کد خبر: ۴۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
وزیر نیرو با اشاره به اقدامات گسترده در بخش تولید و مدیریت انرژی طی ماه‌های اخیر در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود شیوع بیماری کرونا، کارنامه درخشانی در زمینه تولید و بهبود شاخص‌های برق و انرژی ارائه کرده است.

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح ۲ هزارو ۲۳۰ پروژه برق کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در استان البرز برگزار شد، افزود: امسال موفق شدیم، رشد موج بار انرژی را که در ۱۰ سال گذشته ۵.۲ درصد بود را روی عدد ۲ درصد متوقف کنیم.

وی افزود: امسال بخش کشاورزی ۴ درصد انرژی بیشتر دریافت کرد و در مجموع امسال در کشور ۴.۵ درصد عرضه انرژی بیش از پارسال صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال در عین حالی که موفق شدیم رشد اوج بار را که به طور متوسط در ۱۰ سال اخیر ۵.۲ درصد و در ۴۰ سال اخیر حدود ۷ درصد بود برای دومین سال پیاپی در تابستان سال‌های ۹۸ و ۹۹ در حد یک درصد متوقف کردیم، همچنین توانستیم انرژی بیشتری را به مصرف کنندگان عرضه کنیم.

اردکانیان گفت: یکی از مطمئن‌ترین شاخص‌هایی که ثابت می‌کند جهش تولید که مد نظر مقام معظم رهبری بوده به نحو بسیار خوبی در کشور رخ داده این است که در عین حالی که رشد اوج بار را کاهش دادیم خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشتیم.

وی افزود: در شرایطی که در کشور‌های جهان بین ۵ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی ناشی از شرایط کرونایی و رکود ناشی از آن داشتند، کشور کارنامه بسیار موفقی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: شاید دستگاهی مانند وزارت نیرو نداشته باشیم که از این سطح وسیع ارتباط با مردم برخوردار باشد. ما هنوز به میزان آنچه که در وسعمان است و به دلیل ساختار و امکاناتی که داریم و در اختیارمان است ظاهر نشدیم. امید است با تاکید رهبری علاوه بر تکمیل پروژه ها، ریل گذاری مناسبی هم در ۳۴۱ روز باقی مانده از فرصت دولت تدبیر و امید انجام دهیم.

اردکانیان گفت: امروز ۱۷ هزار روستایی هموطن ما در البرز از این نعمت برخوردار شدند. هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شده است.

وی افزود: امروز ۲۴۵ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری داریم و تا پایان دولت هر ماه به طور متوسط یک تصفیه خانه فاضلاب به مدار می‌آید.

به گفته اردکانیان، هر ۵۰ روز یک سد مخزنی با اعتبار ملی و هر ۶۰ روز یک تصفیه خانه آب وارد مدار بهره برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فعالیت دولت گزارش می‌کنیم که در هشت سال دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده و متوسط ۲۵۰۰ مگاوات شاخص بسیار خوبی از تلاش در عرصه‌های مختلف است. در کنار توجه به مساله تولید که از بابت طرح‌های افتتاحی این روز‌ها روشن است به مدیریت مصرف هم به جد خواهیم پرداخت. حرکت‌های جدی شروع شده و به اقدام‌های دیگری هم در قالب ساز و کار‌ها در چارچوب پویش پرداخته خواهد شد.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
1
0
آقای اردکانیان آمار مبتنی بر واقعیت ها می گوید شما در این مدت هیچ کاری نکردید ،تنها هنرمندی شما بازیگری سایه های دروغ است . ملت می فهمند ولی از بزرگی منزلت حرفی نمی زنند. قبلا ادم ها حیا می کردند ولی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
1
0
اقتصاد کشور از سال ۹۶ سال وزارت اردکانیان وارد رکود شده از منفی ۳ درصد در سال ۹۶ رسبده به منفی ۹درصد در سال ۹۹ . درخشانی وزارت نیرو کجاست؟ اردکانیان یا سواد ندارد یا اگر دارد ،واقیت ها را نمی گوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
حال ادم از درخشان هم بهم می خورد از بس که در تاریکی هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
اردکانیان با این حرف های تکراری و ناراست حال ادم را بهم می زند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
این همه خاموشی کجاش کارنامه درخشانیه؟!!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
1
بدتر از کرونا بعضی از مدیر عاملان شما در توزیع هستند که زندگی مارا نابود وزحمات ۲۰ ساله را به فنا دادند وعلیرغم تخلف مالی هنور حکم صادر می کنند چه هاله نور درخشانی جناب وزیر برای خوتان پپسی باز می کنید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار