کد خبر: ۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳:۲۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
در فاز اجرایی مونتاژ تابلو برق‌های صنعتی پس از ایجاد علامت و مشخص کردن نقاط وصل و پانچ، مرحله سوراخ کاری آغاز می‌شود. این آغازین مرحله اجرای فاز مونتاژ تابلو برق است و نحوه انجام آن در نتیجه نهایی موثر خواهد بود.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: پس از برنامه ریزی و مشخص کردن تجهیزات مورد نیاز در اجرای یک تابلو برق صنعتی به طراحی اولیه از تابلو و مشخص کردن نحوه قرارگیری تجهیزات و سیم کشی می‌پردازیم. با مشخص شدن طرح نهایی به تهیه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای تابلو می پردازیم و در نهایت فاز طراحی به اتمام رسیده و قدم بعدی آغاز مونتاژ تابلو و اجرای عملی تابلو برق است. در ابتدا پس از پیاده کردن طراحی روی صفحه تابلو به سوراخ کاری برای نصب میرسیم. در این مرحله به سوراخ کاری صفحه پشت تابلو و آماده کردن سوراخ‌ها برای وصل سخت افزار‌ها می‌پردازیم. پس از به اتمام رسیدن طراحی و علامت زدن نقاط روی صفحه تابلو مراحل عملی مونتاژ تابلو آغاز می‌شود. در هنگام دریل کاری بخاطر داشته باشید که حتما از عینک محافظ برای جلوگیری از آسیب رساندن به چشم‌ها استفاده کنید.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۰ سوراخ کاری
 
روش‌های متفاوتی برای دریل کاری تابلو وجود دارد که در اینجا فقط یکی از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم. قبل از آغاز سوراخ کاری اطمینان حاصل می‌کنیم که همه تجهیزات مورد نیاز برای انجام کار در دسترس قرار دارد.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۰ سوراخ کاری
 
برای سوراخ کاری از مته فلزی و دستگاه دریل برقی برای ایجاد سوراخ‌ها استفاده می‌کنیم. مته‌ها در سایز‌های مختلف برای ایجاد سوراخ‌ها با اندازه‌های مد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از سوراخ کاری نقاط مشخص شده را پانچ می‌کنیم تا در هنگام دریل کاری دقیقا نقاط علامت زده را سوراخ کنیم. حتما بعد از سوراخ کاری فلز‌های و تراشه‌های ایجاد شده را جمع کنید چراکه ممکن از این تراشه‌های ریز ایجاد جراحت کنند و درصورت باقی ماندن تراشه‌ها به صفحه پشتی تابلو آسیب بزنند که با تمیز کردن این تراشه‌ها این مشکلات بوجود نخواهد آمد.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۰ سوراخ کاری
 
روغن کاری قبل از سوراخ کردن عملیات را آسانتر می‌کند و در نهایت اندازه سوراخ‌های ایجاد شده را متناسب با پیچ و مهره‌ها و سخت افزار‌هایی که نصب خواهند شد هماهنگ می‌کنیم. سوارخ کاری در محل دقیق مشخص شده و اندازه صحیح سوراخ برای محافطت بهتر از سخت افزار‌ها ضروری است.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۰ سوراخ کاری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار