کد خبر: ۴۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق خورشیدی جنوب کشور با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی این استان آماده افتتاح شد.
به گزارش برق نیوز، اردشیر مذکوری اعلام کرد: با افتتاح این نیروگاه خورشیدی ظرفیت انرژی تجدید پذیر استان بوشهر از ۵۷۰ به ۲ هزار و ۵۷۰ کیلووات افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به افتتاح چندین واحد نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان دشتی، این شهرستان امروز بعنوان قطب و کانون اصلی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی استان بوشهر به شمار می‌رود.

مذکوری ادامه داد: متقاضیان احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برای پرداخت تسهیلات به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: برق تولیدی نیروگاه‌های احداثی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هیچگونه ریسکی برای آنها ندارد زیرا برای مدت ۲۰ سال برق تولیدی آنها به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود.

مذکوری گفت: از مزیت‌های اصلی احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی این است که سرمایه‌گذاران با هر میزان آورده‌ای می‌توانند در اندازه‌های مختلفی اقدام به احداث نیروگاه‌های برق خانگی و صنعتی کنند.

وی یادآورشد: استان بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی و برخورداری از نور خورشید در بیشتر ماه‌های سال از بهترین ظرفیت برای احداث این نوع نیروگاه‌ها برخوردار است.

مذکوری با بیان اینکه استفاده از انرژی پاک از اولویت‌های دولت و وزارت نیرو است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در راستای دستیابی به این هدف آماده ارائه هرگونه همکاری و روان سازی فرآیند صدور مجوزها و ارائه اطلاعات تکمیلی و توجیهی برای سرمایه‌گذاران است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار