کد خبر: ۴۳۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
مدیرکل امداد فارس اعلام کرد که تا یک ماه آینده ۵۳۰ واحد پنل خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان فارس به شبکه توزیع نیروی برق وصل می‌شود.
به گزارش برق نیوز، مدیرکل امداد فارس اعلام کرد که تا یک ماه آینده ۵۳۰ واحد پنل خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان فارس به شبکه توزیع نیروی برق وصل می‌شود.

محمد بذرافشان گفت: در چند سال اخیر نصب پنل‌های انرژی خورشیدی با هدف خودکفایی اقتصادی خانوار‌های تحت حمایت دنبال و از این طریق برق تولیدی این خانوار‌ها توسط شرکت برق خریداری شد.

 بذرافشان اضافه کرد: خرید تضمینی برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوار‌ها منجر شود.

بذرافشان با بیان اینکه تا یک ماه آینده تعداد نیروگاه‌های پنل خورشیدی مددجویان به ۱۰۰۰ واحد در استان فارس می‌رسد، خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته ۴۵۰ واحد و در هفته گذشته نیز ۲۰ واحد دیگر به شبکه توزیع نیروی برق متصل شده‌اند.

او با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در تولید برق پاک و تجدیدپذیر می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشد، گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی در نقاط روستایی تا حد قابل توجهی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

بذرافشان یادآور شد: بیشترین پنل‌های خورشیدی که توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تاکنون راه‌اندازی شده در شهرستان‌های سرچهان، بوانات و فسا بوده است. همچنین به مددجویانی که قصد راه‌اندازی نیروگاه پنل خورشیدی را در منازل خود دارند، ۵۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار