کد خبر: ۴۲۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استفاده از میعانات گازی برای تولید برق در نیروگاه‌ها در مرحله نخست به شکل آزمایشی در یکی از واحد‌های نیروگاه عسلویه اجرا خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استفاده از میعانات گازی برای تولید برق در نیروگاه‌ها در مرحله نخست به شکل آزمایشی در یکی از واحد‌های نیروگاه عسلویه اجرا خواهد شد.

 «همایون حائری» روز دوشنبه در نشست خبری وزیر نیرو به مناسبت هفته دولت افزود: استفاده از میعانات گازی از موضوع‌هایی است که پیشنهاد آن از سوی وزارت نیرو مطرح شد.

وی اضافه کرد: رایزنی خوبی با طراح توربین گازی که بتواند از این میعانات گازی استفاده کند، انجام شده و چندین جلسه هم با گروه صنعتی مپنا برگزار شده است.

حائری گفت: اکنون مطالعات طراحی انجام شده و انتظار می‌رود تامیعانات گازی از سوی وزارت نفت در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا به شکل آزمایشی در توربین‌هایی که به این منظور برای نیروگاه طراحی شده، استفاده شود و از میعانات به جای سوخت گاز استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به شکل پایلوت در یکی از واحد‌های نیروگاه عسلویه انجام خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار