کد خبر: ۴۲۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
گزارش‌ها از افزایش بی سابقه قدرت پردازشی شبکه بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. بر اساس آمار‌ها صنعت ماینینگ بیت کوین حالا به اندازه هفت نیروگاه هسته‌ای برق مصرف می‌کند.

به گزارش برق نیوز، گزارش‌ها از افزایش بی سابقه قدرت پردازشی شبکه بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. بر اساس آمار‌ها صنعت ماینینگ بیت کوین حالا به اندازه هفت نیروگاه هسته‌ای برق مصرف می‌کند.

محققان توانسته‌اند با دقت بالا میزان برق مصرفی و میانگین قیمتی که ماینر‌ها به ازای هر کیلووات ساعت می‌پردازند را تخمین بزنند. برای مثال آمار‌های شرکت Tokeninsight و شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) نشان می‌دهند ماینر‌ها سال جاری میلادی به طور میانگین به ازای هر کیلووات ساعت بین ۰.۳ تا ۰.۵ دلار پرداخت کرده‌اند.

مصرف برق شبکه جهانی «بیت‌کوین» چقدر است؟
شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) میانگین برق مورد نیاز شبکه بیت کوین را ۷.۴۶ گیگاوات تخمین زده است. یک نیروگاه هسته‌ای متوسط در سال ۲۰۲۰ یک گیگاوات برق تولید می‌کند.

همچنین برآورد‌ها نشان می‌دهند هش ریت شبکه بیت کوین حدوداً ۱۲۰ اگزاهش بر ثانیه است و پیش بینی شده در یک سال و نیم آینده از ۲۶۰ اگزاهش بر ثانیه عبور کند. آمار‌های شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج نشان می‌دهند که شبکه بیت کوین حالا بیش از ۷ گیگاوات برق می‌بلعد. روز دوشنبه این سازمان میزان مصرف برق شبکه را ۷.۴۶ گیگاوات ثبت کرد که برابر با مصرف ۶۳.۳۲ تراوات ساعت الکتریسیته است.

این یعنی برقی که ماینر‌های بیت کوین مصرف می‌کنند برابر با برق تولید شده توسط بیش از ۷ نیروگاه هسته‌ای یا ۲۱.۸ میلیون پنل خورشیدی فتوولتاییک (Photovoltaic) است. شبکه بیت کوین به اندازه ۲ هزار و ۸۸۴ توربین بادی یا ۹.۱ میلیون اسب بخار قدرت دارد.
مصرف برق شبکه جهانی «بیت‌کوین» چقدر است؟
نقشه ماینینگ تهیه شده توسط شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) برای تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۲۰.

هر روز به تعداد سیستم‌های مخصوص استخراج یا همان ASIC در شبکه بیت کوین افزوده می‌شود. برای نمونه به زودی یک مرکز بزرگ ماینینگ با ۵۰ هزار سیستم ASIC در قزاقستان راه اندازی خواهد شد. وب سایت «بیت کوین» تخمین می‌زند که این مرکز توانایی برق رسانی به ۹۰ هزار خانه در آمریکا را خواهد داشت؛ این یعنی بر اساس داده‌های CBECI شبکه بیت کوین می‌تواند برق مورد نیاز ۲.۲۵ میلیون خانه در ایالات متحده را تأمین کند.

آمار‌های شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج نشان می‌دهند ۶۵.۰۸ درصد از هش ریت جهانی به چین تعلق گرفته است، البته برخی محققان نسبت به این آمار شک و تردید داشته و مقدار واقعی را ۵۰ درصد اعلام کرده‌اند. ایالات متحده ۷.۲۴ درصد، قراقستان ۶.۱۷ درصد، مالزی ۴.۳۳ درصد و ایران ۳.۸۲ درصد از هش SHA۲۵۶ را به خود اختصاص داده‌اند.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار