کد خبر: ۴۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
خرید خودرو کارکرده یا دست دوم نیز پیچیدگی‌هایی دارد و بسیار پرخطر به نظر می‌رسد. آگاهی نداشتن از نحوه استفاده مالک قبلی خودرو، تعداد تصادفات، قیمت‌گذاری دقیق خودرو با توجه میزان آسیب‌های فنی و بدنه و درنهایت ترس از پرداخت هزینه و زمان گزاف برای تعمیر خودرو از مواردی است که در خرید خودرو دست‌دوم می‌تواند شما را مردد کند.
ضرر ۱۰۰ میلیونی در خرید خودرو بدون کارشناسی
خرید خودرو از نیازهای ضروری زندگی امروزی است. فرقی نمی‌کند که حجم درآمد شما چند صد میلیون و یا یک‌میلیون باشد، در هر صورت یک وسیله‌ی نقلیه برای گذران زندگی نیاز شما است. کاملا مشخص است که با پرداخت پول بیشتر، و خرید خودروهای باکیفیت‌تر و یا صفرکیلومتر می‌توانید چندین سال با آسودگی خاطر از خودرو استفاده کنید؛ اما با افزایش قیمت های عجیب و غریب، امکان خرید خودروی صفرکیلومتر برای بسیاری از متقاضیان خرید خودرو امکان‌پذیر نیست و باید به خرید خودرو به صورت دست دوم رضایت داد.

اما خرید خودرو کارکرده یا دست دوم نیز پیچیدگی هایی دارد و بسیار پرخطر به نظر می‌رسد. آگاهی نداشتن از نحوه استفاده مالک قبلی خودرو، تعداد تصادفات، قیمت‌گذاری دقیق خودرو با توجه میزان آسیب‌های فنی و بدنه و درنهایت ترس از پرداخت هزینه و زمان گزاف برای تعمیر خودرو از مواردی است که در خرید خودرو دست‌دوم می تواند شما را مردد کند.

البته ممکن است تلخی اشتباهات خرید خودرو، به خسارت مالی ختم نشود. در خیلی از مواقع زمان شما در این معاملات به‌وفور هدر می‌رود. کافی است سری به دادگاه‌ بزنید تا از عمق کلاهبرداری‌های معاملات خودرو باخبر شوید. شیوه‌های کلاهبرداری که روز به روز جدیدتر می‌شوند و خریدارانی که بدون آگاهی در دام کلاهبرداران می‌افتند و در نهایت ماه‌ها زمان صرف می‌کنند تا بلکه بتوانند حق خود را باز پس گیرند. در ادامه به یکی از انواع کلاهبرداری در خرید خودرو اشاره می‌کنیم که خریدار را با ضرر 100 میلیون تومانی روبرو کرده است.
ضرر ۱۰۰ میلیونی در خرید خودرو بدون کارشناسی

خرید خودرو با 100 میلیون ضرر، تجربه ای همیشه تلخ!
بنده بودجه‌ای نزدیک به 300 میلیون داشتم و تصمیم داشتم مزدا 3 نیو مدل 96 خریداری کنم. با مراجعه به سایت‌های آگهی خودرو با مالک یک مزدا 3 قراری را برای بازدید خودرو تنظیم کردم. قیمت اعلام شده این خودرو 290 میلیون بود که رقمی منطقی به‌نظر می‌رسید.

به‌گفته مالک این خودرو فقط یک درب رنگ شده داشت. در حال دیدن خودرو بودم که یک فرد شیک‌پوش با تویوتا لندکروز در محل قرار ما حاضر شد و گفت که آگهی را در سایت دیده و برای بازدید هماهنگ کرده است. این فرد به مالک خودرو گفت که خودروی مزدا 3 را برای فرزند خود می‌خواهم اما ماشین بدون کارشناسی نمی‌خرم. فروشنده هم مشکلی با حضور کارشناس نداشت. خریدار دوم به یک شرکت معتبر کارشناسی خودرو زنگ زد و درخواست کارشناسی در محل داد. کارشناس پس از نیم ساعت در محل حاضر شد و دقیقا تنها ایرادی که از خودرو گرفت، همان یک درب رنگ‌شده بود.

تا اینجای کار من ناظر قضیه بودم اما یک لحظه با خودم فکر کردم که هم هزینه کارشناسی را ندادم و هم با خودرویی سالم روبه‌رو هستم. در نتیجه به فرد مالک گفتم که بنده قبل از آن فرد شیک‌پوش در محل حاضر شدم پس این خودرو حق من است. خریدار دوم کمی سر این قضیه چانه زد اما مالک هم حق را به من داد و خودرو به من رسید!

مالک مزدا 3 گفت که به دلیل پرمشغله بودن و داشتن سفر کاری نمی‌تواند در مرکز تعویض پلاک و ... حاضر شود. از طرفی دیگر هم به بنده یک تخفیف خوب داد تا به خرید وکالتی راضی شوم و برای عقد قولنامه به محضر نرویم. خودرو را خریدم و فردای آن روز با وکالتنامه به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و بدون دردسر تعویض پلاک را انجام دادم. تا اینجا همه چیز خوب بود.

با توجه به این که همواره مراقب خودرو هستم، بلافاصله پس از تعویض پلاک برای تعویض روغن و فیلتر به مکانیک مراجعه کردم. پس از هم کلام شدن با مکانیک و تعریف تجربه خرید مزدا3، مکانیک در کمال ناباوری به من گفت که خودرو چندین قطعه تعویض شده دارد و مشکل موتوری هم دارد.

حس خیلی بدی بود؛ روز معامله را به خاطر آوردم و اولین کاری که کردم با شرکتی که خریدار دوم از آنها کارشناسی گرفته بود، مراجعه کردم. شرکت اعلام کرد که در روز معامله هیچ کارشناسی از طرف شرکت برای کارشناسی خودروی مزدا3 اعزام نشده است. نماینده شرکت گفت این یکی از شگردهای قدیمی کلاهبرداران است که در آن فروشنده، خریدار دوم و کارشناس همگی همدست هستند و متاسفانه از نام و اعتبار شرکت‌های معتبر کارشناسی هم سواستفاده می‌کنند.

تصمیم گرفتم خودرو را کارشناسی کنم، این بار کارشناس شرکت، خودروی من را با دقت بررسی کرد و قیمت خودرو را 190 میلیون تومان برآورد کرد یعنی بنده 100 میلیون تومان از خرید این مزدا 3 ضرر کرده بودم. من یک مزدا 3 با یک لکه رنگ را نخریده‌بودم بلکه من خودرویی چپ شده با ایرادات متعدد فنی را خریده بودم. برای شکایت به کلانتری مراجعه کردم اما تازه به عمق فاجعه پی بردم چون خودرو را به صورت وکالتی و بدون قولنامه خریده بودم، نداشتن قولنامه هم خیلی مشکل را پیچیده تر می‌کرد.
ضرر ۱۰۰ میلیونی در خرید خودرو بدون کارشناسی

صفر تا 100 خرید خودرو را به متخصص بسپارید
تنها مزیت این معامله ناموفق آشنایی من با مجموعه همراه مکانیک بود. یعنی همان شرکتی که خریدار دوم به دروغ از آنها کارشناسی گرفته بود. همراه مکانیک اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در زمینه کارشناسی تخصصی خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت، پا را از ارائه خدمات کارشناسی خودرو فراتر گذاشته و به فروش خودروهای کارشناسی شده هم می‌پردازد. نمایشگاه‌ خودرو همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خاطر خودروی کارشناسی شده را خریداری کنند.

تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

از مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• دریافت مشاوره رایگان خرید خودرو بر اساس بودجه و شرایط
• خرید خودروی کارشناسی شده (بخش‌های فنی، بدنه و آپشن‌ها)
• قیمت‌گذاری دقیق خودرو بر اساس ارزش واقعی آن
• ضمانت 7 روزه جبران خسارت
• ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه توسط مشاور حقوقی همراه مکانیک
برای استفاده از این خدمت کافی است به صفحه نمایشگاه همراه مکانیک در سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید و از خودروهای موجود در آن دیدن کنید. ضمنا طرحی به نام خرید سفارشی نیز در تهران و کرج در حال اجراست که اطلاعات تکمیلی در مورد آن را می‌توانید در سایت hamrah-mechanic.com بخوانید.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار