروی برقی فراهم شود.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه تاکنون ظرفیت‌های دانش فنی و زیرساخت‌های لازم برای برقی کردن خودرو‌ها فراهم شده، گفت: به عنوان مثال در زمینه باتری و ذخیره انرژی که از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال سرمایه‌گذاری و آماده ارائه محصول هستیم.

گفتنی است، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و هیأت همراه، از شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های گروه صنعتی مپنا در حوزه برق و الکترونیک، تولید ایستگاه‌های شارژ برق سریع و کند و پلتفرم خودروی برقی بازدید کردند.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار