کد خبر: ۴۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی با تاکید بر وجود مشکلات و کمبود اعتبارات دولت به مشکلات برق در استان خصوصا شهرستان لاهیجان و سیاهکل اشاره داشت و گفت: بسیاری از روستا‌ها در این شهرستان‌ها با قطعی مکرر برق روبرو هستند.
به گزارش برق نیوز، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی با تاکید بر وجود مشکلات و کمبود اعتبارات دولت به مشکلات برق در استان خصوصا شهرستان لاهیجان و سیاهکل اشاره داشت و گفت: بسیاری از روستا‌ها در این شهرستان‌ها با قطعی مکرر برق روبرو هستند.

وی همچنین با اشاره به سفر سال گذشته وزیر نیرو به آستانه اشرفیه و قول وی مبنی بر حل مشکل شهرک صنعتی این شهرستان گفت شبکه برق مسیر آستانه، کیاشهر، لاهیجان و رودبنه فرسوده است و نیازمند کابل خودنگهدار است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: طبق مصوبه سال ۸۴ برای برق دار کردن جاده دیلمان، تا کنون اقدام موثری از سوی وزارت نیرو و راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

فرخی در ادامه به سد دیلمان اشاره داشت و گفت: به رغم مجوز ماده ۲۳ و دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، از سوی وزارت نیرو تا کنون مجوزی برای این پروژه صادر نشده است.

وی در پایان با تاکید بر بضاعت محدود دولت خواستار کمک لجستیکی به امور برق شهرستان لاهیجان شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تامین روشنایی معابر شهری برعهده شهرداری‌ها و در معابر بین شهری برعهده وزارت راه و شهرسازی می‌باشد گفت: در خصوص جاده دیلمان ما به تعهد وزارت نیرو پای بند هستیم.

وزیر نیرو همچنین درخصوص مشکل برق شهرک صنعتی آستانه اشرفیه نیز گفت منابع مربوط به تامین برق به صورت یک سوم بین شرکت شهرک‌های صنعتی، منابع استانی و وزارت نیرو تقسیم شده و این وزارت خانه بر آن مصوبه تاکید دارد.

اردکانیان همچنین افزود: کابل خود نگهدار مسیر آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان و رودبنه نیز به زودی تامین خواهد شد.

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به تعویض ۱۴۰۰۰ کیلومتر از کابل‌های فرسوده در کشور تا پایان امسال، گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر از این کابل‌ها به گیلان و ۹۶ کیلومتر آن به دو شهر لاهیجان و سیاهکل اختصاص دارد که با ارسال ۳۰۰ کیلومتر کابل به استان، کار تعویض کابل‌های فرسوده در این استان شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا مهرماه سال آینده ۳۰۰۰ کیلومتر کابل به گیلان اختصاص خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد تا تابستان سال آینده و پیش از شروع فصل گرم، بخش عمده‌ای از مشکل کابل‌های فرسوده استان گیلان حل شود

قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آب و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در جلسه مشترک نماینده لاهیجان و سیاهکل با وزارت نیرو احداث سد‌های لاستیکی در کشور و خصوصا گیلان را از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو دانست و گفت سد انبارسر به دلیل مشکل تملک اراضی متوقف است. برخی از این زمین‌ها متعلق به بنیادمسکن و بخشی هم توسط مردم تصرف شده است که سند هم ندارند که نیازمند مذاکره با فرماندار و استاندار است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار