کد خبر: ۴۲۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا بعد از گفتن اینکه یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ بوده نه توماس ادیسون، جنجال آفرین شد.
به گزارش برق نیوز ، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا با هدف جلب نظر رای دهندگان سیاهپوست آمریکا مدعی شد که یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ بوده نه سفیدپوستی به نام ادیسون.

او در اظهاراتی در محل کلیسای گریس لوتران تاکید کرد: ما تاریخ را در کلاس‌های تاریخ درس نمی‌دهیم. مردم نگرانند که چیزی که درس داده می‌شود با واقعیت متفاوت باشد. محض نام خداوند چرا واقعا در کلاس‌های تاریخ، تاریخ تدریس نمی‌کنیم؟ یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ حبابی است نه یک مرد سفیدپوست به نام ادیسون.

او در ادامه به مردم کنوشا در ایالت ویسکانسین بعد از جلسه‌ای خصوصی با جیکوب بلیک و خانواده‌اش، گفت، می‌تواند به آمریکایی‌ها کمک کند با قرن‌ها نژادپرستی سیستماتیک مقابله کنند.

با این حال کاربران اینترنتی در واکنش به اظهارنظر‌های بایدن دیدگاه‌های مختلفی مطرح کردند و کاربری به نام ریموند آرویو به حقیقت یابی پرداخته و گفت: این توماس ادیسون بوده که در واقع لامپ حبابی را اختراع کرده است. لوئیس لاتیمر (مرد سیاهپوستی که بایدن احتمالا مد نظر داشته) تنها یک رشته در لامپ به وجود آورد که به لامپ‌ها اجازه داده طولانی‌تر بسوزند.

کاربر دیگری گفت: باشد یک مرد سیاهپوست لامپ حبابی را اختراع کرده نه یک مرد سفیدپوست به نام ادیسون. اما این مرد سیاهپوست اسم دارد و اسمش لوئیس لاتیمر است و کسی نیست که بایدن نشناسد. او لامپ را اختراع نکرد بلکه یک رشته فیلامنت ارتقا یافته ایجاد کرد. او عامل تحریک به اختلافات نژادی بیشتر شده است.

لاتیمر که سابقا والدینش برده بودند در عین حال نقش مهمی در توسعه تلفن داشته و رشته فیلامنت کربن را برای لامپ ایجاد کرد.

لاتیمر با برخی از بزرگترین مخترعان و دانشمندان شامل آلکساندر گراهام بل، هیرام اس. ماکسیم و توماس آلوا ادیسون کار کرده بود.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
1
خر رو اینجوری خر نمیکنند که بایدن میخواد سیاپوستها رو خر کنه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
1
يحتمل انشتين هم سيا هپوست بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
به این میگند پوپولیسم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار