کد خبر: ۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دو نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی و ۱.۵ مگاواتی و پست ۲۳۰ کیلوولت و خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل، در هجدهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
به‌گزارش برق نیوز، با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی با تولید تجمعی ۳۲۶ هزار کیلووات ساعت، سالانه معادل ۰.۱۱ میلیون متر مکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی و از انتشار گاز دی اکسید کربن معادل ۲۷۴ تن در سال جلوگیری می‌کند. این پروژه همچنین در مصرف آب به میزان ۸۷ مترمکعب در سال صرفه‌جویی به دنبال دارد.

مزیت‌های بهره‌برادری از نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگاواتی هم با تولید تجمعی ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار کیلووات ساعت هم شامل صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل ۸۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، عدم انتشار گاز co۲ معادل ۲ هزار و ۵۶ تن در سال و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۶۵۵ متر مکعب در سال است.

همچنین پست ۲۳۰ کیلوولت و خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل با هدف تقویت شبکه انتقال و توزیع، تامین برق مطمئن و پایدار و کاهش تلفات و بهبود کیفیت برق اجرا شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که در سال‌های ۹۴ و ۹۸ عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده در مجموع برای ۷۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار