کد خبر: ۴۳۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
معاون خدمات شهری شهردار مشهد از تولید ۶۰۰ کیلو وات ساعت برق در نیروگاه بیوگازسوز مشهد به عنوان اولین مرکز تولید برق از گاز تولید شده در مراکز دفن زباله، در سطح خاورمیانه خبر داد.
به گزارش برق نیوز،  معاون خدمات شهری شهردار مشهد از تولید ۶۰۰ کیلو وات ساعت برق در نیروگاه بیوگازسوز مشهد به عنوان اولین مرکز تولید برق از گاز تولید شده در مراکز دفن زباله، در سطح خاورمیانه خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین در حال حاضر یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی دنیاست و در این میان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و به ویژه گاز متان که از مراکز دفن پسماند‌های شهری متصاعد می‌شود، در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش اثرات این گازها، جمع‌آوری آن در مراکز دفن پسماند و سوزاندنشان در یک سیستم بازیافت انرژی است که در همین راستا در سال ۸۸ اولین نیروگاه بیوگازسوز خاورمیانه در محل دفن زباله‌های شهر مشهد به بهره‌برداری رسید.

یعقوبی ادامه داد: این نیروگاه یکی از مدرن‌ترین نیروگاه‌های بیوگاز سوز دنیاست که توانسته بخش قابل توجهی از اثرات مخرب زیست محیطی گاز متان تولید شده در محل دفن زباله‌ها را کاهش دهد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در این روش پس از بررسی و برآورد میزان بیوگاز قابل استحصال از محل دفن، نسبت به احداث چاه‌های بیوگاز، خطوط جمع‌آوری، انتقال و متعاقبا نسبت به ایستگاه گاز و مولد‌ها اقدام می‌شود و گاز استحضار شده، پس از جمع‌آوری، به محل نیروگاه بیوگازسوز مشهد واقع در مجتمع صنعتی شماره یک بازیافت منتقل می‌شود.

وی افزود: احداث این نیروگاه یکی از نقاط مثبت زیست محیطی شهر مشهد است و به طور میانگین روزانه ۱۲ هزار کیلووات ساعت برق در این نیروگاه تولید می‌شود که برق تولیدی در اختیار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) قرار می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: با استفاده از گاز تولید شده در محل دفن پسماند‌های شهری در سال ۹۸ بیش از چهار میلیون کیلووات ساعت برق تولید شد و از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه نیز بالغ بر ۲ میلیون کیلو وات ساعت برق در نیروگاه بیوگازسوز مشهد تولید شده است.

وی افزود: با توجه به پیشتاز بودن مشهد در موضوعات زیست محیطی شهری، مطالعات احداث نیروگاه بیوگاز سوز سه مگاواتی در محل دفن پسماند شهری واقع در جاده میامی انجام شده و در حال آماده‌سازی اسناد فراخوان‌های لازم برای اجرای آن هستیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار