کد خبر: ۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان فارس از کشف ۱۱۶ دستگاه استخراج کننده رمز ارز (ماینر) غیر مجاز به ارزش بیش از ۲۰میلیارد ریال طی دو ماهه اخیر در استان فارس خبر داد.
به گزارش برق نیوز، ابوذر الوار  با بیان اینکه این تعداد دستگاه به صورت غیر قانونی از تعرفه‌های برق ارزان قیمت استفاده می‌کردند گفت: با همکاری موثر کارشناسان و رابطین حراست، این تعداد دستگاه کشف، جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام مسئول، ضمن تقدیر از کلیه عواملی که در زمینه کشفیات، همکاری داشته اند، خواستار جدیت، تلاش و همراهی بیشتر مدیران و کارکنان ادارات دولتی و سازمان‌های اجرایی و مردم استان در جهت جلوگیری از فراگیر شدن استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های مذکور شد.

الوار، پر مصرف بودن این دستگاه‌ها و آسیب رسانی به تاسیسات و شبکه‌های برق و لوازم برقی مشترکین را از جمله معایب استفاده غیرقانونی از ماینر‌ها برشمرد و بیان داشت: استفاده از این دستگاه‌ها در فصل تابستان به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش بار مصرفی ترانس‌ها، افزایش بار خطوط و در بیشتر موارد موجب افت ولتاژ و تشدید خاموشی ناشی از کمبود برق و ایجاد نارضایتی مشترکین می‌گردد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه اگرچه تولید کنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از اداره‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی برخوردار باشند، اما برخی افراد سودجو به دلیل کسب سود بالاتر از انشعابات دیگر با تعرفه‌های ارزان قیمت به صورت غیر قانونی و مخفیانه استفاده می‌کنند که حسب وظیفه قانونی این دفتر، شناسایی و پیگیری‌های لازم همواره در دستورکار قرار داشته و اقدامات قانونی از طریق دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضائی به عمل خواهد آمد.

الوار همچنین یادآور شد: چنانچه درکارگاه‌های صنعتی و مزارع کشاورزی که دارای موجر است دستگاه‌های ماینر شناسایی گردد، مسئولیت قانونی و جرائم بر عهده مالک انشعاب خواهد بود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد تا هرگونه فعالیت مشکوک کارگاه‌های غیر مجاز تولید رمز ارز دیجیتال را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ یا شماره تماس‌های ۳۲۳۱۷۷۲۳و یا ۳۲۳۱۸۶۱۵ و شماره فاکس ۳۲۳۱۸۶۱۵ اطلاع رسانی نمایند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار