کد خبر: ۴۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: اکنون این طرح در بخش برق است و مصوبه هیات وزیران به ما دو ماه فرصت داده مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم که برای کوتاه شدن زمان تلاش خواهد شد. اصل موضوع اطلاع رسانی و آموزش است. استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعال خواهند شد و صدا و سیما همکاری وسیعی خواهد داشت.

به‌گزارش برق نیوز،وزیر نیرو با بیان این که کم‌مصرف‌ها در حوزه انرژی از تخفیف صد درصدی برخوردار می‌شوند گفت: مطابق آمار بر اساس الگوی مصرف، حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جزو مشترکان کم مصرف هستند.
 
«رضا اردکانیان» روز چهارشنبه ، با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر رایگان شدن برق ۳۰ میلیون نفر در کشور اظهار داشت: اصل این طرح در جهت اصلاح مصرف است و بر این اساس مصرف‌کنندگان در بخش خانگی به سه دسته «خوش مصرف‌ها» با حدود ۱۶.۵ میلیون مشترک خانگی، «کم‌مصرف‌ها» و «پرمصرف‌ها» تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون این طرح در بخش برق است و مصوبه هیات وزیران به ما دو ماه فرصت داده مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم که برای کوتاه شدن زمان تلاش خواهد شد. اصل موضوع اطلاع رسانی و آموزش است. استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعال خواهند شد و صدا و سیما همکاری وسیعی خواهد داشت.

وزیر نیرو همچنین گفت: در موضوع آب هم باید جلوتر برویم ببینم چگونه می‌شود عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی برق یک واحد درمانی و بیمارستانی قطع نشد و این حاکی از آن است که هزاران خدمتگذار مردم در صنعت آب و برق مشغول فعالیت بودند و مردم قدرشناس این تلاش هستند.

وزیر نیرو همچنین اظهار داشت: آب و برق دو محصول بسیار مهم در هر جامعه‌ای است که ارتباط مستقیم با رفاه، آسایش، امنیت خاطر و سلامت مردم دارند. در منطقه ما به لحاظ وضعیت اقلیمی که منطقه‌ای خشک و نیمه خشک است، اهمیت این موضوع بیشتر و این نیاز در تابستان شدیدتر احساس می‌شود، شرایط کرونایی هم موضوع را خیلی مهم می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی مردم بویژه در ماه‌های اخیر در مصرف آب و برق، توانستیم اوج بار برق را در یک تابستان نسبتا" طولانی و گرم با موفقیت پشت سر بگذاریم و نسبت به سال‌های قبل که همیشه این اوج بار حدود ۵ درصد افزایش می‌داشت و ناچار بودیم برای تامین آن از مدت‌ها قبل یک سرمایه‌گذاری سنگین برای احداث نیروگاه‌ها داشته باشیم، اوج بار ما در تابستان امسال همانند سال گذشته تنها یک درصد افزایش داشت، اما در عوض توانستیم انرژی بیشتری را عرضه کنیم.
وی یادآوری کرد: امسال در حالی که خیلی از کشور‌ها حتی صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند ۵ تا ۲۵ درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از ۱۱ درصد و عرضه انرژی در کل در کشور ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
0
نزدیک انتخابات می شویم دوباره مهندسی انتخابات برای رای اوردن پس سه سال گذشته چنین طرحی را ندادید مردم ولایی هوشیار ودست شما را خوانده اند
بساط دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
0
آقای وزیر نیرو چرا وزارت شما و خود شخص شما جوابگو نیستید وبا چندین نامه به وزارت خانه وخود شما؟
مدیر عامل... از سال 94 از یک مفسد حمایت می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
اصل برق امید چیزی نیست جز شوآف یک فرد حودشیفته
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
خدا لعنتتون کنه که دستتون همش تو جیب این ملت بدبخت هست!!! فیش برق همه رو این ما دوبرابر اومده به اسم این که می خوان برای یک درصد برق رو رایگان کنن که صد سال نمیکنن...خدا ازتون نگذره بی شرف هاااا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار