کد خبر: ۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: مجوز برای امکان صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر صادر شده و امیدواریم یزد در این زمینه هم پیشگام باشد و از این امکان به نحو مناسبی استفاده کند.

به گزارش برق نیوز،  وزیر نیرو گفت: در پایان هفته نوزدهم پویشهرهفته_الف_ب_ایران، از مجموع ۲۵۰ پروژه وعده داده شده، ۱۰۵ پروژه اعم از ۱۰۰ پروژه ساخت و سازی و ۵ پروژه ساز و کاری با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در ۲۱ استان کشور به اتمام رسید.
 
«رضا اردکانیان» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۴ پروژه برق‌رسانی استان یزد در نوزدهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران اظهار داشت: تا پایان سال سعی خواهیم کرد مطابق وعده عمل کنیم؛ مردم از حیث دسترسی به آب باکیفیت، سالم و پایدار احساس آرامش و امنیت خاطر داشته باشند و سرمایه‌گذاران با اطمینان از فراهم بودن آب مورد نیاز صنعت بتوانند به سایر بخش‌های مربوط به طرح‌های خود بپردازند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی هم امیدوار و مصمم باشد که از این نعمت خدادادی کمیاب و ارزشمند به نحو مناسب‌تری با رعایت الگو‌های کشت و روش‌های صحیح آبیاری استفاده می‌کند و با لطف الهی و نزول بارش‌های رحمت خداوند در سال آبی پیش‌رو بتوانیم به دیگر بخش‌ها هم آب مورد نیاز را برسانیم؛ از جمله حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌های وسیع کشور که به مدد بارش‌های خوب در دو سال گذشته به نحو مناسبی سیراب شده‌اند.

اردکانیان گفت: در نهایت منبع جدیدی که این روز‌ها به آن بیش از گذشته پرداخته می‌شود و آن استفاده از فاضلاب تصفیه شده است، به نحو مناسبی در اختیار بخش‌های مختلف قرار گیرد.

استان یزد مانند یک نگین حفظ شده است

اردکانیان گفت: استان یزد مانند یک نگین در دل این سرزمین پهناور قرار گرفته و حفظ شده است؛ هموطنان ما در دیگر استان‌ها بویژه مناطق مرزی در طول قرن‌ها و اعصار با حملات و مداخلاتی از بیرون مرز‌ها مواجه شده‌اند و سلحشورانه ایستادگی و همه جای کشور را حفظ کرده‌اند، اما در این میان، نگین کشور از این پایمردی هموطنان بهره بیشتری برده و آسیب کمتری از هجمه‌ها دیده است.

وی افزود: این، حقی را ایجاد می‌کند که البته در طول سال‌ها ادا شده و اگر یزد روزی توانسته در طول هزاران سال پیش با پدیده شگفت انگیزی به نام قنات حیات خود و جوامع زیادی را در دنیا تضمین کند، امروز هم می‌تواند این حق نگین بودن را با توسعه روش‌های مناسب‌تری در استفاده از ثروت‌ها و نعمت‌های خدادادی از جمله آفتاب و استفاده صحیح از انرژی و آب ادا کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: اگر بگوییم که این استان از حیث بهره‌برداری از منابع زیست محیطی برای کشور الگو باشد حرف گزافه‌ای نگفته‌ایم و این به میزان زیادی ظهور و بروز دارد.

وی گفت: سرمایه‌گذارانی که به بانک‌ها و صندوق توسعه ملی مراجعه می‌کنند قابل تقدیر هستند، اما افراد زیادی در استان یزد هستند که از ثروت و منابع خود برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. باید این را الگو کرد و به عنوان عضوی از کابینه از این سرمایه گذاران در استان یزد و بخش‌های مختلف بابت همت و تلاش در ساخت این الگوی مناسب و حفظ این سرزمین تشکر کنم.

اردکانیان همچنین با اشاره به تلاش‌های خوب به عمل آمده در بخش برق کشور گفت: امید است در دولت دوازدهم به نقاط اطمینان بخش‌تری از حیث فراهم بودن منابع انرژی لازم و دسترسی‌ها هم برسیم. مجوز برای امکان صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر صادر شده و امیدواریم یزد در این زمینه هم پیشگام باشد و از این امکان به نحو مناسبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت سعی می‌کنیم موضوع کیفیت آب را بهبود ببخشیم، گفت: کار‌هایی هم در این زمینه به لحاظ ساز و کاری انجام شده که یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگری استقرار مدیریت‌های حوضه آبریز است که این روز‌ها با یکپارچه شدن ستاد آب کشور محقق می‌شود.

اردکانیان افزود: طبق نوید رئیس جمهوری در سفر به یزد، آینده این استان روشن است و هموطنان در این استان و همچنین استان‌های مجاور نباید دغدغه‌ای از حیث آب باکیفیت برای شرب و بهداشت داشته باشند. طرح‌های متعددی اعم از شیرین‌کردن آب دریا و انتقال آن و تامین آب از مناطق دورتر در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات زیست محیطی این طرح طی و مجوز نیز صادر شده و در حال اجراست، افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی، آهنگ اجرای آن سریع نیست، اما هدفگذاری شده که ترتیب‌های مناسب‌تری برای تزریق و تدارک منابع مالی اعم از دولت و خارج از آن برای این پروژه فراهم کنیم تا در سال‌های کوتاه پیش‌رو به بهره‌برداری برسد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار