کد خبر: ۴۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:از امروز با خنک شدن هوا برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان سال آینده شروع خواهد شد که امیدواریم با پیاده‌سازی طرح "برق امید" برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی و حمایت از مشترکان کم مصرف و همچنین آماده‌سازی واحد‌های موجود نیروگاهی و افتتاح واحد‌های جدید با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال آینده برویم.
به گزارش برق نیوز، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه امسال بیش از دو هزار مگاوات واحد‌های تولید برق حرارتی وارد مدار خواهند شد، گفت: امروز با افتتاح دومین واحد گازی دالاهو ظرفیت نیروگاه‌های کل کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسید.
 
همایون حائری در مراسم افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دالاهو در قالب پرو‌ژه‌های هجدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با اعلام این خبر افزود: نیروگاه کلاس اف دالاهو با راندمان ۵۶ درصد و ظرفیت ۹۱۳ مگاوات شامل دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی است که در قالب قرارداد خرید تضمینی برق با شرکت فراب به عنوان سرمایه‌گذار در حال احداث است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی نیروگاه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امروز نیز با افتتاح دومین واحد گازی مجموعه ظرفیت نیروگاه‌های کل کشور به ۸۴ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه واحد ۲۹۳ مگاواتی بخش بخار نیروگاه تا پیش از پیک تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: کل منابع تخصیص یافته برای این طرح ۳۶۵ میلیون یورو معادل دو هزار ۵۳۰ میلیارد تومان است که ۲۲۰ میلیون یورو از این رقم توسط صندوق توسعه ملی و ۱۴۵ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار تامین خواهد شد.

حائری با اشاره به اینکه اجرای این پروژه اشتغال‌زایی دائم یک هزار و ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به همراه خواهد شد، عنوان کرد: از جمله مزایای این طرح افزایش قابلیت‌های تولید برق کشور، توسعه فعالیت‌های صنعتی در منطقه غرب کشور و همچنین افزایش ظرفیت‌های صادراتی برق کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال بیش از دو هزار مگاوات واحد‌های تولید برق حرارتی وارد مدار خواهند شد، اضافه کرد: حدود یک هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به واحد‌های بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی است که در قالب ۶ واحد بخار رکوردجدیدی را در زمینه افتتاح این پروژ‌ها به ثبت خواهند رساند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این واحد‌ها بدون مصرف سوخت اضافی به تولید برق خواهند پرداخت، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها معادل ۱.۵ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

حائری یادآور شد: سال گذشته راندمان نیروگاه‌های کشور برای نخستین بار به ۳۸.۵۶ درصد رسید که تا پایان امسال راندمان نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۳۹ درصد عبور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از امروز با خنک شدن هوا برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان سال آینده شروع خواهد شد که امیدواریم با پیاده‌سازی طرح "برق امید" برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی و حمایت از مشترکان کم مصرف و همچنین آماده‌سازی واحد‌های موجود نیروگاهی و افتتاح واحد‌های جدید با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال آینده برویم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میقم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
سلام خدا قوت . من یک سوال داشتم البته محرز نیست این نوشته مطابق با ایراد معاون محترم وزیر بوده و یا اشتباه تایپی از طرف‌ نگارنده است ولی موضوعی که ذهن من رو شدیدا مشغول کرده جمع جبری ۳۰۷ +۳۰۷+۲۹۳ که منتج به جمع کل ۹۰۷ مگاوات می شود و نه ۹۱۳ اگرچه اخلاف ۶ مگاوات شاید خیلی به چشم نیاید ولی اشتباه در این سطح نظر به پیش بینی آمادگی حداکثری برای پیک آینده رو کمی تحت تاثیر قرار میدهد لذا خواهشمندیم والا مقام در خصوص این ۶ مگاواتی که سال آینده بر آن حساب شده تجدید نظر بفرماید خدایی نکرده ذهن مسئولین رو در سال آتی با این همه مشغله فکری به خود معطوف ننماید.با تشکر از کلیه زحمت کشان عرصه تولید انتقال و توزیع برق و آب کشور.
آقای مهندس حائری سربلند باشید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار