کد خبر: ۴۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از آغاز بررسی طرح سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) در کمیسیون متبوعش خبر داد.
به گزارش برق نیوز، رئیس کمیسیون انرژی مجلس از آغاز بررسی طرح سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) در کمیسیون متبوعش خبر داد.

فریدون عباسی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی «طرح سهمیه‌بندی تمامی حامل‌های انرژی» باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) خبر داد و گفت: کارشناسان تهیه‌کننده طرح واحد انرژی مرسوم به وان در کمیسیون حضور یافته و توضیحاتی درباره نحوه اجرای آن ارائه دادند. همچنین ارتباط طرح فوق را با طرح‌های مشابه همچون "هدفمندی یارانه‌ها" -که از گذشته بوده- و "اختصاص سهمیه بنزین به هر فرد" -که به تازگی مطرح شده است- توضیح دادند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون نیز حسب تجربه‌شان سوالات و نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند، افزود: مقرر شد؛ پس از ارائه نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح فوق به کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی سپرده شود.

به گفته وی این طرح با کمک سایر کمیسیون‌ها چکش‌کاری خواهد شد تا قبل از ارائه به صحن علنی اشکالات و ابهامات آن بر طرف شود.

عباسی همچنین از کند و کاو مجدد طرح در جلسات بعدی کمیسیون پس از انجام بررسی‌های لازم توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، با حضور تهیه‌کنندگان طرح خبر داد.

طرح وان چیست؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح مذکور توسط کارشناسان اندیشکده‌های علمی به کمیسیون انرژی ارائه شده است، توضیح داد: براساس این طرح به هر فرد، مقداری "وان" داده می‌شود، درواقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل "وان" خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده این سهمیه را در بورس بفروشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به دیگر دستور کار امروز کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: جمعی از تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در کمیسیون حضور یافته و در مورد مشکلات و مسائل خود توضیحاتی دادند که بر این اساس کمیسیون انرژی درصدد حمایت از این صنعتگران است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار